Connect with us

Zabawa

Chris Dziadul relacjonuje: Netflix w Europie Środkowo-Wschodniej

Published

on

Chris Dziadul relacjonuje: Netflix w Europie Środkowo-Wschodniej

Obecne nieszczęścia Netflixa nie powinny umniejszać jego pozytywnego wpływu na Europę Środkowo-Wschodnią.

Odkąd zadebiutował w całym regionie na początku 2016 roku, zrewolucjonizował sposób, w jaki widzowie konsumują treści i utorował drogę do uruchomienia innych krajowych i międzynarodowych usług na żądanie. We współpracy z lokalnymi partnerami dała również mile widziany impuls dla przemysłu wytwórczego w kilku krajach.

To ostatnie stało się widoczne pod koniec zeszłego miesiąca, kiedy otworzył biuro w stolicy Polski, które będzie pełniło rolę hubu dla całego regionu CEE. Zapowiedział też, że w latach 2020-21 przeznaczył 104 mln euro na rozwój lokalnej biblioteki oraz produkcję filmów i seriali w Polsce.

Netflix jest wyraźnie popularny w Europie Środkowo-Wschodniej. Na przykład w Czechach badanie przeprowadzone przez Atmedia Media Council pod koniec ubiegłego roku wykazało, że 28% czeskich telewidzów korzysta z co najmniej jednej usługi przesyłania strumieniowego. Spośród nich trzech na czterech (74%) wybrało Netflix.

Na Słowacji wyniki ankiety opublikowanej właśnie przez Zive i jej wydawcę Ringiera pokazują, że Netflix jest najpopularniejszą usługą streamingową wśród wszystkich widzów w wieku 15-65 lat, ale zwłaszcza wśród najmłodszej grupy (15-24). Za nimi plasują się HBO Max (HBO Go) i Voyo, które działają znacznie lepiej niż Amazon Prime.

W Estonii warto przeczytać wyniki sondażu przeprowadzonego w lutym przez operatora telekomunikacyjnego Elisę. Obejmuje to fakt, że prawie 75% Estończyków wypróbowało co najmniej jedną usługę przesyłania strumieniowego, a następnie wybrało krajowe lub bardziej znane zagraniczne usługi, takie jak Netflix.

Zawieszenie działalności w Rosji po inwazji na kraj na Ukrainie jest jednym z kilku czynników, które negatywnie wpłynęły na ostatnie wyniki Netflixa. W swoich najnowszych wynikach firma twierdzi, że spowodowała o 700 000 mniej płatnych reklam netto, a jej działalność w Europie Środkowo-Wschodniej spowolniła w marcu.

READ  Jakie małe miasta muszą się starzeć lokalnie

Niemniej jednak firma pozostaje dobrze pozycjonowana w regionie na wiele nadchodzących zmian.

Więcej informacji na temat Chrisa Dziadula można znaleźć na stronie https://www.chrisdziadul.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *