Zabawa
CD Projekt oczekuje na plan naprawczy gry Cyberpunk 2077, w której występują błędy
Anna Pruchnicka
GDAŃSK (Reuters) – CD Projekt, polskie studio stojące za jedną z najbardziej oczekiwanych i wyśmiewanych gier 2020 roku, będzie miało wiele do wyjaśnienia, przedstawiając inwestorom we wtorek swoją strategię.
Cyberpunk 2077, futurystyczna gra RPG z Keanu Reevesem w roli głównej, została wydana w grudniu w celu zmiażdżenia doniesień o błędach. Analitycy twierdzą, że należy wprowadzić wiarygodny plan, aby rozwiązać te problemy i odzyskać zaufanie graczy i inwestorów.
„(Spodziewamy się) rozsądnej sekcji zwłok na temat tego, co poszło nie tak w procesie rozwoju CY77 i jak studio zapobiegnie temu powtórzeniu się z innymi grami” – powiedziała Lyra Li, analityk Jefferies.
Firma, która od grudnia straciła 50% swojej wartości rynkowej, prawdopodobnie nie zgłosiłaby żadnych nowych gier w fazie rozwoju i zamiast tego skupiłaby się na naprawieniu szkód spowodowanych nieudanym uruchomieniem cyberpunka, stwierdzili analitycy.
„Firma musi udowodnić, że potrafi uczyć się na błędach i zamienić krótkotrwały kryzys w długofalowy sukces” – powiedział Piotr Cieślak, Dyrektor Zarządzający Stowarzyszenia Polskich Inwestorów Indywidualnych.
Akcje CD Projekt wzrosły w poniedziałek o 9% w związku ze spekulacjami na temat planów darmowych i płatnych treści do pobrania (DLC) dla cyberpunka na platformie mediów społecznościowych Reddit.
CD Projekt powiedział, że nie będzie komentował spekulacji rynkowych.
Maciej Kietliński, analityk Noble Securities, powiedział, że jeśli wypuszczenie trzech płatnych DLC jest prawdą, to oznaczałoby to, że firma ma pomysł na naprawę i rozwój cyberpunkowego uniwersum.
„Potrzeba było jakiegoś dużego DLC, aby rozpalić płomienie zainteresowania w Cyberpunk 2077. Dodaj bogatą zawartość, dodaj fabułę, dodaj grywalność i powtarzalność. Napraw pozostałe problemy” – powiedział Claudio Lenato, 26-letni gracz z Włoch.
Firma ogłosiła w poniedziałek, że wkrótce wyda łatkę 1.2 do gry po opóźnieniu spowodowanym cyberatakiem w zeszłym miesiącu. Analitycy uważają, że łatka może być jednym z najważniejszych kroków w celu przywrócenia gry w PlayStation Store firmy Sony.
(Relacja Anny Pruchnickiej, dodatkowa relacja Enrico Sciacovelli; montaż: Bernadette Baum)
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.