Zabawa
Disney+ wyprzedza Netflix z 11,8 milionami nowych subskrybentów w pierwszym kwartale i mocną prognozą – TechCrunch
Disney+ dodał 11,8 mln nowych subskrybentów w ostatnim kwartale, osiągając 129,8 mln subskrybentów, Disney ogłoszony w ramach informacji o zyskach za I kw. 2022 r., mówiąc, że nadal jest na dobrej drodze, aby osiągnąć od 230 do 260 mln subskrybentów do 2024 r. Kwartał firmy był lepszy od prognoz po dodaniu zaledwie 2 milionów abonentów w poprzednim kwartale.
Disney podzielił globalną liczbę subskrybentów usługi przesyłania strumieniowego na kategorie krajowe i międzynarodowe. Disney+ ma 42,9 miliona subskrybentów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie oraz 41,1 miliona na całym świecie. Ma również 45,9 miliona subskrybentów Disney+ Hotstar, wspólnej oferty istniejącej usługi przesyłania strumieniowego Disneya i Star India.
Wzrost usługi przesyłania strumieniowego przekroczył oczekiwania Wall Street dotyczące około 7 milionów nowych abonentów. Mogło to również złagodzić obawy inwestorów o stan branży streamingowej po słabym kwartale Netflix, który odnotował najsłabszy wzrost liczby abonentów od 2015 r., z zaledwie 8,3 milionami przyłączeń w porównaniu z oczekiwanymi 8,5 milionami.
W innych usługach streamingowych Disneya Hulu dodał 6,6 miliona nowych subskrybentów, aby osiągnąć 45,3 miliona subskrybentów, a ESPN+ dodał 4,2 miliona subskrybentów, aby osiągnąć 21,3 miliona. Łączne subskrypcje w portfolio strumieniowym Disneya osiągnęły 196,4 miliona.
Akcje Disneya wyskoczyły na około 8% na wiadomości o wysokich zarobkach firmy również zauważono jego biznes parkingowy się regeneruje.
Przemawiając do inwestorów podczas wezwania do zysków firmy, dyrektor generalny Disneya, Bob Chapek, powiedział, że sukces Disney+ w tym kwartale był w dużej mierze spowodowany połączeniem wzrostu organicznego i nowych treści. W minionym kwartale Disney+ wypuścił kilka znanych tytułów, w tym nominowany do Oscara Encanto, Eternals, Hawkeye i The Book of Boba Fetta. Chapek powiedział, że firma osiągnęła swój cel polegający na wypuszczaniu nowego tytułu co tydzień i planuje podwoić ten cel zawartości.
Disney planuje wydać 33 miliardy dolarów na nowe treści w tym roku podatkowym, aby przyciągnąć nowe subskrypcje i utrzymać dynamikę kwartału. Chapek wyjaśnił również, że usługa przesyłania strumieniowego jest na dobrej drodze, aby do końca roku fiskalnego 2024 dotrzeć do 230 mln do 260 mln subskrybentów Disney+.
Chapek ogłosił również, że nowa seria Star Wars Disney+ Obi-Wan Kenobi, która rozpoczyna się dziesięć lat po Star Wars: Revenge of the Sith, ukaże się 25 maja. Serial przedstawia powrót Ewana McGregora jako młodszego Obi-Wana, w którym występują Hayden Christensen, Moses Ingram, Joel Edgerton, Kumail Nanjiani, Indira Varma, Rupert Friend i nie tylko.
Oczekuje się, że w tym roku pojawi się kolejna seria Star Wars Disney+, Andor. W serialu Diego Luna powtórzy swoją rolę „Rogue One” jako Cassian Andor. W rolach głównych wystąpią także Stellan Skarsgård, Adria Arjona, Fiona Shaw, Denise Gough, Kyle Soller, Genevieve O’Reilly i inni.
Nowe numery subskrypcji Disney+ pojawią się, gdy usługa przesyłania strumieniowego pojawi się tego lata w kolejnych 42 krajach i 11 terytoriach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Godne uwagi nowe kraje to RPA, Turcja, Polska i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Disney nie podał dokładnych dat uruchomienia usługi w tych nowych krajach ani nie udostępnił informacji na temat cen regionalnych, ale prawdopodobnie to nastąpi w nadchodzących miesiącach. Disney+ jest obecnie dostępny w 64 krajach, w tym w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Wielkiej Brytanii.
Disney ogłosił również, że planuje ponad dwukrotnie zwiększyć liczbę krajów, w których Disney+ jest dostępny do ponad 160 do roku podatkowego 2023. Firma planuje rozszerzyć swoją działalność w zakresie przesyłania strumieniowego bezpośrednio do konsumentów na dodatkowe rynki globalne i stworzyć nową międzynarodową grupę ds. treści i operacji, aby wesprzeć ten nacisk.
Disney+ został uruchomiony pod koniec 2019 roku i przez ostatnie kilka lat konkurował z Netflix, Amazon Prime Video i kilkoma innymi usługami przesyłania strumieniowego. Usługa przesyłania strumieniowego wyrobiła sobie markę w przestrzeni przesyłania strumieniowego, głównie dzięki zawartości Marvela i Gwiezdnych Wojen.
Jeśli chodzi o ESPN+, Chapek ujawnił podczas wywiadu z CNBC że Disney będzie licytował prawa jako Sunday Ticket NFL. Umowa DirecTV jako wyłącznego dostawcy NFL Sunday Ticket wygaśnie po sezonie 2022 NFL i wielu firm, w tym Amazonka oraz jabłko, są we wstępnych rozmowach na temat umowy. Chapek wyjaśnił, że programowanie sportowe jest kluczowym elementem strategii streamingowej firmy.
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.