technologia
Budowa nowego tunelu dużych prędkości w Polsce zbliża się o krok
Tunel kolei dużych prędkości, który połączy nowe polskie lotnisko w Warszawie z Łodzią, wraz z podpisaniem drugiego kontraktu na budowę, wykonał kolejny krok naprzód.
CPK, firma odpowiedzialna za ambitny projekt lotniska, podpisała z polskim wykonawcą umowę o wartości 147 mln zł Budimeksu do budowy komór do drążarki tuneli.
Zamówienie to jest następstwem prac mających na celu wzmocnienie fundamentów Łódzkiego Centrum Kultury, które leży nad planowaną trasą projektu. Budimex wybuduje teraz komorę recepcyjną w pobliżu centrum, a także w punkcie startowym w Retkini.
Radosław Kantak, członek zarządu CPK ds. inwestycji kolejowych, powiedział: „CPK to nie tylko projektowany port lotniczy, ale także pilnie potrzebne nowe linie kolejowe w Polsce.
„Na zaawansowanym etapie planowania znajduje się już około 450 km tras, w tym odcinki kolejowe pomiędzy Warszawą a Łodzią oraz Łodzią i Wrocławiem. Dziś idziemy o krok dalej i podpisujemy umowę na prace budowlane.”
Postęp na drodze do rozpoczęcia budowy 4-kilometrowego tunelu, będącego częścią 140-kilometrowej linii dużych prędkości, jest szczególnie znaczący po ogłoszeniu przez nowy polski rząd Ponownie przeanalizuj plany projektu lotniskachociaż CPK stwierdziło, że plany są zbyt zaawansowane, aby można je było zatrzymać.
Uzyskaj dostęp do najbardziej kompleksowych profili firm na rynku, obsługiwanych przez GlobalData. Zaoszczędź godziny badań. Zdobądź przewagę konkurencyjną.
Profil firmy – bezpłatna próbka
Wkrótce otrzymasz wiadomość e-mail dotyczącą pobierania
Jesteśmy przekonani o wyjątkowej jakości profili naszej firmy. Ponieważ jednak zależy nam na tym, abyś podjął jak najbardziej korzystną dla swojego biznesu decyzję, oferujemy Ci bezpłatną próbkę, którą możesz pobrać wypełniając poniższy formularz
Przez GlobalData
Budowa komór maszynowych ma potrwać 10 miesięcy dla komory Retkinia i 13 miesięcy dla komory Fabrycznej
Do umowy doszło zaledwie kilka tygodni po objęciu urzędu przez nowy polski rząd. W komunikacie nie ustrzeżono się różnic w polityce poprzedniego rządu i premiera Donalda Tuska, który był wcześniej kluczową postacią Unii Europejskiej w negocjacjach w sprawie Brexitu.
Marcin Horala, wiceminister finansów i polityki regionalnej oraz pełnomocnik rządu ds. CPK, powiedział: „Nasi poprzednicy w 2011 roku podjęli brzemienną w skutki decyzję o rozpoczęciu przygotowań do budowy szybkiej kolei pomiędzy Warszawą, Łodzią i Sieradzem z Wrocławiem i Poznaniem. .” zostały zawieszone.
„Nikt nie jest w stanie oddać tego czasu mieszkańcom. Dlatego – dzięki inwestycjom CPK – budowa linii kolejowej w kształcie litery Y może rozpocząć się dopiero dzisiaj.”
Na początku tego roku projekt kolei dużych prędkości zyskał dalsze wsparcie po przyznaniu mu przez Komisję Europejską 290 mln zł dofinansowania na planowanie budowy.