Gospodarka
Co napędza duży popyt na edukację kadry kierowniczej?
Prognozowana 10-letnia skumulowana roczna stopa wzrostu (CAGR) sektora wynosi 11,2% na całym świecie. Oczekuje się, że do 2031 r. osiągnie prawie 110 miliardów dolarów, przyciągając nowych inwestorów i nowych graczy. Nowe modele biznesowe, sposoby dostawy i oferty pojawiają się i szybko ewoluują. Który to sektor? To właśnie edukacja kadry kierowniczej, pomimo rosnącego popytu i kreatywnego fermentu, jest niedocenianym zjawiskiem wzrostu na całym świecie.
Kształcenie kadry kierowniczej i inne formy kształcenia na poziomie licencjackim stały się istotną i rosnącą częścią gospodarki treści. Zakłócenie COVID przyspieszyło ten wzrost, ale napędzają go czynniki niezależne od pandemii i utrzymujące się po pandemii.
Rozwój edukacji menedżerskiej i związana z nią przestrzeń edtech przyciąga coraz większą uwagę inwestorów. Sequoia Capital India zainwestowała w Emeritus i wraz z Owl Ventures poprowadziła 5 milionów dolarów rundy seed dla Growth School, platformy edukacyjnej na żywo. Blackstone było częścią umowy nabycia Ellucian, dostawcy rozwiązań dla szkolnictwa wyższego z bazą klientów w ponad 50 krajach. Inni gracze również otrzymali inwestycje VC.
Pojawili się nowi gracze, w tym 2U, Emeritus, Volute, Section4 i coraz więcej innych, z nowymi i różnymi modelami biznesowymi. Jednocześnie uniwersytety i szkoły biznesu, które są światowymi liderami w edukacji kadry kierowniczej, w tym Kellogg, Wharton, London Business School i inne czołowe instytucje, szybko rozwijają własne strategie, oferty i inicjatywy, zarówno wewnętrznie, jak i w połączeniu z pośrednikami wzmacniacz.
Rosnące zapotrzebowanie pochodzi zarówno od organizacji, jak i osób prywatnych. Innymi słowy, jest to zarówno BB, jak i BC. Ta sama dynamika jest głównym motorem zarówno: 1) przyspieszonego tempa zmian, innowacji i nowych wymagań w dzisiejszym środowisku biznesowym, jak i 2) znacznie rozszerzonej dostępności wysokiej jakości treści.
Szybkie zmiany wymagają ciągłego uczenia się
Tempo zmian, przed którymi stoją organizacje i jednostki, stanowi wyzwanie nawet dla najbardziej postępowych. Pojawiły się zupełnie nowe problemy, które liderzy muszą zrozumieć i zintegrować ze swoimi strategiami biznesowymi, organizacjami i procesami. Oczywistym przykładem jest sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, których przyjęcie stało się obecnie koniecznością biznesową w różnych branżach i funkcjach. Nie wszyscy liderzy biznesu muszą posiadać wiedzę techniczną na temat AI i ML, ale muszą zrozumieć kluczowe zasady i konsekwencje tych technologii, aby określić, jak włączyć je do swoich strategii biznesowych, zintegrować z organizacją i wykorzystać do osiągania wyników biznesowych . To samo dotyczy nauki o danych, transformacji cyfrowej, nauki o sieciach i szeregu powiązanych tematów.
Bardzo odmiennym, ale niezwykle ważnym przykładem jest to, jak najnowsze imperatywy dotyczące różnorodności, równości i włączenia (DEI) wymagają teraz bezprecedensowych i proaktywnych kroków ze strony organizacji. Ponownie, przywództwo musi zrozumieć kluczowe zasady, kwestie i praktyki jako podstawę do określenia, jak budować niezbędne zaangażowanie i podejmować skuteczne działania w czasie szybkich i trudnych zmian. To samo dotyczy szerszych praktyk środowiskowych, społecznych i zarządzania (ESG).
Istnieje wiele innych przykładów nowych rozwiązań i problemów, przed którymi stoją dziś firmy – m.in. B. Logistyka i łańcuchy dostaw, cyberbezpieczeństwo, modele zdrowotne, zmiany klimatyczne, organizacje telepracowników. Wyzwania te wahają się od poziomu zarządu przez poziom C do szefów jednostek biznesowych, szefów funkcyjnych i menedżerów. A teraz bardziej niż kiedykolwiek liderzy na stanowiskach kierowniczych i funkcjonalnych na wszystkich szczeblach angażują się w programy rozwoju przywództwa, aby być na bieżąco i zrozumieć konsekwencje biznesowe i możliwości w dzisiejszym środowisku.
Nie ogranicza się to do określonych krajów lub regionów. Liderzy biznesu na całym świecie zmagają się z wieloma podobnymi, szybkimi zmianami. Nie ogranicza się to również do firm. Agencje i służby rządowe, organizacje non-profit i inne stoją w obliczu tych samych zmian. Dotyczy to nie tylko startupów lub starszych firm. Firmy każdej wielkości iw każdym wieku muszą zrozumieć i zintegrować wiele takich samych zmian. I dlatego wszyscy inwestują w rozwój kadry kierowniczej.
Te same zmiany wpływają na jednostki i ich kariery na całym świecie. Wyobraź sobie dyrektor marketingu po czterdziestce z dyplomem MBA w wiodącej szkole biznesowej. Do dziś ma wybitne wykształcenie, doświadczenie i karierę. Mimo to jest teraz odpowiedzialna za kierowanie strategią swojej organizacji w obszarach, które nie istniały, gdy była w szkole, lub w najlepszym razie się pojawiały. Mając jeszcze wiele lat w swojej karierze, a często dzięki wsparciu i wsparciu swojej firmy, teraz inwestuje swój czas w programy rozwoju przywództwa. Jest to szczególnie istotne w kontekście rosnącej popularności certyfikacji w dziedzinach takich jak data science.
Edukacja kadry kierowniczej stała się znacznie bardziej dostępna
Innym, w dużej mierze nieznanym motorem rosnącej popularności edukacji kadry kierowniczej, jest ogromny wzrost dostępności stworzony przez nowe sposoby dostarczania. Ponieważ edukacja kadry kierowniczej ewoluowała od programów osobistych do programów na żywo, online i coraz bardziej mieszanych programów (łączących wiele modalności), stała się znacznie bardziej dostępna i elastyczna zarówno dla organizacji, jak i osób fizycznych. To geograficznie poszerzyło możliwości uczenia się dla kobiet, dla niedostatecznie reprezentowanych mniejszości i innych osób, które mogą nie być w stanie podróżować, nie stać i/lub uczestniczyć w tradycyjnych programach w klasie.
Jako przykład, z ciekawości, ostatnio zapytałem kobietę, która uczestniczyła w programie rozwoju wirtualnego przywództwa na żywo, czy wzięłaby udział w programie, gdyby odbył się on osobiście w Chicago. Powiedziała mi: „Pracuję w małej firmie w Amsterdamie. Nie ma mowy, żeby moja firma mogła sobie pozwolić na koszty podróży i programu, gdyby była w Chicago. Ale ponieważ mogliśmy to zrobić wirtualnie, mój przełożony powiedział, że ja i czterej moi koledzy mogą przybyć z Amsterdamu”.
Teraz osoby fizyczne mogą uczestniczyć i uczestniczą w programach o tej samej jakości praktycznie w dowolnym miejscu na świecie. Młoda przedsiębiorczyni, która rozpoczyna działalność w zakresie usług finansowych w Nigerii, może przejść ten sam kurs i wchodzić w interakcje z ludźmi w Polsce, Kolumbii, Japonii, Ghanie, Malezji, Indiach, Argentynie, USA i innych lokalizacjach w małych miastach i na obszarach wiejskich, jak również w dużych miastach. lokalizacje. To również napędza rosnące globalne zapotrzebowanie na programy kształcenia kadr kierowniczych na różnych poziomach, w różnych cenach, czasie trwania, sposobach i przedmiotach. Ponadto uczestnicy skorzystają z bogatej interakcji z międzynarodową kohortą, ucząc się od światowej klasy wykładowców na najlepszych światowych uniwersytetach. Kiedy więc dyrektorzy małej firmy hotelarskiej w Czechach, producenta rowerów w Oregonie lub firmy telekomunikacyjnej w Meksyku chcą, aby ich zespoły uczyły się analityki marketingowej, mają na to większe niż kiedykolwiek możliwości.
Te dwa zjawiska – przyspieszenie nowych osiągnięć i poszerzenie dostępu – napędzają kwitnącą ewolucję edukacji kadr kierowniczych na całym świecie dziś iw nadchodzących latach. Ustalone tryby zajęć w klasie, na żywo, wirtualnie i online wkrótce staną się anachroniczne, ponieważ wykładowcy, uniwersytety i inni interesariusze szybko staną się bardziej biegli i kreatywni w nowych projektach programów i kombinacjach modalności.
Dopiero okaże się, które modele biznesowe są trwałe i skuteczne. Obecnie, podczas gdy zapotrzebowanie na edukację kadry kierowniczej szybko rośnie, oferta programów wydaje się rosnąć jeszcze szybciej, szczególnie w przypadku niektórych popularnych przedmiotów. Koszt pozyskania klientów BC stale rośnie dla graczy zajmujących się edukacją online. Niektórzy musieli przemyśleć, ponownie skoncentrować się i/lub zmniejszyć. Rośnie znaczenie rozwoju programu BB. Popyt zmienia się w zależności od długości i rodzaju programu. Wprowadzane są nowe rodzaje ofert.
Podsumowując, jest to fascynujący czas w dynamicznym środowisku, w którym coraz więcej organizacji i osób angażuje się w ciągłe uczenie się bardziej niż kiedykolwiek. Z niecierpliwością czekam na wystąpienie w nadchodzących artykułach na temat kreatywnego rozwoju rozwoju przywództwa i ciągłego uczenia się dla organizacji i osób prywatnych.
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”