technologia
Deweloperzy Cyberpunk 2077 nie sądzili, że będzie gotowy do premiery w 2020 roku
Na ogólną wydajność i grywalność Cyberpunk 2077 na konsolach, takich jak podstawowe PS4 i Xbox One, miały wpływ nie tylko błędy i usterki. IGN przyznał konsolowym wersjom Cyberpunk 2077 cztery w swojej recenzji.Jedną z przeszkód było to, że programiści próbowali jednocześnie rozwijać silnik i grę. Według Bloomberga, decyzja podjęta przez programistę Cyberpunka brzmiała: „Próbowałem uruchomić pociąg, gdy tory są przed tobą”.
Wersje konsolowe Cyberpunk 2077, a nie wersja na komputery PC, zostały wyrzucone przez graczy za usterki i błędy, niektóre błędy, które psują grę i powodują awarię całej gry lub czasami systemu, na którym się gra.
Deweloperzy pozornie pokonywali wyzwania, wierząc, że mogą samodzielnie pokonać te przeszkody, podobnie jak niesławna BioWare Magic, ale Cyberpunk 2077 został również opracowany w czasach intensywnego kryzysu.
W jednym Śledź tweetaSchreier twierdzi, że pomimo obietnic kierownictwa, że kryzys nie jest konieczny, niektórzy menedżerowie winili pracowników za przepracowanie większej liczby godzin, mówiąc, że inni pracownicy pracowali dłużej, aby wypełnić lukę. Wynagrodzenia były również podobno niskie, a młodszy programista zarabiał podobno około 700 dolarów miesięcznie.
W wiadomości wideo skierowanej do opinii publicznej na początku tego tygodnia, współzałożyciel CD Projekt Red Marcin Iwiński powiedział, że poprawa wydajności Cyberpunk 2077 jest teraz głównym priorytetem studia, odsuwając wypuszczenie nowej generacji wersji na PS5 i Xbox Series X i planowane jest darmowe DLC. Należy zauważyć, że obecni gracze na PS5 i Series X faktycznie grają w wstecznie kompatybilne wersje Cyberpunk na PS4 i Xbox One.
Jednak podczas tej wiadomości Iwiński stwierdził, że wewnętrzne testy CDPR nie ujawniły wielu błędów i problemów, które gracze ostatecznie napotkali na konsolach. Oświadczenie w niektórych mediach społecznościowych mówi, że testerzy kontroli jakości, których zadaniem jest znajdowanie i ocenianie błędów i problemów z wydajnością, wyrządzają krzywdę.
Według raportu, dlaczego wczesne podglądy Cyberpunk 2077, pokazywane publicznie na imprezach takich jak E3 2019, wyglądały lepiej niż produkt końcowy, wynika z raportu. Ani kod, ani rozgrywka nie zostały sfinalizowane podczas tworzenia demo, a miesiące pracy nad fałszywym demo wpłynęły na rozwój pełnej gry.Ta reakcja skłoniła CDPR do zaoferowania bezprecedensowej polityki pełnego zwrotu pieniędzy za Cyberpunk 2077. Chociaż Sony ogłosiło, że uhonoruje zwroty środków, ogłosiło, że usunie cyfrowe kopie Cyberpunk 2077 ze sklepu PSN do czasu rozwiązania problemów.
Ponadto CDPR stoi w obliczu pozwów zbiorowych w związku z fałszywym przedstawieniem gry konsumentom, a firma jest przedmiotem dochodzenia prowadzonego przez organizacje ochrony konsumentów w związku z zarzutami, że produkt nie wskazuje na to, co obiecano. Mimo to Cyberpunk sprzedał się w ponad 13 milionach egzemplarzy w 2077 roku pomimo zwrotów i był w stanie w pełni zamortyzować koszty rozwoju i marketingu.
Przeczytaj całą historię poniżej Bloomberg.
Matt TM Kim jest reporterem IGN.