Connect with us

technologia

Big tech wysadza prawo UE dotyczące rynków cyfrowych

Published

on

Big tech wysadza prawo UE dotyczące rynków cyfrowych

Niedawno ogłoszona ustawa o rynkach cyfrowych (DMA) w Unii Europejskiej (UE) została skrytykowana przez duże firmy technologiczne, takie jak Facebook, Google i Amazon, za to, że jest bardziej agresywna niż początkowo oczekiwano, poinformował Financial Times w piątek (25 marca).

Szef kartelu w Europie Małgorzata Vestager zdobył poparcie członków UE i prawodawców dla ustawodawstwa, które wymagałoby od firm strażników zaniechania praktyk antykonkurencyjnych lub karania grzywnami w wysokości do 20% sprzedaży za powtarzające się naruszenia. DMA wchodzi w życie w październiku; W przypadku naruszenia może to doprowadzić do upadku dużych firm technologicznych.

Zobacz też: Unijna ustawa o rynkach cyfrowych ma zastosowanie do Big Tech i Nie tak Big Tech

Na przykład w ramach środka Meta, firma macierzysta Facebooka i Instagrama, oraz Google nie będzie już mogła wyświetlać ukierunkowanych reklam, które wykorzystują dane użytkowników na wielu platformach bez wyraźnej zgody. Amazon nie może wykorzystywać danych zebranych od sprzedawców zewnętrznych do oferowania konkurencyjnych towarów. Apple może zostać zmuszony do zezwolenia na alternatywy dla swojego App Store.

„Z dużymi platformami internetowymi, które zachowują się tak, jakby były „zbyt duże, by się nimi przejmować”, Europa nadepnęła na gaz”. Thierry Breton, komisarz ds. rynku wewnętrznego, powiedział New York Times. „Kładziemy kres tzw. Dzikiemu Zachodowi, który dominuje w naszej przestrzeni informacyjnej. Nowe ramy, które mogą stać się punktem odniesienia dla demokracji na całym świecie”.

Apple powiedział, że DMA otwiera swoich użytkowników na luki w prywatności i zabezpieczeniach oraz uniemożliwia firmie pobieranie płatności za „własność intelektualną, w którą mocno inwestujemy”.

Przeczytaj więcej: 8 rzeczy, które firmy technologiczne powinny wiedzieć o unijnych przepisach dotyczących rynków cyfrowych

Google powiedział, że przepisy mogą stłumić innowacje i ograniczyć wolność wyboru dla użytkowników technologii w Europie, donosi FT.

„Strażnicy muszą teraz przestrzegać jasno określonego zestawu obowiązków i zakazów” – powiedział Vestager oświadczenie. „To rozporządzenie, wraz z silnym egzekwowaniem prawa konkurencji, zaoferuje konsumentom i przedsiębiorstwom uczciwsze warunki korzystania z wielu usług cyfrowych w całej UE”.

——————————

NOWE SZCZEGÓŁY PŁATNOŚCI: 57% KONSUMENTÓW PREFERUJE ZAAWANSOWANĄ WERYFIKACJĘ IDENTYFIKACYJNĄ PO WYPRÓBOWANIU

O:Pięćdziesiąt siedem procent konsumentów, którzy korzystali z zaawansowanych metod weryfikacji tożsamości, takich jak rozpoznawanie głosu, aby skontaktować się z obsługą klienta, twierdzi, że zrobiłoby to ponownie. W raporcie Consumer Authentication Experiences przebadano blisko 3800 konsumentów w USA, aby dowiedzieć się, w jaki sposób oferowanie innowacyjnych doświadczeń weryfikacyjnych pomaga firmom zapewnić doskonałą obsługę klienta we wszystkich kanałach.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *