Connect with us

Zabawa

Ben Foster góruje w dramacie bokserskim Barry’ego Levinsona Searching Holocaust

Published

on

Ben Foster góruje w dramacie bokserskim Barry’ego Levinsona Searching Holocaust

Barry’ego Levinsona ma 79 lat, więc stwierdzenie, że mu się udało, nie wydaje się wielkim skokiemOcalały„, Prawdziwa historia Holokaustu, jako ustawa o późnej karierze. Główny bohater, Harry Haft, grany przez sławnego Ben Foster, to polski Żyd, który został wysłany do Auschwitz w 1943 roku, gdzie zobaczył dolny okrąg piekła obozów zagłady. Ale też zostaje bokserem, walczy z innymi więźniami dla rozrywki nazistów, a to nie pozwala mu zginąć. To, co robi Harry, praktycznie czyni go kuzynem Polecenia specjalne, jednostki pracy złożone z więźniów obozów zagłady, których życie zostało przedłużone za wykonanie makabrycznej pracy polegającej na usuwaniu ofiar komór gazowych. „Ocalały” pyta, czy Harry zawarł układ z diabłem. (W rzeczywistości nie ma wątpliwości, że to był on. Prawdziwe pytanie brzmi, czy była to umowa, którą Bóg mógł wybaczyć?) Ale ponieważ Harry jest wojownikiem i to dobry, nie może nic poradzić na to, że film jako bohaterski – jak silny człowiek, który walczył z nazistami i walczył z losem.

„Ocalony” to dramat o Holokauście, film bokserski, studium postaci i medytacja nad poczuciem winy. To trudniejszy film, niż można by się spodziewać – zachowuje integralność swojej podróży – a wrzący występ Fostera, jednocześnie atletyczny i rozdzierający, sprawia, że ​​Harry jest nieco bardziej niejednoznaczny niż gipsowy żydowski święty, który wie, jak używać pięści . Jest rozważnym zbirem, który próbuje wydostać się z czyśćca.

Więcej różnorodności

Połowa filmu rozgrywa się w Auschwitz (nakręcony w czerni i bieli) i chociaż Levinson nie skręca się z przerażenia, jak to zrobił Spielberg w „Liście Schindlera” czy Tim Blake Nelson w „Szarej strefie”, wyobrażał sobie obóz śmierci jako autentyczny pejzaż piekielny: zwęglone węgle w powietrzu, wychudzone zwłoki, cała deprawacja zagłady.

READ  Bruksela, rządy UE na kursie kolizyjnym z oprogramowaniem szpiegującym Pegasus - POLITICO

Kiedy Harry, próbując chronić współwięźnia, ujawnia swoje fizyczne znęcanie się, atakując nazistowskiego ochroniarza, zostaje zauważony przez Schneidera, młodego nazistowskiego oficera (granego z zapierającą dech w piersiach finezją przez Billy’ego Magnussena), który ma swego rodzaju „intelektualną ciekawość”. Żydzi to uczyniło go ludobójczym tyranem z wieloma komplikacjami. Harry staje się jego wojownikiem, w pewnym sensie jego partnerem, a także jego sługą / zwierzakiem. Sceny nagich kostek mają krwawą brutalność, która pali widza. Foster, łysy i wychudzony, ale bardzo umięśniony, pokazuje, że ta walka jest dla Harry’ego rodzajem szaleństwa. Ale to lina ratunkowa, którą otrzymał i jest zmuszony ją przytulić.

„The Survivor” cofa się między czasem Harry’ego w Auschwitz a jego powojennymi doświadczeniami (zapisanymi w ciemnych, bogatych kolorach lat 80-tych), począwszy od 1949 roku po wylądowaniu w Brighton Beach w stanie Nowy Jork, gdzie jest lokalnym bojownikiem o ceny. Foster, pełny w tych scenach, o bardziej mięsistej twarzy (bardzo przypomina De Niro w scenach z „Wściekły byk”) z lat 40., z gęstymi, falującymi włosami i akcentem w jidysz, czyni z niego człowieka samowystarczalnego, posępną pustkę niektórych ocalałych z Holokaustu, ale Foster jest zbyt dobrym aktorem, by wpaść w pułapkę zapinania Harry’ego, by uczynić go nieciekawym. Harry mówi z przodu, kim jest; ma sposób na rozrywanie swoich uczuć. Na ringu bokserskim jest przedstawiany jako „Duma Polski, ocalały z Auschwitz”, który pracuje dla niego, dopóki reporter (Peter Sarsgaard) nie napisze o nim historii, która zasadniczo ujawnia, że ​​przeżył wojnę, zawierając układ z nazistami. Na chwilę staje się plagą sąsiedztwa.

Stan umysłu osoby, która przeżyła Holokaust, trudno jest zapytać o publiczność; Nie wyobrażam sobie wielu filmów, które by to oddały. „The Survivor” ma nieco nieporęczną strukturę, ale jak napisała Justine Juel Gilmerit, dodaje kolejne warstwy i próbuje zintensyfikować i rozwiązać zagadkę Harry’ego. Film jest mniej zainteresowany dokonywaniem prostych osądów moralnych na temat tego, co ludzie zrobili, aby przeżyć, niż tym, jakie decyzje te wpłynęły na ich umysły i dusze. Foster ma świetny monolog, w którym Harry opowiada historię mężczyzny w Oświęcimiu, który bierze kapelusz innego mężczyzny, aby przejść inspekcję. Staje się pokręconą przypowieścią o dwuznaczności przetrwania.

READ  „A Real Pain” Jessego Eisenberga i Kierana Culkina zostaje nagrodzony owacją na stojąco

Właśnie wtedy, gdy myślimy, że przyszpililiśmy Harry’ego, coś innego go pożre. Kiedy Foster gra Harry’ego, jego wina, gniew i strata są obecne, ale także jego nadzieja, śmiałość, zwęglona żądza życia – i, co najważniejsze, instynktowna potrzeba ukrycia tego wszystkiego. Gdy II wojna światowa się rozgrzała, Harry stracił miłość swojego życia, młodą kobietę o imieniu Leah (widzimy ją w retrospekcji i widzimy ją zabraną do obozów) i ma obsesję na punkcie tego, że wciąż żyje. Kiedy ogłasza, że ​​chce walczyć z Rockym Marciano, który stara się o tytuł mistrza świata wagi ciężkiej, motywacją tego naciąganego marzenia dla Harry’ego jest umieszczenie jego nazwiska na pierwszych stronach gazet. W ten sposób Leah wie, gdziekolwiek jest, że on żyje.

Harry Haft naprawdę walczył z Rockym Marciano (trwał trzy rundy), a słabszy film doprowadziłby walkę Marciano do punktu kulminacyjnego. Jak przedstawia to Levinson, z Dannym DeVito jako żydowskim menedżerem Marciano, który potajemnie szkoli Harry’ego przez kilka dni z plemiennej lojalności („To smutna historia naszego ludu. Zawsze jesteśmy pieprzonym workiem treningowym”) Harry robi brutalnie dramatyczny scena, jednak dla Harry’ego to tylko przystanek. Vicky KriepsMiriam, kobieta, którą poślubia Harry, ma cienką powierzchnię i coś twardszego pod spodem: przymus, by przeciwstawić się uporowi Harry’ego nad własnym bólem. Jest tak samo uparta na swój sposób; Dlatego zostaje z nim. W końcu, siedząc na plaży, Harry opowiada jej dowcip – żydowski żart – który jest naprawdę zabawny. Nie tylko dwoje z nich wariuje; publiczność też. „Ocalony” to film o Holokauście, który jest na tyle świeży, że rozśmieszy Cię między łzami, westchnieniem przerażenia i długim wyjściem z piekła.

Najlepsze z różnorodności

Zapisać się do Biuletyn na temat różnorodności. Aby otrzymywać najnowsze wiadomości, śledź nas na Facebook, Świergot, oraz Instagram.

READ  Film o kardynale, który utorował drogę Janowi Pawłowi II
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *