Najważniejsze wiadomości
Damen Shipyards dostarcza holowniki ASD dla polskiego WUZ Port & Maritime Services
19 października w Gdańsku odbyło się uroczyste podniesienie flagi trzech nowych holowników ASD. W obecności licznego grona polskich i międzynarodowych pracowników i firm
Pracownicy z radością powitali nowe holowniki we flocie. Nastąpiło to po chrzcie drugiego holownika ASD 2811, który odbył się we wrześniu w Rotterdamie. Pod nazwą Pax (po łacinie
Statek „Peace” to ostatni z zamówienia na trzy holowniki złożonego na początku 2023 roku przez polskiego armatora i renomowanego armatora Damski Klient WUZ Usługi Portowe i Morskie, największa w Polsce firma holownicza.
Pierwsze dwa statki, Ares, holownik ASD 2813 i Mars, holownik ASD 2811, zostały dostarczone przez Damen do WUZ Port and Maritime Services w lipcu br. Zostały zbudowane w stoczni Damen Song Cam w Wietnamie i oddane do użytku w macierzystym porcie klienta w Gdańsku w sierpniu, po chrzcie w Rotterdamie.
Zbudowany przez Albwardy Damen w Sharjah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich Pax, jako ASD Tug 2811, to statek nowej generacji charakteryzujący się optymalnymi osiągami i efektywnością, a także zaawansowaną łącznością. Został również zaprojektowany, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na większy uciąg na palu w kompaktowych holownikach, w miarę jak statki komercyjne stają się coraz większe, a porty pozostają takie same. Ma zaledwie 28 metrów długości i zapewnia wysoki uciąg na palu oraz doskonałą zwrotność.
Wraz z dostawą Pax, WUZ Port and Maritime Services posiada obecnie siedem holowników Damen w swojej potężnej flocie, która obejmuje łącznie 17 statków. Ich rola jest kluczowa dla Portu Gdańsk, gdyż obsługują tankowce, kontenerowce, masowce i platformy wiertnicze zawijające do portu, a także świadczą usługi holownicze dalekomorskie i przybrzeżne oraz inną działalność towarzyszącą.
Ostatnie przejęcia są odpowiedzią na rozbudowę terenów przemysłowych i nabrzeży Zarządu Portu Gdańsk, w tym o nowy terminal kontenerowy. Ponadto na Zatoce Gdańskiej ma powstać nowa instalacja importu i regazyfikacji LNG. Wszystkie nowe statki Damen mają funkcję FIFI 1 i są dobrze wyposażone do obsługi terminalu LNG.
„Jest nam niezmiernie miło powitać w naszej flocie ostatni holownik tego zamówienia” – powiedział Marek Wengrzyn, Prezes Zarządu WUZ Usługi Portowe i Morskie. „Holowniki Lady okazały się niezawodne, a te kompaktowe holowniki będą cennym dodatkiem do portu i jeszcze bardziej poprawią świadczenie usług, które oferujemy naszym klientom”.
„To był zaszczyt świętować ten ważny moment razem z przedstawicielami WUZ w Rotterdamie” – mówi Justin Rietveld, kierownik sprzedaży na wschód i południowy wschód w Damen Shipyards. „Stało się to tradycją dla naszych firm i nie możemy się doczekać kontynuacji naszej ścisłej współpracy”.
Produkty i usługi opisane w tej informacji prasowej nie są zatwierdzone przez The Maritime Executive.
„Zapalony odkrywca. Miłośnik piwa. Miłośnik bekonu. Fanatyk sieci. Przedsiębiorca. Pisarz”.