Connect with us

Zabawa

„Chłopi” najbardziej udanym polskim filmem 2023 roku

Published

on

„Chłopi” najbardziej udanym polskim filmem 2023 roku

– Z ponad 1,5 milionami widzów, film DK Welchmana i Hugh Welchmana, będący jednocześnie polskim kandydatem do Oscara, zajął czwarte miejsce w krajowej kasie

Rolnicy przez DK Welchmana i Hugh Welchmana

Liczba kinomanów w Polsce rośnie w związku z Covid-19; Jednakże, podobnie jak w wielu innych krajach europejskich, w przypadku lokalnych tytułów zadanie zwabienia widzów z powrotem do ciemnych pokoi okazuje się znacznie trudniejsze. Pierwsza połowa 2023 roku pokazała tę dynamikę w przypadku najpopularniejszego tytułu: Niebo w piekle z Tomasza Mandesa, co odpowiada mniej niż 500 000 odwiedzających. Bardziej udany dla polskiego kina okazał się jednak ostatni kwartał roku Rolnicy [+see also:
film review
trailer
film profile
]
, który miał premierę w lokalnych kinach 13 listopada i sprzedał ponad 1,5 miliona biletów. Ręcznie malowany film w reżyserii DK Welchman I Hugh Welchmana to także polska pozycja do Oscara (zobacz aktualności), której premiera odbędzie się w grudniu (w Wielkiej Brytanii), a za granicą w 2024 roku.

(Ciąg dalszy artykułu poniżej – Informacja handlowa)

Pierwszą wicemiss w box office, Zielona granica [+see also:
film review
trailer
film profile
]
to najnowsze dzieło nagrodzone w Wenecji Agnieszki Holender, które przyciągnęło 762 000 odwiedzających. Film przedstawiający kryzys uchodźczy na granicy polsko-białoruskiej spotkał się z ostrym sprzeciwem ze strony sił prawicowych w Polsce, ale spotkał się także z ogromnym, ciepłym wsparciem ze strony publiczności z domów artystycznych. familijny film aktorski, O psie, który jezdzil kolejao psie jadącym pociągiem i kontrolowanym przez niego Magdalena Niećzajął trzecie miejsce z 717 000 odwiedzających, natomiast komedia teściowie 2 zajął czwarte miejsce z 624 000 sprzedanymi biletami. Listę pięciu najlepszych tytułów lokalnych uzupełniają wspomniane powyżej Niebo w piekle.

RolnicyWyniki zaowocowały także czwartym miejscem filmu w ogólnej kasie, wśród której dominowały produkcje amerykańskie Barbie: Film (2,8 mln odwiedzających), Kot w butach: Ostatnie życzenie (2,4 mln) i Oppenheimera [+see also:
film review
trailer
film profile
]
(1,9 mln). The rolnicyWydajność przekroczyła nawet oczekiwania branży, ponieważ większość ludzi przewidywała, że ​​targi odwiedzi tylko milion osób. „Film radzi sobie obecnie fenomenalnie i miał szansę przekroczyć granicę 1,7 miliona”. Michał Broniszewski, szef dystrybucji kinowej w Galapagos Films, mówi Cineuropa. „Plus, wielkie liczby są dla O psie, który jezdzil koleja to najlepszy wynik dla polskiego filmu familijnego od tamtej pory Gavina Hooda’S Na pustyni i w dziczy [which premiered in 2001]co pokazuje, że potrzeba większej liczby projektów dla rodzin i dzieci, zwłaszcza tych opartych na książkach – dodaje.

READ  Horror Netflix, tak straszni fani przyznają, że wciąż są „nawiedzeni” przez kilka tygodni po obejrzeniu

Zauważa też, że imponująca liczba widzów na topowe polskie filmy nie jest jeszcze powodem do skrajnego optymizmu. „Mówimy tu o pięciu, sześciu tytułach, a wciąż istnieje duża grupa polskich filmów, które mimo rozbudowanych kampanii reklamowych nie są w stanie osiągnąć 100-, a czasami nawet 50-tysięcznej oglądalności” – wyjaśnia Broniszewski. „Dyskusja na temat tego, co cała branża może zrobić, aby wspierać lokalne produkcje i jak pracować, aby je promować, pozostaje otwarta [interest] o polskich filmach w kinach, być może o obniżeniu cen biletów i wreszcie o tym, jakie projekty należy realizować, aby przyciągnąć widzów do kin”.

Liczba ta będzie prawdopodobnie nadal powoli rosła aż do końca roku, a planowane są jeszcze tylko dwie premiery kinowe: dokument Vika z Agnieszka Zwiefka i animacja Kicia Kocia na Święta z Marta Stróżycka.

(Ciąg dalszy artykułu poniżej – Informacja handlowa)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *