Connect with us

Zabawa

Cinema on Paper analizuje historię plakatu filmowego

Published

on

Cinema on Paper analizuje historię plakatu filmowego

EKSKLUZYWNE EKSTRAKTY! Mając ponad 100 prac z jednej z najbardziej znanych prywatnych kolekcji plakatów filmowych na świecie, Kino na papierze: graficzny geniusz plakatów filmowych jest hołdem dla wybitnego talentu międzynarodowej grupy artystów, których twórczość z imponującą precyzją uchwyciła istotę filmu. Wybrane ze względu na mistrzowski projekt, te masowo produkowane znaki towarowe przemysłu filmowego reprezentują komedie, musicale, westerny, thrillery science fiction, dramaty i inne dzieła kinowe z przełomu XIX i XX wieku. Plakaty przedstawiające legendarne funkcje, takie jak Casablanka i Ojciec chrzestnytowarzyszyć zagranicznym filmom i zapadającym w pamięć kultowym klasykom, w tym Samuraj i Barbarella.

Te rzadkie hollywoodzkie i zagraniczne plakaty, luksusowo odtworzone ze względu na ich kultowy projekt i doskonałą grafikę, są wyświetlane obok siebie, aby za pomocą ekspresji graficznej zilustrować różnice w postrzeganiu kulturowym i zapewnić wgląd w głębię i szczegóły projektu plakatu. Ta antologia celebruje plakaty filmowe nie tylko jako wyjątkowe dzieła sztuki, ale także jako kulturowe kapsuły czasu, które odzwierciedlają historyczne trendy w projektowaniu i kulturze popularnej.

Ben Mankiewicz pisze we wstępie: „Wielu artystów i reszta z nas zainspirowały się filmami, które wywarły na nas wpływ emocjonalny. Ale plakat filmowy jest często pierwszym elementem budulcowym tego kinowego tabernakulum. „

Steven Heller pisze we wstępie: „Więc wyreguluj oczy, wyłącz telefony, zaspokoić swoje zachcianki i przygotuj się na ucztę ekscytujących pamiątek. Może się okazać, że jedno spojrzenie na te plakaty zainspiruje Cię do natychmiastowego przesyłania strumieniowego filmów, które przedstawiają. „

Dwight Cleveland zidentyfikował swój pierwszy podbój w 1977 roku w wieku 16 lat (Wolf Song, c1929, Lupe Vélez & Gary Cooper): „Ale widząc żywe kolory i przyciągający wzrok wygląd tej karty, wydawało się, że uderzył ją piorun”.

POCAŁUNEK ŚMIERCI (1947)

Ta opuszczona ikona filmu noir ma kilka różnic w historii filmu, w tym prawdopodobnie najlepszy występ na ekranie Victora Mature, odważny i mile widziany debiut Richarda Widmarka i prawdopodobnie najbardziej wypaczony portret przemocy na ekranie legalnego filmu studyjnego. Niektóre z amerykańskich plakatów zostały wydrukowane w czerni i bieli, aby uzyskać efekt, ale ten holenderski projekt Kik Berg przełamuje wszelkie drzwi konwencjonalności dzięki dziwacznej ekspresjonistycznej kolorystyce i układowi, który celuje w fiolet ust kochanków wykonujących tytułowy pocałunek. smierci.

SUNSET BOULEVARD (1950)

Waldemar Swierzy, największy polski mistrz plakatu filmowego, zmienił niemą gwiazdę Glorii Swanson, Normę Desmond, w Meduzę z wężową głową, której data ważności znacznie się skończyła. Jej klasyczną, hiperdramatyczną pozę Swierzy odtwarza od samego końca filmu, w którym szalona aktorka schodzi po schodach do kamer, by trenować Ericha von Stroheim i uważa, że ​​Cecil B. DeMille inscenizuje swoje zbliżenie. Tak jak mityczna Meduza miała moc zamrożenia publiczności w kamieniu, tak fantastyczny hołd dla Swansona przez Świerzego ma ten sam skutek: utrzymuje publiczność na ich śladach.

Zdobądź książkę od autora Oficjalna strona Dwighta Clevelanda dotycząca Cinema on Paper.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *