Connect with us

Najważniejsze wiadomości

Autobusy elektryczne z Solarisa do Serbii i Polski

Published

on

Autobusy elektryczne z Solarisa do Serbii i Polski

Nowy Sad będzie pierwszym serbskim miastem z autobusami elektrycznymi Solaris. Firma transportowa JGSP Nowy Sad zamówiła u polskiego producenta dziesięć Solarisów Urbino 12 Electric wraz z infrastrukturą ładowania. Solaris otrzymał też kolejne zamówienie z Polski.

Zamówione dla Serbii pojazdy Urbino 12 electric będą wyposażone w silniki montowane centralnie o mocy 160 kW oraz wysokowydajne akumulatory polskiego producenta. Baterie mają całkowitą pojemność 90 kWh i mogą być ładowane za pomocą wtyczki lub odbieraka prądu. Dostawa pojazdów ma się zakończyć na początku 2023 roku.

W zakresie infrastruktury ładowania Solaris dostarczy pięć ładowarek typu plug-in oraz trzy stacje ładowania pantografowego. Według Solarisa łączna wartość zamówienia to 6,2 mln euro. Zakup pojazdów elektrycznych został sfinansowany przez Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju w ramach projektu Green Cities Framework 2 W2 – Novi Sad Electric Buses.

Podczas gdy przyszłe wdrożenie Solarisów elektrycznych będzie pierwszym w kraju, JGSP Nowy Sad i Solaris współpracują ze sobą już od jakiegoś czasu: JGSP Nowy Sad zakupił już sześć Urbino 12 CNG od producenta autobusów.

Producent twierdzi, że pierwsze autobusy przybyły do ​​Serbii w 2011 roku i jak dotąd do kraju dostarczono ponad 200 autobusów. Solaris twierdzi, że obecnie w Europie jeździ ponad 1200 Urbino electric.

W międzyczasie Solaris otrzymał również zamówienie z Polski. W ciągu roku producent dostarczy do Zakopanego trzy Urbino 12 Electric. Umowa obejmuje również dostawę dwóch ładowarek zajezdniowych, dwóch pantografowych stacji ładowania oraz ładowarki mobilnej. Wartość zamówienia to 2,6 mln euro (12 mln zł).

„Zakopane to jedna z najpiękniejszych i najczęściej odwiedzanych miejscowości turystycznych w Polsce. Bardzo się cieszymy, że więcej pojazdów elektrycznych Solarisa zaoferuje swoje usługi zarówno mieszkańcom miast, jak i turystom – Petros Spinaris, Członek Zarządu Solaris odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i obsługę posprzedażną. „Jesteśmy bardzo dumni, że nasze rozwiązania pomagają promować bezemisyjny transport publiczny w tym wyjątkowym miejscu”.

READ  Prokuratura w rękach PiS: Nieoficjalne porozumienia po nocnym spotkaniu Kaczyński - Ziobro

Autobusy dla Zakopanego będą wyposażone w baterie Solaris High Energy o pojemności ponad 350 kWh. Systemy MobilEye i MirrorEye zapewniają optymalną widoczność w górzystym terenie Podhala w skrajnie zmiennych warunkach atmosferycznych.

Solaris od wielu lat współpracuje również z miastem w Tatrach Wysokich. W 2013 roku elektryczne Urbino zostało przetestowane w Zakopanem. W 2016 roku dzięki umowie z komunalną spółką Tesko Solaris dostarczył do Zakopanego cztery Urbino 8,9 LE. Modele te są najkrótszymi ze wszystkich bezemisyjnych autobusów Solaris i były wykorzystywane na pierwszych w historii miasta regularnych trasach autobusowych.

www.solarisbus.com (Serbia), www.solarisbus.com (Polska)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *