Connect with us

technologia

Autonomiczne sklepy Żabka Nano zarządzane przez AiFi wyprzedzają branżę 25 lokalizacjami na żywo

Published

on

Autonomiczne sklepy Żabka Nano zarządzane przez AiFi wyprzedzają branżę 25 lokalizacjami na żywo

Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu najnowszych technologii Grupa Żabka stała się najszybciej rozwijającą się siecią spożywczą w Niemczech Europa z 1100 tradycyjnymi sklepami otwartymi w 2021 r. i ponad 7900 tradycyjnymi nowoczesnymi sklepami wielobranżowymi. Jednocześnie uczestniczy w rewolucji technologicznej, rozwijając autonomiczne doświadczenia zakupowe w celu poprawy wygody klientów i operacji biznesowych. We współpracy z AiFi Grupa Żabka opracowała autonomiczny koncept Żabka Nano i otworzyła pierwszy sklep w czerwiec 2021 w Poznaniu, a następnie szybko rozbudowany do 25 lokalizacji Polska w ciągu sześciu miesięcy. Dzięki integracji z aplikacją mobilną Żappka, z której korzysta już ponad 8 milionów użytkowników, współtworzony został ekosystem usług cyfrowych dla większej wygody klientów.

Żabka to europejski lider w tworzeniu nowoczesnych rozwiązań komfortowych, które odpowiadają na potrzeby nowoczesnych klientów. Koncentrujemy się na dostarczaniu unikalnych i wysoce spersonalizowanych doświadczeń zakupowych, łącząc cyfrowy świat z otoczeniem. Chcemy na nowo zdefiniować szybkość zakupów. W 2021 roku otworzyliśmy 25 autonomicznych sklepów Żabka Nano. Ale na tym nie poprzestajemy – w pierwszym kwartale tego roku wystartujemy kilkanaście – mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Grupy Żabka.

Sklepy Żabka Nano są już testowane przez klientów w 25 lokalizacjach w 6 miastach w całym kraju. Mogą z nich korzystać klienci w Gdańsku, Krakowie, Piasecznie, Poznaniu i Sopocie Warszawa. Między innymi działają w różnych lokalizacjach: w centrach miast, na dworcach kolejowych, stacjach metra, na uniwersytetach czy w sklepach wielkopowierzchniowych.

Nieustannie pracujemy nad dalszym rozwojem i udoskonalaniem unikalnej koncepcji Żabka Nano. Stawiamy na jego elastyczność – jesteśmy w stanie otwierać bardziej autonomiczne oddziały zarówno w miejscach o dużym natężeniu ruchu, takich jak ścisłe obszary śródmiejskie czy stacje metra, jak i w sklepach wielkopowierzchniowych. Jako jedni z pierwszych na świecie opracowaliśmy też koncepcję umożliwiającą wejście do sklepu z kartą płatniczą – mówi Tomasz Blicharski, Dyrektor Zarządzający Żabka Future.

READ  Agnes Latif opowiada o życiu wielojęzycznej, głuchoniemej Polki (BSL)

Od momentu otwarcia pierwszego sklepu Żabka Nano zainteresowanie konceptem rośnie. Kilka tysięcy osób doświadczyło już wygody robienia zakupów w autonomicznych sklepach Żabka Nano. A wysoki wynik NPS – ponad 80 – potwierdza, że ​​doświadczenie przewyższa oczekiwania konsumentów.

Żabka Nano korzysta z innowacyjnych metod autoryzacji i płatności za zakupy. Pierwsze sklepy zostały połączone z aplikacją mobilną sieci, która umożliwiała zarówno dostęp, jak i płatność za zakupy. Obecnie model store-in-store umożliwia klientom dostęp do sklepu za pomocą dowolnej karty płatniczej. Sam zakup zajmuje tylko chwilę — podróż zachęca klientów do bezproblemowego wybierania produktów z półki i wychodzenia ze sklepu, gdy są gotowe, bez konieczności kasowania. Innowacyjna platforma AiFi, używana we wszystkich sklepach, to rozwiązanie oparte na kamerze, które wykorzystuje widzenie komputerowe i zaawansowane uczenie maszynowe do wykrywania produktów usuniętych z półek i automatycznego dokonywania płatności, gdy klienci opuszczają sklep. System nie wykorzystuje biometrii ani rozpoznawania twarzy do identyfikacji klientów, aby zapewnić pełną prywatność i bezpieczeństwo.

Utworzenie 25 sklepów w ciągu sześciu miesięcy z Żabką demonstruje wartości AiFi zorientowane na klienta, aby zrozumieć potrzeby klientów i projektować elastyczne rozwiązania, które są skalowalne. Cieszymy się, że możemy jeszcze bardziej zacieśnić współpracę z Żabką i zrewolucjonizować zakupy dzięki uruchomieniu kolejnych sklepów Żabka Nano obsługiwanych przez AiFi – mówi Steve Gu, CEO i współzałożyciel AiFi.

Mix produktów w sklepach Żabka Nano jest dostosowany do specyfiki lokalizacji i profilu klienta. W zależności od formatu zawiera od 450 do 1500 produktów. Produkty marki własnej Żabka dostępne są w każdym sklepie Żabka Nano, w tym pożywne i zdrowe przekąski, soki i smoothie, dania gotowe oraz świeżo mielona kawa z ekspresu.

Autonomiczne sklepy Żabka zostaną otwarte w ramach Żabka Future Business Inkubator, który łączy w sobie trzy elementy: zarządzanie i poszukiwanie innowacji, konwersję na nowe produkty i usługi oraz komercjalizację. Projekt doskonale wpisuje się również w strategię Grupy Żabka, która wymaga wdrożenia działań na rzecz zachowania neutralności klimatycznej – Żabka Nano wykorzystuje do swojej działalności jedynie ekwiwalent zielonej energii.

READ  C Seek M1 to ogromny, przekształcający się telewizor MicroLED - raport Robba

Żabka Polska sp. z o.o jest właścicielem największej sieci sklepów ogólnospożywczych w Polska, z ponad 7900 sklepami prowadzonymi przez 6500 franczyzobiorców pod marką Żabka. W ciągu dwudziestu lat działalności na polskim rynku firma zdobyła pozycję lidera w segmencie sprzedaży convenience. Niecałe 500 metrów od najbliższego sklepu Żabka mieszka około 15,5 mln polskich klientów. W ramach swojej strategii odpowiedzialności Żabka zobowiązała się do dobrego odżywiania, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i kultury korporacyjnej sprzyjającej włączeniu społecznemu, ładu korporacyjnego i dekarbonizacji oraz gospodarki o obiegu zamkniętym. Więcej informacji o Żabce Polskiej na: www.zabka.pl. Link do Raportu odpowiedzialności 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/pl/.

Przyszłość Żabki – jest jedną z jednostek organizacyjnych tworzących nową strukturę administracyjną Żabki. Zespoły Żabka Future odpowiadają za znajdowanie, tworzenie i rozwijanie technologii i narzędzi systemowych na przyszłość. Obszar ten podlega Tomasz Blicharski, Wiceprezes, Dyrektor Zarządzający Żabka Future.

AIFi – umożliwia niezawodne, ekonomiczne iw pełni bezdotykowe, autonomiczne zakupy dzięki technologii wizji komputerowej opartej na sztucznej inteligencji, zapewniając sprzedawcom i konsumentom niezrównane wrażenia. AiFi współpracuje z wiodącymi detalistami na całym świecie, takimi jak Żabka, Carrefour, Morrisons i Compass Group. AiFi ma obecnie drugą największą liczbę wdrożeń sklepów. AiFi podniosło się ogólnie 31 milionów dolarów od inwestorów takich jak Qualcomm Ventures, Cervin Ventures, TransLink Capital i Plum Alley. Aby uzyskać więcej informacji na temat AiFi, zobacz www.aifi.com.

ŹRÓDŁO AiFi

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *