technologia
DHL otwiera polskie międzynarodowe centrum logistyczne
Grupa DHL oficjalnie otworzyła swoje międzynarodowe centrum logistyczne o wartości 180 milionów euro (195 milionów dolarów) w Robakowie koło Poznania w Polsce. Firma twierdzi, że dzięki temu obiektowi będzie mogła zapewnić swoim klientom lepszą jakość usług i szybszy czas realizacji.
32 000 m2 Obiekt jest jednym z największych i najnowocześniejszych centrów sortowniczo-logistycznych w Europie i obejmuje 3000 m przenośników taśmowych o przepustowości 45 000 paczek na godzinę.
Jest to wspólny projekt DHL eCommerce, Post + Parcel Germany i DHL Freight. DHL Freight będzie obsługiwał także trasę o długości 4170 m2 Terminal na miejscu dedykowany do obsługi przesyłek spaletyzowanych i drobnicy dla swoich klientów z Polski i Europy.
„Dzięki nowemu międzynarodowemu centrum logistycznemu zwiększamy nasze możliwości i opcje, aby sprostać rosnącym wolumenom przesyłek w handlu elektronicznym” – powiedział Tobias Meyer, dyrektor generalny Grupy DHL. „Ten obiekt, wyposażony w najnowocześniejszą technologię, poprawi jakość usług i uczyni go wyjątkowym dodatkiem do naszej europejskiej sieci. Skróci to czas tranzytu na wiele rynków europejskich, szczególnie między Niemcami a Polską, co podkreśla nasze zaangażowanie w zapewnianie naszym klientom szybkich i niezawodnych usług transportu transgranicznego.
Oprócz międzynarodowych wolumenów e-commerce i krajowych przesyłek krajowych, obiekt będzie obsługiwał także przesyłki dla Poczty + Parcel na terenie Niemiec, w tym wolumeny krajowe do i zwroty z Niemiec. Poznański węzeł będzie miał bezpośrednie połączenia liniowe ze wszystkimi węzłami paczkowymi w Niemczech, Polsce i wielu innych krajach Europy.
DHL eCommerce i Post + Parcel Germany mogą wspólnie obsłużyć w godzinach szczytu wolumen 1 000 000 paczek dziennie.
Międzynarodowe centrum logistyczne zostało zbudowane zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju DHL i posiada system fotowoltaiczny pokrywający jedną trzecią zapotrzebowania energetycznego obiektu. Resztę pokrywa zakupiona zielona energia elektryczna, co minimalizuje wykorzystanie energii kopalnej.
W obiekcie zastosowano także szereg przyjaznych dla środowiska rozwiązań transportowych, w tym elektryczne ciężarówki przewożące przyczepy i kontenery, eliminujące hałas spalin i silnika. Znajduje się tu także 40 stacji ładowania samochodów elektrycznych, dostawczych i ciężarowych, a także zautomatyzowany system zarządzania ruchem przy wjazdach i wyjazdach, który ma skrócić czas oczekiwania pojazdów oraz zminimalizować hałas i emisję gazów cieplarnianych.
Aby uzyskać więcej wiadomości logistycznych, kliknij tutaj.