Sport
Danone rozszerza działalność w zakresie żywienia specjalistycznego w Polsce poprzez przejęcie źródła Promedica
Autorstwa Dominique Vidalon
PARIS (Reuters) – francuska grupa spożywcza Danone kupiła Promedica, polską firmę specjalizującą się w usługach opieki domowej dla pacjentów, ponieważ rozwija się na dochodowym rynku specjalistycznych odżywek, źródło zaznajomione z umową powiedziało Reuterowi.
Przykręcane przejęcie, którego warunki nie zostały ujawnione, zostało przypieczętowane 31 marca.
Da to Danone większy zasięg w Specialized Nutrition w Polsce, kraju, w którym grupa ma już wiodącą pozycję, podało źródło.
Danone jest numerem jeden w żywieniu medycznym w Europie i czwartym na świecie.
Pracownicy Promedica, rentownej firmy o dwucyfrowym wzroście sprzedaży, będą podawać produkty Danone pacjentom wymagającym karmienia przez sondę, podało źródło.
Przejęcie następuje w momencie, gdy Danone, producent marek premium dla niemowląt, takich jak Aptamil, oraz marek żywienia medycznego, takich jak Nutricia, rozpoczął plan naprawczy, który obejmuje inwestowanie w wartościowe marki i innowacje oraz zbywanie słabo prosperujących aktywów.
Opieka domowa to rosnąca kategoria, ponieważ coraz więcej osób z chorobami przewlekłymi może być leczonych w domu. Jest również uważana za opłacalną alternatywę dla kosztownych pobytów w szpitalu.
Ze sprzedażą na poziomie 8,32 miliarda euro w 2022 roku, dział Specialized Nutrition stanowił 30% globalnej sprzedaży Danone.
Dynamika wzrostu sprzedaży dywizji „like-for-like” wynosząca w ubiegłym roku 10% przekroczyła 7,8% grupy. Marża zysku operacyjnego na poziomie 21,6% również przekroczyła 12,2% grupy.
(Raportowanie Dominique Vidalon; montaż przez Davida Holmesa)
„Idol nastolatek przyszłości. Specjalista od totalnej popkultury. Miłośnik internetu. Wannabe odkrywca.”