Connect with us

technologia

Deweloper Forspoken twierdzi, że jednosekundowy czas ładowania gry jest teraz niepewną rzeczywistością na PC

Published

on

Deweloper Forspoken twierdzi, że jednosekundowy czas ładowania gry jest teraz niepewną rzeczywistością na PC

W zeszły poniedziałek Microsoft ogłosił, że DirectStorage zwiastuje „nową erę szybkiego ładowania i szczegółowych światów w grach na PC”. I choć wydaje się to teraz trochę zbyt imponujące, twórcy nadchodzącej flagowej gry technologicznej Wyjście teraz twierdzi, że jednosekundowe czasy ładowania są zgodne z prawem.

Mówiąc o na prezentacji na GDC 2022 Mówiąc o technologii wbudowanej w wersję gry na PC, dyrektor techniczny Luminous Productions Teppei Ono mówi, że tytuł Square Enix rzeczywiście załaduje kilka scen w ciągu sekundy, zakładając, że twój komputer z systemem Windows 11 ma dysk SSD NVMe o pojemności ponad 5000 Odczyty w MB/s.

Ten jednosekundowy czas wczytywania nie dotyczy każdej sceny i tak naprawdę nie pokazywał nam ładowanych w tym czasie scen – zamiast tego widzieliśmy tam przerywniki i próbki rozgrywki Wyjście Dotarcie tam zajęło nam 1,9 s, 1,7 s i 2,2 s, dzięki sposób, w jaki DirectStorage odciąża przesyłanie strumieniowe zasobów graficznych z CPU do GPU.

Proszę wybaczyć słabą jakość tych zrzutów ekranu ze strumienia GDC.
Zrzut ekranu: Sean Hollister / The Verge

Być może zastanawiasz się, czy jest to znacznie szybsze niż uruchamianie gier bez Bezpośrednie przechowywanie, i Ono przyznaje, że odpowiedź brzmi tak naprawdę nie, jeszcze nie: chociaż na pewno zobaczysz ogromny wzrost prędkości z dysku SSD w stosunku do magnetycznych obrotowych talerzy dysku twardego oraz z dysku SSD NVMe w porównaniu z wolniejszym dyskiem opartym na SATA, moc jest wdrożenie DirectStorage w Wyjście eliminuje tylko jedno z głównych wąskich gardeł we/wy — inne istnieją na procesorze.

A jeśli miałeś nadzieję, że DirectStorage przyniesie lepszą wydajność przy normalnie wirujących dyskach, odpowiedź jeszcze nie brzmi: „Dyski nie działają zgodnie z oczekiwaniami z powodu ograniczeń wydajności sprzętowej”, mówi Ono.

Czasy są mniej więcej takie same dla dysków twardych z DirectStorage i bez niego.
Zrzut ekranu: Sean Hollister / The Verge

Imponujące czasy ładowania zarówno na SATA, jak i na M.2, po prostu nie różnią się znacząco.
Zrzut ekranu: Sean Hollister / The Verge

Ale, mówi Ono, „I/O nie jest już wąskim gardłem dla czasów ładowania” — prędkości transferu danych DirectStorage są znacznie szybsze w przypadku dysków SSD i mogą je poprawić w przyszłości, jeśli odkryją inne wąskie gardła procesora i w pełni wykorzystają Dekompresja zasobów GPU .

Spójrz na ten ogromny skok we/wy; Szkoda, że ​​nie widzimy jeszcze zbyt wiele w grze.
Zrzut ekranu: Sean Hollister / The Verge

Ogólnie rzecz biorąc, większość gier na komputery PC nie korzysta z szybkich dysków SSD NVMe tylu zalet, co oni Wyjście, który twierdzi, że czas ładowania większości gier przekracza 10 sekund. Z mojego doświadczenia wynika, że ​​najszybsze czasy ładowania, jakie kiedykolwiek widziałem był Final Fantasy VII Remake Intergrade na PS5, co może zająć zaledwie 10 sekund od opuszczenia ekranu głównego PS5 do przeniesienia postaci, cztery do pięciu razy szybciej niż na PS4. Nie jest jasne, czy Wyjście od uruchomienia aplikacji do grywalnej rozgrywki liczy się, czy nie.

z WyjścieOno mówi, że używają również innych technik, aby przyspieszyć czas ładowania, takich jak: B. Wstępne ładowanie gry na ekranie tytułowym.

AMD również to ogłosiło dzisiaj że Wyjście obsługuje FidelityFX Super Resolution 2.0 Tymczasowe skalowanie w celu uzyskania wyższych efektywnych rozdzielczości lub szybszych klatek na sekundę, które według zespołu zajęło mniej niż tydzień, aby zintegrować się z grą.

READ  Procesory Intel Meteor Lake z TGPU podobno oferują obsługę ray tracingu, sportowe obliczenia FP64, ale nie mają jednostek XMX
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *