Od początku Quake II RTX W 2019 roku fani szukali podobnych aktualizacji śledzenia promieni i ścieżki do innych klasycznych strzelanek z lat 90. To żyzne terytorium dla modernizacji, ponieważ nowoczesne maszyny wypychają wersje waniliowe zgon oraz drżeć domyślnie przekracza 1000 klatek na sekundę – to zapas na wymagające obliczeniowo techniki oświetleniowe – ale oficjalna obsługa tych gier tak naprawdę nie poruszyła igły ray tracingu.
Zamiast tego piątkowa dobra wiadomość pochodzi z zgon Społeczność: Pierwsze trzy odcinki tonący 1 (1993) można teraz odtwarzać z włączonym ray tracingiem od góry do dołu. Tak, wiem, że widzę datę na górze tego artykułu, ale przysięgam, że zainstalowałem i przetestowałem zgon w nowy silnik PRBoom+RTa wyniki nie tylko wyglądały całkiem nieźle, ale były zaskakująco performatywne.
Jest to w dużej mierze obsługiwane przez natywne wsparcie w nowym silniku dla obu Nvidii DLSS i AMD FSR. Chociaż nie potrzebujesz żadnego z nich, aby uruchomić wanilię? zgon, te dwa systemy skalowania pomagają w aktualizacji ray tracingu, ponieważ obniżają również podstawową rozdzielczość tak wielu realistycznie renderowanych odbić światła. Przełącznik upscaling robi dużą różnicę w wydajności: na moim standardowym stanowisku testowym (RTX 3080 Ti, przetaktowany AMD Ryzen 7 5800X) przy rozdzielczości 2160p, przełącznik „Jakość DLSS” zwiększa wydajność ray tracingu o prawie 100 procent w porównaniu z jednym surowym sygnałem 2160p . od 33 fps do 61 fps w E1M1. Możesz zeskrobać jeszcze więcej klatek, bawiąc się ustawieniami DLSS i FSR o niższej rozdzielczości.
Co ciekawe, DLSS domyślnie zależy od gier z wbudowanym czasowym antyaliasingiem, co oznacza, że ta nowa, załatana wersja PRBoom+ mogła otrzymać przepustkę TAA tylko po to, by to zrobić zgonTryb RT działa na systemach o mniej zaawansowanych specyfikacjach. (To rodzaj over-the-top, zbudowany przez fanów, który uwielbiamy w Ars Technica.)
W najlepszym wydaniu PRBoom+RT sprawia, że oryginalna gra wygląda i sprawia wrażenie Doom 3, ponieważ wcześniej ciemne korytarze odradzają się z dramatycznym poczuciem, że ciemność może czaić się za każdym rogiem. w jaki sposób Doom 3, ten mod zawiera opcję „naciśnij F, aby włączyć latarkę” przez cały czas, a ja potrzebowałem tej pomocy w ciągu kilku chwil podczas moich testów. W przeciwnym razie twórca modów Sultim Tsyrendashiev ma świetne wieści, które w dużej mierze zrównoważyły odnowione oświetlenie nastrojowe z myślą o grywalności, czyniąc czarne jak smoła korytarze raczej wyjątkiem niż regułą.