W rezultacie rośnie wartość istniejących aktywów. Aktywa brutto Prologis, wiodącego dewelopera depozytów, są warte 10 miliardów dolarów od ponad sześciu miesięcy. To z kolei przyciąga więcej inwestycji. JLL wylicza, że zakupy aktywów logistycznych wzrosły z jednej dziesiątej globalnych inwestycji w nieruchomości w 2015 roku do jednej piątej w zeszłym roku. W 2020 roku Amazon zwiększył powierzchnię swojej sieci usługowo-logistycznej o bezprecedensowe 50%.
To rosnące szaleństwo zaczyna teraz napotykać przeszkody. Pierwsza to niedobór przestrzeni, zwłaszcza w gęsto zaludnionych miastach. Połowa terenów przemysłowych w San Francisco została przekształcona w powierzchnie mieszkalne i biurowe w latach 1990-2008. W latach 2006-2015 Londyn stracił 11% swoich terenów przemysłowych. W niektórych częściach Niemiec problem pogorszył się na tyle, że samochody dostawcze jeżdżą na granicy z Polską i Francją. Wysokie koszty, restrykcyjne zasady zagospodarowania przestrzennego i obecni najemcy utrudniają przekształcenie istniejących nieruchomości, takich jak zagrożone centra handlowe, w centra dystrybucyjne. Prologis przewiduje, że konwersje w handlu detalicznym będą stanowić zaledwie 0,75% całkowitych zasobów logistycznych w następnej dekadzie.
Rośnie także społeczna wrogość do nowych witryn. Domy towarowe są hałaśliwe i otwarte 24 godziny na dobę. Właściciele domów na przedmieściach w Ameryce i Europie są zaniepokojeni zanieczyszczeniem ciężarówek. Nawet tam, gdzie programiści obiecują tysiące miejsc pracy, politycy narzekają, że będą niedokwalifikowani lub wkrótce zostaną zastąpieni przez roboty. Pięć konserwatystów posełs zwrócił się do brytyjskiego rządu, kierowanego przez własną partię, o wstrzymanie budowy ogromnego magazynu w południowo-wschodniej Anglii.
Właściciele depozytów stają się bardziej kreatywni. SEKRET, duże brytyjskie centrum, odbudowuje niewykorzystaną przestrzeń pod paryskim dworcem kolejowym. Amazon zamienia stare pola golfowe w Ameryce w centra dystrybucji. Internetowy gigant przekształca również pusty parking w centrum Londynu w centrum dostawcze. Mnożą się inwestycje hybrydowe, takie jak Orchard Wharf.