Connect with us

Zabawa

Baz Luhrmann i Mandy Walker o rozszerzonej wersji reżyserskiej „Elvisa” – Deadline

Published

on

Baz Luhrmann i Mandy Walker o rozszerzonej wersji reżyserskiej „Elvisa” – Deadline

Baza Luhrmana przyniósł swoje elvisa Roadshow to Poland w poniedziałek wieczorem z gromkim pokazem muzycznej biografii o godz obraz z kamery festiwalu filmowym, po którym nastąpiła hałaśliwa sesja pytań i odpowiedzi z jego długoletnim autorem zdjęć Mandy Walkera. Jednak kiedy Luhrmann rozmawiał z Deadline następnego dnia, przybrał bardziej ponurą postać.

Ubrany cały na czarno Luhrmann zamyślił się po dniu spędzonym z grupą młodych ukraińskich uchodźców, którzy teraz nazywają Toruń, główny ośrodek festiwalu, swoim domem.

„To było nieoczekiwanie bardzo emocjonalne” – powiedział Luhrmann, który miał na sobie olśniewającą ukraińską żółto-niebieską broszkę w kształcie serca, przypiętą do jego garnituru.

Inspiracją do wyjazdu był krótki film dokumentalny, który on i Walker nakręcili na festiwalu przez dwóch ukraińskich filmowców. Pokazany w ramach ceremonii otwarcia festiwalu dokument zawiera nazwiska i zdjęcia byłych ukraińskich filmowców, którzy wstąpili do sił zbrojnych kraju i obecnie służą na pierwszej linii frontu.

„Kiedy widzisz, jak ludzie robią to, co my, czyli ustawiają kamery, ustawiają wózek, ustawiają mikrofon i próbują opowiedzieć historię za pomocą broni, to w pewnym sensie przynosi to wszystko do domu” – powiedział reżyser, zanim pochwalił wysiłek Polska zobowiązała się do wspierania uciekających przed konfliktem.

„Szczodrość Polski jest na innym poziomie. Nie mówimy o tysiącach, mówimy o milionach ludzi, którzy je podejmują. A pod tym jest ten festiwal – dodał.

elvisa to jeden z 12 tytułów konkursu głównego Camerimage poświęconego sztuce operatorskiej. Film jest także najnowszą współpracą Luhrmanna z Walkerem, którego opisał jako swojego „joint at the hip DoP”.

Walker wcześniej wyreżyserował epicki film reżysera z 2008 roku Australia i jego Chanel nr. 5 kampanii Nicole Kidman i Gisele Bundchen były sławne. Jak zwykle Walker poszedł w jego ślady elvisa Na początku nakręcili taśmy z przesłuchań i zaprojektowali wizualny język filmu, co utrudniało im pragnienie kręcenia najsłynniejszych występów na żywo Elvisa Presleya cal po calu.

READ  Miłośników filmu zapraszamy na pierwszy polski festiwal filmowy online

W ramach tego procesu Walker miał specjalne, wykonane na zamówienie obiektywy do aparatów, które pasowały do ​​​​zdjęć Elvisa z lat 50., 60. i 70., a także efektowne, ale współczesne oprawy oświetleniowe. W celu uroczystego odtworzenia programu NBC „Comeback Special” Elvisa z 1968 roku, Walker zainstalował nowoczesne kamery ARRI w naziemnych kamerach telewizyjnych, tak aby każdy kąt kamery mógł pasować do oryginalnej transmisji.

„Zreplikowaliśmy istniejący materiał, który każdy może obejrzeć w Internecie. A Austin idealnie pasował do prawdziwego Elvisa” – powiedział Walker.

Luhrmann powiedział Deadline, że wszystkie występy na żywo w filmie zostały w całości nakręcone, a Austin Butler wykonał całe koncerty na ekranie. Reżyser powiedział, że prawie na pewno opublikuje materiał z tych rozszerzonych koncertów w pewnym momencie w przyszłości, ale odrzucił plotki, że rozszerzona wersja kinowa filmu jest w drodze.

„Nie ma czterogodzinnej przerwy. To czterogodzinne spotkanie dyrektorów, a to po prostu oznacza, że ​​zbieramy wszystkie rzeczy razem” – powiedział.

Film Warner Bros. jest obecnie jednym z najbardziej dochodowych filmów roku na świecie, zarabiając na całym świecie 286 milionów dolarów, a podczas kampanii promocyjnej filmu Luhrmann omawiał znaczenie doświadczenia teatralnego w swojej praktyce filmowej.

Później we wtorek wieczorem, podczas lekcji mistrzowskiej z lokalnymi filmowcami w Toruniu, Luhrmann powiedział, że ciężko walczył podczas negocjacji, aby film nie pojawił się w serwisach streamingowych i w kinach.

„Powiedziałem, że wycofam ten film, jeśli będzie transmitowany bezpośrednio” – powiedział Luhrmann. „Obietnica była taka, że ​​​​nie będzie to tylko w jednym kinie, ale podwoimy okno teatru”.

Elvisa był pierwszym powrotem Luhrmanna do filmu fabularnego od 2013 roku Wielki Gatsbyz Leonardo DiCaprio i Careyem Mulliganem w rolach głównych. Następnie jednak przeniesie się na mały ekran z rozszerzoną i wymyśloną na nowo seryjną adaptacją swojego filmu z 2008 roku. Australia. Serial będzie miał swoją premierę na platformach streamingowych Disneya jako sześcioczęściowy limitowany serial, ale Luhrmann powiedział Deadline, że planuje wkrótce wrócić do kin.

READ  Ząb Lumumby - kompleks Scholz' Kaiser - Zamieszanie - POLITICO

„Wrócę do kręcenia filmów wcześniej niż zwykle” – powiedział. „Nie wiem dlaczego, ale może dlatego, że kręciłem ten film podczas pandemii i prawie umarł. I przetrwaliśmy pandemię. To była najpłynniejsza sesja, jaką kiedykolwiek mieliśmy. Przyszedł na czas i w ramach budżetu, co jest dla mnie rzadkością, więc czuję się pobudzony”.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *