Zabawa
Casper: Jak film z 1995 roku rozwinął CGI
Reżyser Brad Silberling wspomina dzień, w którym jego kariera zmieniła się na zawsze, tak jak wczoraj. Podczas pracy nad serialem Most Brookliński Na początku lat 90. otrzymał telefon od twórcy serialu Gary’ego Davida Goldberga z wiadomością: Steven Spielberg chciał się z nim spotkać. Na początku myślał, że Goldberg robi jakiś okrutny żart. To znaczy, dopóki nie trafił do biura Amblin na terenie Universal Pictures, gdzie zaoferowano mu szansę wyreżyserowania swojego pierwszego filmu fabularnego przez samego króla Hollywood.
„Powiedział: „Byłem tobą” [once]. Byłem w takiej sytuacji i potrzebowałem kogoś, kto miał pewność siebie i wiarę, że mogę zrobić krok w kierunku kręcenia filmów” – wspomina Silberling o swoim pierwszym spotkaniu ze Spielbergiem w tym odcinku. Most Brookliński — „Widziałem, że robisz film, ale miałeś na to tylko pół godziny. Chętnie pomogę ci zrobić dłuższą.”
Spielberg chciał, aby wyreżyserował angielski remake francuskiej komedii dla Warner Bros. Projekt ostatecznie upadł, gdy legenda filmu podróżowała po Polsce, aby nakręcić przełomowy dramat o Holokauście Lista Schindlera, ale nigdy nie zapomniał o młodym, obiecującym filmowcu. Tuż przed Świętem Dziękczynienia 1993 Silberling był na Hawajach, przygotowując się do nakręcenia nowego programu telewizyjnego (krótkotrwałego The Byrds of Paradise), kiedy otrzymał kolejny telefon od Człowieka na wysokości.
„Poprowadził ze słowami: „Ok, to naprawdę się wydarzy i to będzie dość szybkie”. Powiedziałem: „To co?”. A on jakby wymamrotał:Kasper…’Kiedy go wreszcie usłyszałem, powiedziałem: 'Czekaj, Duch Kacper, Kacper?’ Powiedział tak. To będzie niesamowite. To akcja na żywo. W końcu właśnie złamaliśmy kod prawo dwa lata temu, więc duchy będą CG. Pomyślałem, że zwariował i powiedziałem: „Wiesz, co robię? Umawiałem się z animatorem na UCLA, ale nie robię animacji”. Był fantastyczny i powiedział: „Nie, to, co robisz i co jest w twoim sercu, jest tym, czego ten film potrzebuje. Nie wiedziałem nic o CG, dopóki tego nie zrobiliśmy prawo. Wydobrzejesz.'”
Szansa była jednocześnie niesamowita i przerażająca. „Naprawdę bałem się, że wszystko się odwróci” – przyznaje Silberling, który nie chciał „zostać jednym z wielu pierwszych i jedynych reżyserów zaśmiecających plaże Los Angeles”. Spielberg mógł być producentem wykonawczym, ale tyłek Silberlinga był na linii.
W końcu, oczywiście, było po prostu zbyt dobrze, żeby przepuścić i zabrał się do pracy, walcząc z zablokowaniem CGI (dzięki uprzejmości Industrial Light & Magic), konstruując zestawy i z tymi nie wymienionymi w napisach Pomóż w przygotowaniu działającego skryptu Malia Marmo Szkocka (hak) i wschodzącego JJ Abramsa. „Zamknąłem JJ w mojej przyczepie na pierwsze dwa tygodnie zdjęć” – mówi Silberling o procesie tworzenia scenariusza, który rozpoczął się szkicem animaniacy Weterani, Sherri Stoner i Deanna Oliver (otrzymali końcowe uznanie). „Po prostu wbiegł i dał mi strony, a my je przejrzeliśmy”.
Porównuje gorączkowy proces do osławionej produkcji Szczęka. „Steven to zrobił Szczęka jedną noc każdego. Tak, był scenariusz, ale kończyli na improwizacji praktycznie każdego wieczoru przy kolacji, a Carl Gottlieb nagrał ich improwizacje i następnego dnia poszli do pracy. Uważa więc, że to doskonały sposób na zrobienie filmu.
Główne zdjęcia zostały nieco opóźnione przez trzęsienie ziemi w Northridge w 1994 roku, które mogło oznaczać katastrofę dla planów już budowanych w Universal. Pomimo niszczycielskiego wpływu na całe miasto, klęska żywiołowa w rzeczywistości wzmocniła rozpadające się wnętrze starej rezydencji, w której nastąpiła zdecydowana większość zniszczeń Kasper zdarzać się. „To było świetne, ponieważ jedyną rzeczą, która się wydarzyła, było to, że zestawy stawały się coraz bardziej wyraziste” – mówi Silberling. „Ale były strukturalnie bezpieczne i tak zaczęliśmy”.
Bill Pullman i Christian Ricci wyreżyserowali film jako Dr. James Harvey i jego nastoletnia córka Kat. Wciąż zdruzgotany śmiercią żony Harvey podróżuje po kraju jako rodzaj nadprzyrodzonego terapeuty, pomagając duchom uporządkować niedokończone sprawy i przejść do życia pozagrobowego. Większość ludzi myśli, że jest szalony, dopóki duet ojciec-córka nie przenosi się do domu nawiedzanego przez prawdziwe duchy: młody Casper (Malachi Pearson) i jego trzech nieokrzesanych wujków: Stinkie (Joe Alaskey), Fatso (Brad Garrett) i Stretch (Joe). Nipot). .
Początkowe obawy Silberlinga okazały się bezpodstawne. Wrzucenie go na głęboką wodę zaowocowało nowym klasykiem – wzruszającą refleksją na temat żalu i życia pełnią życia, która ucieleśniała całą młodzieńczą fantazję i rodzinne ciepło klasycznych filmów zawartych w ekranowym dziedzictwie jego mentora. Za kamerą asystowali mu doświadczeni profesjonaliści, tacy jak operator Dean Cundey (który ma duże doświadczenie w kręceniu filmów z dużymi efektami wizualnymi, takich jak Kto oszukał Królika Rogera? oraz Park Jurajski), kompozytor James Horner i montażysta Michael Kahn (który od tego czasu zmontował wszystkie filmy Spielberga) Bliskie Spotkania Trzeciego Rodzaju).
„Mike uznał, że całe to doświadczenie było relaksujące” — zauważa Silberling. „Lista Schindlera był tak emocjonalnie wyczerpującym filmem dla nich obojga i czuł się, jakby popadł w depresję, zanim film został ukończony. Więc powtarzał: „Och, to wspaniałe uczucie. Jestem taki szczęśliwy. To taki fajny film i proces”.
Przerażające efekty cyfrowe nadzorowali Scott Farrar z ILM (nadzorca planu) i Dennis Muren (którego Silbelring nazwał „ojcem chrzestnym filmu z perspektywy ILM”). Silberling szukał również lekcji podstaw animacji u absolwenta Amblimation, Phila Nibbelink (dyrektora Amerykańska opowieść oraz Jesteśmy z powrotem!).
„Zasadniczo był to film, który wyreżyserowałem dwa razy, raz na 96 dni na planie, a potem resztę przez następny rok i przejście, aby dokończyć całą animację” – wyjaśnia Silberling. Kiedy stało się jasne, że alokacja efektów wizualnych w fazie tworzenia scenariuszy niezmiennie przekroczy budżet, Spielberg zapewnił młodego reżysera. „Powiedział mi: „Nie zmienisz tej gry. Masz talent do inscenizacji, wiesz, jak pracować z kamerą. Nie rób niczego inaczej. Jedynym wyzwaniem jest to, że wiesz, dokąd zmierzają duchy być, du „Naprawdę musimy być w stanie przekazać to wszystkim.”
Ta krzywa uczenia się okazała się „pionowa”, przyznaje. „To nie było zbocze, tylko prosto w górę”. To był ten sam tygiel, którego doświadczył Spielberg Park Jurajski dwa lata wcześniej. „Sekwencja kuchenna w prawo to jedna z najbardziej niezwykłych i ekscytujących rzeczy w historii. Nie wiedział nawet, czy dinozaury zadziałają, ale stworzył balet, mając nadzieję i oczekiwanie, że te stworzenia odnajdą drogę w taki sposób, w jaki miał nadzieję. I tak mi powiedział: „Dopasuj je do swojego filmu, nie idź na odwrót”.
W dniu 65 wyczerpujących zdjęć Spielberg zatrzymał się na planie, aby sprawdzić Silberlinga i dać mu trochę podniecenia w postaci spinu wokół związku Universal. „Miał pierwszy GPS przed wprowadzeniem na rynek. Więc po prostu podążyliśmy za GPS i przejechaliśmy obok niego Psycho dom, spacer po posesji. Był po prostu mądry, próbował odwrócić moją uwagę, dać mi trochę dobrej cholewki. Nie mogłam mieć większej cheerleaderki, która przeszłaby przez zupełnie nieznany proces, ale skończyło się na naprawdę wspaniałym”.
Pomimo elementów nadprzyrodzonych, Kasper nie został wydany przed Halloween ’95. Zamiast tego film trafił na duży ekran i zyskał popularność w weekend Dnia Pamięci (Memorial Day) tego roku prawie 300 milionów dolarów na całym świecie przy budżecie produkcyjnym wynoszącym 55 milionów dolarów. „To było naprawdę znaczące narzędzie do zarabiania pieniędzy dla studia. Więc od razu była mowa o kontynuacji. [Steven] i mówiłem o tym – zdradza Silberling. „Spędziliśmy tam tego lata i rozmawialiśmy o tym, co to może być… Zaczął mówić:„ Cóż, zrobiliśmy to Małe dranie. A jeśli istnieje sposób na połączenie? Małe dranie Z Kasper? Jakby to wyglądało?'”
Podobnie jak sam Casper, sequel wpadł w stan czyśćca, gdy Saban niespodziewanie zdobył prawa do direct-to-video dla przyjazny duch IP i zadebiutował Casper spotyka Wendy Trzy lata później. „To go zabiło” – wyjaśnia Silberling. „Myślę, że w tym momencie obawiano się, że było to trochę skażone i że na rynku byłoby zamieszanie, gdyby kontynuowali sequel niż oryginalny film podczas blokady COVID-19 w 2020 r. Świętując 25. rocznicę, reżyser otrzymał wiadomość od Spielberga, ubolewającą nad faktem, że nigdy nie musiał robić drugiego wpisu. „Był tak, jakby sam się pobił”.
Jednak nieruchomość nie jest całkowicie martwa.Na początku tego roku Peacock ogłosił, że rozpoczął produkcję filmu aktorskiego Kasper Serial scenarzysty i producenta wykonawczego Kai Yu Wu (Hannibala, Błyskawica). Oficjalnie opisany przez platformę streamingową jako „show horror/przygodowy, który na nowo wyobraża pochodzenie Caspera w opowieści o dojrzewaniu, która bada, co to znaczy żyć”, serial będzie ewoluował wokół rodziny, która przenosi się do sennej wioski z Eternal Falls i zaprzyjaźnia się z tytułowym przyjaznym stworzeniem. Żyjący i nie tak żyjący wspólnie próbują rozwikłać zagadkę i odkryć mroczne sekrety skrywane przez ponad sto lat.
Jak się okazuje, zarówno Silberling, jak i Spielberg od kilku lat bacznie przyglądają się projektowi, a ten ostatni faktycznie odwołał się na boisku Wu. Wcześniej jednak Silberlingowi udało się przeprowadzić „wspaniały Zoom” z początkującym autorem, który jest wielkim fanem filmu z 1995 roku.
„Zarumieniła się i powiedziała: „Mam ci coś do pokazania…” Pokazała mi to Kasper Tatuaż i powiedział: „Ten film był dla mnie początkiem chęci opowiadania historii. Kiedy byłem młodszy, to było ogromne i chciałem cię tylko poznać i zadać ci pytania” – wspomina reżyser, dodając, że wizja Wu dla Peacocka zachowuje „serce i ton filmu. showrunner who.” naprawdę pochodzi z miejsca, w którym kocha się ten kawałek. Nie mógłbym być szczęśliwszy”.
Casper teraz przesyła strumieniowo na pawie.
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.