technologia
Chevrolet LUV był kompaktowym samochodem ciężarowym znacznie wyprzedzającym swoje czasy
The Chevroleta Kolorado I Forda Rangera może zadać tyle ciosów, ile chce, ale Chevy nie ma godnego rywala dla Mavericka. Żaden producent samochodów tak naprawdę tego nie robi, z wyjątkiem może Hyundaia. bród ciągle zwycięża mała ciężarówka przód bez zastrzeżeń. Wtedy byłby to prawdziwy wstyd dla Błękitnego Owalu Pogoń powinien wypuścić kontynuację LUV. Właściwie to wielka szkoda.
Cholera, nawet Toyota może się trząść w butach, biorąc pod uwagę, jak to zrobić Chevy LUVlub „pojazd lekki” był niegdyś konkurencją dla ciężarówek Toyoty (w przebraniu terenowym) o pieniądze samochód i kierowca uderzył LUV w ciężarówkę. Można by pomyśleć, że LUV będzie lepszy od Toyoty ze względu na wyższą sylwetkę japońskiej ciężarówki, ale pozornie krótki LUV w rzeczywistości miał większy prześwit niż jego japoński rywal.
Oczywiście sam LUV również był japoński i wyprodukowany przez partnera Chevroleta, firmę Isuzu. LUV był znany w Japonii jako Isuzu Faster, gdzie został wypuszczony w 1972 roku. Chevy potrzebował konkurenta dla Forda Couriera (wyprodukowanego przez Mazdę) w Stanach Zjednoczonych, a także kompaktowego pickupa, który rzuciłby wyzwanie tłumowi pickupów przybywających ze Wschodu.
Nie można zaprzeczyć, że LUV był ekonomiczny: Chevy LUV przejechał na autostradzie niesamowite (szacunkowe) 32 cholerne mile na galonie, co równa się łącznemu zużyciu paliwa wynoszącemu ponad 20%. Pamiętajcie, że to było w latach 70., więc było niesamowicie skuteczne. A podczas kryzysu naftowego, kiedy benzyna była droga, pickupy były czymś w rodzaju trendu.
Była to ciężarówka z ramą drabinową, niezależnym zawieszeniem przednim, platformą o wysokości sześciu stóp i ładownością 1100 funtów. Ważył niecałe 2600 funtów. Chevy LUV był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,8 litra i mocy 75 KM i momentem obrotowym 88 Nm, współpracującym z czterobiegową manualną skrzynią biegów.
Chevy częściowo sobie z tym poradził słynny podatek od kurczaków poprzez import LUV jako modelu podwozia z kabiną, a następnie montaż ciężarówek w USA. Ale to, że ciężarówka była mała, nie oznaczało, że nie była potężna. W ten sposób Chevy LUV został wprowadzony jako zwinny, ale oszczędny pojazd do transportu ładunków.
Wreszcie LUV w 1979 r. otrzymał opcjonalny napęd na cztery koła i kilka ulepszonych pakietów, które zapewniały przyjemne spotkania, takie jak LUV Mikado; określenie przeznaczone dla cesarza Japonii i ukłon w stronę korzeni LUV. The mikado oferował niewiele więcej niż standardowe wyposażenie modelu podstawowego. Posiadał tabliczki znamionowe Mikado na tylnych panelach bocznych, trójramienne koło i ulepszoną tapicerkę. Ale były w świetnych kombinacjach kolorystycznych, jak ten Niedawno natknąłem się na jednego w mojej lokalnej restauracji Rynek FB.
Chevy LUV był sprzedawany od 1972 do 1982 roku. Dziś nie jest on tak znany jak jego następca Chevy S-10. W rzeczywistości LUV odniósł taki sukces, że Chevy uznał za stosowne zaprojektować własną kompaktową ciężarówkę. Innymi słowy, zwycięstwo pokonało LUV. Teraz, gdy Maverick tu jest, i to niezależne drżenie Ruszaj na szlaki, może nadszedł czas, aby Chevy pokazał LUV trochę miłości i przyniosłem tabliczkę znamionową.