Gospodarka
Czarny piątek i Cyber poniedziałek zaskoczyły. Sprzedaż online bije rekordy
Oczekiwania co do wyników na tegoroczny Czarny Tydzień nie były zbyt wysokie, biorąc pod uwagę pandemię. Centra handlowe odwiedziło 25 proc. mniej klientów, ale handel internetowy rozwija się szybciej.
Czarny Piątek a Cyberponiedziałek każdego roku generował znaczne przychody dla przedstawicieli handlowych. Czy tak samo było w tym roku?
Czarny tydzień Ze względu na ograniczenia pandemiczne przerzucił się na internet, co widać w statystykach. Światowa sprzedaż internetowa osiągnęła nowy rekord wynoszący 270 miliardów dolarów.
Podsumowanie Czarnego Tygodnia 2020
Liczba klientów w galeriach handlowych podczas Czarnego Piątku w tym roku była prawie o jedną czwartą niższa niż w ubiegłym roku – poinformowali eksperci Retail Institute. Warto wspomnieć, że w Czarny piątek centra handlowe były nadal zamknięte. Ograniczenia zostały zniesione zaledwie dzień później, 28 listopada.
Eksperci twierdzą, że w sklepach, zarówno internetowych, jak i stacjonarnych, Klienci mogli spodziewać się średnio od 30 do 50 procent redukcji. Przejście z Czarnego Piątku na Czarny Tydzień stało się normą, a promocje można było znaleźć już na początku miesiąca. Jak czytamy w raporcie, od 5 listopada wiele firm zaczęło obniżać ceny. H. Przed kolejnym lockdownem, a klienci przekierowywani głównie do internetowego kanału sprzedaży. W sobotę 7 listopada rząd częściowo zamroził handel galeriami.
Eksperci porównali ruch w galeriach zaraz po ich otwarciu – 28 listopada z tym samym dniem ubiegłego roku. Okazuje się, że „footfall” w 140 centrach handlowych wyniósł 23,5 proc. niższy w porównaniu do tej samej soboty 2019. – zapowiedziała Prezes Instytutu Handlu Anna Szmeja.
Warto zauważyć, że wzrosła sprzedaż online. Według Wiadomościhandlowe.pl Salesforce opublikował swoje obliczenia Cyber Week i przeanalizował globalne zachowania zakupowe ponad miliarda kupujących na platformie Salesforce Customer 360.
Dane pokazują, że sprzedaż internetowa wzrosła o 36 procent. w porównaniu do zeszłego roku.
– – Częściowo dzięki pandemii COVID-19 oraz skróceniu czasu przedświątecznego i ograniczeniom w sklepach nowe zachowania podczas zakupów online umożliwiły konsumentom robienie zakupów online i przeniesienie sprzedaży cyfrowej na nowy poziom – podkreślają eksperci.
Jednocześnie liczba konsumentów, którzy wzięli udział w Cyber Week wzrosła o 22 procent w porównaniu do 2019 roku.
RadioZET.pl/PAP/Wiadomościhandlowe.pl
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”