Świat
Biden nie musi bawić się z Arabią Saudyjską, aby obniżyć ceny gazu
Prezydent Joe Biden z wizytą w Arabii Saudyjskiej Miesiąc odbudować więzi, rzekomo w celu stabilizacji rynków ropy i poprawy bezpieczeństwa regionalnego.
Natychmiastową ceną tego zobowiązania jest zakończenie zamrożenia dyplomatycznego, które rozpoczęło się, gdy rząd saudyjski zamordował Jamala Khashoggi, dziennikarza Washington Post i rezydenta USA. Długoterminowa cena ponownie splata się z bezwzględnym klientem, który nadal to robi zniszczyć sąsiednich narodów i destabilizuje Bliski Wschód.
Administracja Bidena również kontynuowała wojnę gospodarczą z Iranem i Wenezuelą, a także wywierała presję na sojuszników USA, aby rozprawili się z dwoma największymi producentami ropy. Ta izolacja i niepewność ograniczają produkcję ropy w obu krajach, zmuszając je do zbliżenia się do konkurentów, takich jak Rosja i Chiny.
Jeśli administracja Bidena chce obniżyć ceny ropy i ustabilizować konflikty regionalne, ożywienie więzi z głównym prowokatorem jest złym rozwiązaniem. Zamiast tego powinna zdywersyfikować swoje więzi i znieść sankcje wobec odizolowanych krajów, w tym Iranu i Wenezueli. To nie tylko obniżyłoby ceny gazu, ale również ograniczyłoby możliwość korzystania przez dotychczasowych klientów ze wsparcia Waszyngtonu.
Ceny ropy to oczywiście wielka sprawa. poznałeś $111 za beczkę od zeszłego miesiąca, powodując zarówno krótkotrwały ból, jak i długotrwałe straty. Ponieważ koszty transportu uwzględniają wszystko, wysokie ceny gazu powodują, że wszystko inne jest droższe, co sprawia, że Amerykanie realnie stają się biedniejsi, ponieważ kupują mniej towarów za swoje zarobki.
Ale proponowane ponowne zaangażowanie to tylko kod mający na celu uzbrojenie Saudyjczyków w większe zobowiązania w zakresie bezpieczeństwa i dodatkowe amerykańskie zasoby. Powtarza, że rząd saudyjski może robić, co mu się podoba, i nadal oczekiwać wsparcia ze strony USA, co nie jest receptą na zachęcenie go do rozważenia amerykańskich interesów.
Doprowadziłoby to również do dalszej erozji międzynarodowych norm i zwiększenia lekkomyślnej jazdy. Rezygnacja z dźwigni oznacza, że tymczasowe wzrosty produkcji można później cofnąć. A ta mała „pociecha” miałaby nastąpić kosztem publicznego zabójstwa pozasądowego. Normy międzynarodowe słabną, gdy prominentne kraje milcząco akceptują ich naruszenia. Zbuntowane państwa są trochę jak przedsiębiorcy: znają szansę, gdy ją widzą.
Rozszerzenie ekspozycji USA na Arabię Saudyjską pogłębiłoby również zaangażowanie Ameryki z historycznie destabilizującą siłą. To kraj, który niedawno toczył wojnę ze swoim zubożałym sąsiadem Jemenem, używając pocisków dostarczonych przez Waszyngton do bombardowania wszystkiego, od pogrzebów po śluby.
Przywództwo i instytucje Arabii Saudyjskiej są nadal takie same. Stany dokonują kalkulacji kosztów i korzyści, jak wszyscy inni. Kiedy Stany Zjednoczone oferują zaangażowanie – pieniądze i broń pomimo destabilizującego zachowania – zmieniają saudyjskie oczekiwania co do tego, co mogą, a czego nie mogą zrobić. Świadomość, że gwarantowane jest amerykańskie wsparcie, będzie tylko zachęcać do złych zachowań.
Zamiast pogłębiać więzi ze złośliwymi aktorami, administracja Bidena powinna zdywersyfikować więzi Waszyngtonu, aby żaden pojedynczy aktor nie skorzystał ze wsparcia USA. Przypadkowo Iran i Wenezuela są również członkami założycielami OPEC i głównymi producentami ropy. Gdyby produkowali ropę z pełną mocą, ceny ropy mogłyby to zrobić jesień istotne. Biden powinien zaoferować im ulgę, aby zwiększyć produkcję ropy.
Po zniesieniu sankcji naftowych Biden może zaproponować, że kupi z góry określoną ilość ropy, aby ustabilizować transakcję i poprawić długoterminową produkcję. Wykazywałoby to odnowione zobowiązanie do przywrócenia więzi gospodarczych z obydwoma narodami.
Wreszcie administracja Bidena powinna regularnie planować rozmowy dwustronne w celu poprawy komunikacji i budowania produktywnych relacji. Celem tych rozmów byłoby stopniowe znoszenie pozostałych sankcji, na przykład w bankowości, handlu międzynarodowym i żegludze. Nawet niepowiązane sankcje mają szkodliwy wpływ na handel: jeśli firmy wiedzą, że kraj jest potencjalnym celem sankcji, po co inwestować w tak niestabilnym środowisku?
Reformy te nie tylko ograniczą inflację, ale także pomogą wyprowadzić oba narody z rosyjskiej strefy wpływów i poprawić zdolność Waszyngtonu do negocjacji z istniejącymi klientami. Krajom takim jak Arabia Saudyjska trudniej byłoby zmonopolizować uwagę administracji Bidena.
Podobnie jak biznes, w stosunkach międzynarodowych chodzi o kompromis. Znosząc sankcje nałożone na Iran i Wenezuelę, Biden może podjąć kroki w celu przywrócenia standardu życia narodu. Budowanie świata, w którym Ameryka ma więcej relacji i realizuje je w sposób biznesowy, to świat, w którym Ameryka może wyraźniej widzieć i realizować swoje interesy.
Yameen Huq jest ekspertem ds. cyberbezpieczeństwa i stypendystką Strategic Leaders Fellow w John Quincy Adams Society. Wcześniej pracował jako konsultant specjalizujący się w analityce, cyberbezpieczeństwie oraz strategii dla klientów publicznych i prywatnych. Posiada tytuł magistra cyberbezpieczeństwa ze szczególnym uwzględnieniem polityki technologicznej. Jego poprzednie publikacje ukazały się w The National Interest, American Affairs i Exponents. Opinie wyrażone w tym poście są jego własnymi opiniami i nie odzwierciedlają opinii jego pracodawcy. Śledź go na Twitterze tutaj.
„Organizator. Entuzjasta podróży. Rozwiązuje problemy. Miłośnik muzyki. Oddany uczony kulinarny. Nieuleczalny fan internetu. Zwolennik popkultury.”