Świat
Brexit to poważny problem dla sektora bankowego. Banki zamknęły rachunki dla klientów z UE
Brexit oficjalnie miał miejsce 1 lutego 2020 roku. W rzeczywistości jednak saga „Wielka Brytania opuszcza Unię Europejską” trwa. Do końca tego roku będzie częścią rynku wewnętrznego i unii celnej. Do tego czasu obie strony muszą wypracować warunki separacji na wielu poziomach.
Brexit to poważny problem dla klientów unijnych banków
Jednym z możliwych scenariuszy może być opuszczenie UE przez Wielką Brytanię bez porozumienia. Takie rozwiązanie będzie problematyczne dla sektora bankowego zarówno dla banków, jak i dla klientów zagranicznych. Według strony internetowej politico.euBrytyjski regulator Prudential Regulation Authority i Financial Conduct Authority Bank of England ogłosiły, że banki w Wielkiej Brytanii muszą powiadamiać klientów z UE o zamknięciu rachunków bankowych lub zakończeniu świadczenia usług z powodu Brexitu.
Jak wspomniano w oficjalnym piśmie do prezesów banków, usługi dla klientów prywatnych w UE mogą się pogorszyć po Brexicie w zależności od obowiązującego reżimu krajowego. Jednak klientów należy traktować uczciwie. „W wielu przypadkach nagłe zaprzestanie świadczenia usług byłoby złym rozwiązaniem” – ostrzegają władze.
Brexit. Banki poinformowały już klientów o planowanym zamknięciu rachunków
Odpowiedź regulacyjna pojawiła się po doniesieniach, że banki brytyjskie zamykają rachunki emigrantów przed końcem okresu przejściowego. Co ciekawe, wiele banków wysłało już listy do swoich zagranicznych klientów z informacją, że konto zostanie zamknięte do 31 grudnia. W takiej sytuacji było 13 tys. Klienci Lloyds Bank. Podobne kroki podjęli członkowie grupy NatWest Barclays and Coutts.
„Organizator. Entuzjasta podróży. Rozwiązuje problemy. Miłośnik muzyki. Oddany uczony kulinarny. Nieuleczalny fan internetu. Zwolennik popkultury.”