Poprzez inicjatywę o nazwie Advantage Ukraine, obejmującą sklepy WPP na Ukrainie, w Polsce i Czechach, liderzy biznesu są zachęcani do inwestowania na Ukrainie w celu wsparcia jej odbudowy.
„Chcemy, aby świat wiedział, że Ukraina jest nadal otwarta na biznes i ma potencjał, by stać się ważnym ośrodkiem kultury i technologii cyfrowych w Europie” – powiedział Tkachenko.
Dzień po ogłoszeniu WPP HP rozpoczął kampanię w akceleratorze CMO Cannes Lions, aby zachęcić uczestników do zatrudniania ukraińskich twórców do projektów, które mogą realizować zdalnie.
Jose Gorbea, globalny szef marek, agencji i innowacji w zakresie zrównoważonego rozwoju w HP Indigo — firmie zajmującej się grafiką i opakowaniami — wygłosił prezentację dla klasy prowadzonej przez byłego dyrektora ds. marketingu Procter & Gamble Co., a obecnie konsultanta Jima Stengela. Gorbea rozdał uczestnikom pudełka ze spersonalizowanymi wiadomościami i historiami jednego z 40 indywidualnych twórców, którzy są uchodźcami z Ukrainy, wraz z kodami QR, aby ułatwić kontakt. Dwóch ukraińskich twórców dołączyło do Gorbea na żywo podczas wydarzenia, dzieląc się ze łzami w oczach swoimi historiami, a później dołączyli do grupy na rejs po porcie.
Prowadzono rozmowy o różnorodności i uprzedzeniach
Różnorodność i uprzedzenia były również kluczowymi punktami rozmów podczas festiwalu – jeden z dyrektorów określił tegoroczny festiwal jako jeden z najbardziej zróżnicowanych Cannes, w którym uczestniczyli. Na Inkwell Beach grupy Black przez cały tydzień odbywały się w szczególności panele poświęcone różnorodności. Podczas poniedziałkowego panelu IBM, w którym wzięli udział menedżerowie z WPP, jej agencji Mindshare i Ogilvy, Delta Air Lines i Ad Council, paneliści mówili o wykorzystaniu sztucznej inteligencji do de-bias planowania mediów, zautomatyzowanego kupowania i kreatywnej optymalizacji.
Jednak były też pewne punkty sporne.
„Brazylia jest cholernym rasistowskim” – powiedziała Cindy Gallop, która nigdy nie przebierała w słowach, wyjaśniając, dlaczego poparła list „Drogi Simonie” od P&C, kolektywu, który go wspierał, podczas panelu w Cannes w piątek po południu w zeszłym miesiącu do Simona Cooka. , dyrektor generalny Cannes Lions. W liście zaznaczono, że tylko jeden z 24 jurorów z Brazylii był czarny.
Gallop powiedziała, że doświadczyła problemu z pierwszej ręki, kiedy prowadziła BBH i otwierała brazylijskie biuro.
„Dopóki brazylijski przemysł reklamowy nie skonfrontuje się z rasizmem i go nie rozwiąże, nie wykona najlepszej pracy twórczej” – powiedziała. „Nawet nie zaczęliśmy dostrzegać, jak niesamowita może być brazylijska kreatywność, kiedy brazylijski przemysł reklamowy przestaje być cholernie rasistowski”.
Gallop powiedziała również, że nadal chce, aby Cannes Lions zrobiło to, co po raz pierwszy zaproponowała Cookowi w 2019 roku – przeniosło Inkwell Beach, plażową aktywację, która kładzie nacisk na różnorodność, równość i integrację, obok Palais, aby czarnoskórzy twórcy byli tam bardziej widoczni. „Musiałam taszczyć całą drogę w dół Croisette do Inkwell Beach”, powiedziała.