Connect with us

technologia

Czy Apple News może okazać się ratunkiem, gdy liczba kliknięć w witrynach z wiadomościami wyczerpie się?

Published

on

Czy Apple News może okazać się ratunkiem, gdy liczba kliknięć w witrynach z wiadomościami wyczerpie się?

Bezpłatna wersja Apple News to jedna z największych platform informacyjnych na świecie. Jest najczęściej używany Aplikacja do przesyłania wiadomości jest dostępna w USA, Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Australii, a w 2020 r. korzystało z niej ponad 125 milionów użytkowników miesięcznie. Według firmy subskrypcja News+ została uruchomiona w 2019 roku nabyty startup Tekstura, który obiecał usługę w rodzaju „Netflix magazynów”. Inwestycja ta odzwierciedlała pogłębiające się relacje Apple z wydawcami wiadomości, które rozpoczęły się od głośnego ogłoszenia partnerstwa z dziennikiem Wall Street Journal (pomimo sceptycyzm spółki-matki czasopisma wobec platform technologicznych).

Apple News+ pobiera od użytkowników opłatę w wysokości 12,99 USD miesięcznie za pakietową subskrypcję artykułów z najlepszych magazynów i gazet zawierających stale aktualizowane artykuły z głównych amerykańskich serwisów informacyjnych i magazynów, w tym The New Yorker, The Atlantic, Washington Post, BBC i LA Times oraz setek innych.

W ciągu ostatnich dwóch lat Apple News+ zaczęło szybko rozszerzać swoją współpracę, dodając dziesiątki gazet lokalnych i regionalnych, w tym między innymi Philadelphia Inquirer, Austin American-Statesman, Atlanta Journal-Constitution i Tennessean. Firma licencjonuje artykuły za paywallami wydawców i płaci je co miesiąc, częściowo w oparciu o czas spędzony przez odbiorców nad każdym artykułem. Wydawcy mogą także sprzedawać reklamy swoich treści w serwisie Apple News oraz rozpowszechniać rekomendacje i recenzje produktów, zachowując jednocześnie 100% przychodów z linków partnerskich, które wygenerują.

Apple odmówił komentarza na temat liczby osób subskrybujących News+.

Wielu wydawców ostrożnie podchodziło do Apple, traktując partnerstwo jako swego rodzaju bonus.

Prezes Slate, Charlie Kammerer, powiedział, że postrzega Apple jako platformę odkrywczą dla osób, które w przeciwnym razie mogłyby nie być zaznajomione z treścią publikacji, pokazując im klikalne kolumny z poradami i długie lektury.

„Naprawdę koncentrujemy się na budowaniu lojalności naszych odbiorców na platformie i poza nią i to działa dobrze” – powiedział w e-mailu. „W miarę rozwijania naszej działalności związanej z członkostwem w ekosystemie Slate, szukamy także partnerów takich jak Apple News+ jako narzędzia do odkrywania – a być może ponownego odkrywania – dzięki któremu ludzie będą mogli znaleźć treści Slate tam, gdzie się znajdują, i za to zapłacić”.

READ  Polski poseł kładzie nacisk na dzielenie się technologią w celu walki ze zmianami klimatycznymi

Dodał: „To zachęcające, że wysokiej jakości, dogłębne dziennikarstwo, które jest ważne dla Slate i naszych odbiorców, dobrze sprawdza się w Apple News+”. atrakcyjny dla wydawców i stał się dla nas miłym, dodatkowym źródłem dochodu.”

Jednak w przypadku innych mediów partnerstwo z Apple sięga znacznie głębiej i zaczęło wpływać na decyzje dotyczące treści. Za pośrednictwem programu Spotlight firma gromadzi i zapewnia konkretny wkład w określone wydarzenia informacyjne, takie jak ważne święta i rocznice. Noah Shachtman, były redaktor magazynu „Rolling Stone”, powiedział firmie Semafor, że Apple dodatkowo płaciło za zamawianie fragmentów graficznych i dźwiękowych do artykułów magazynu.

W zeszłym tygodniu w wywiadzie dyrektor generalny Neil Vogel powiedział firmie Semafor, że Dotdash Meredith ma w wielu wydawnictwach zespoły, które tworzą treści specjalnie i wyłącznie dla Apple News+, które następnie Apple promuje.

„To kolejny rynek zbytu dla naszych marek i treści” – powiedział Vogel. „Mamy z nimi relacje, które naszym zdaniem są niezwykle uczciwe w obu kierunkach. I jest naprawdę pozytywna.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *