Connect with us

Świat

Australijski skarbnik Josh Frydenberg rozmawia z Facebookiem o prawie medialnym

Published

on

Australijski skarbnik Josh Frydenberg rozmawia z Facebookiem o prawie medialnym

Na tej ilustracji na zdjęciu logo Facebooka i Google można zobaczyć na smartfonie przed flagą Australii.

Pavlo Gonchar | Zdjęcia SOPA | LightRocket przez Getty Images

Australijski skarbnik Josh Frydenberg zgodził się negocjować z CNBC Facebook o nowej ustawie medialnej w tym kraju były „dość długie i trudne” – ale obie strony w końcu zdołały rozwiązać spory.

Parlament australijski przeszedł w zeszłym tygodniu prawo, firma jak Facebook i Google Płacenie mediom i wydawcom za umieszczanie linków do swoich treści w kanałach aktualności lub wynikach wyszukiwania.

Przed uchwaleniem ustawy Facebook – w odwecie za proponowaną ustawę – uniemożliwił australijskim użytkownikom przeglądanie i udostępnianie treści wiadomości na swojej platformie. Rząd Australii skrytykował to posunięcie, które Facebook później odwrócił po tym, jak obie strony doszły do ​​porozumienia.

„Cóż, były trudne negocjacje” – powiedział w środę Frydenberg Willowi Koulourisowi z CNBC.

„Oczywiście na Facebooku byliśmy głęboko rozczarowani ich działaniami zmierzającymi do usunięcia australijskich wiadomości z ich strony internetowej… ale od tego czasu rozmawiamy przez telefon, pracując nad naszymi różnicami i, jak sądzę, osiągnęliśmy polubowne stanowisko” – powiedział .

Sprawy idą w dobrym kierunku, chociaż była to dość długa i trudna seria negocjacji.

Josh Frydenberg

Australijski skarbnik

Negocjacje doprowadziły do ​​powołania rządu australijskiego zmiany w ostatniej chwili w projektowanej ustawie – oficjalnie nazywany obowiązkowym kodeksem negocjacji dla mediów informacyjnych i platform cyfrowych – zanim został przyjęty.

„Facebook prowadzi teraz w dobrej wierze negocjacje z australijską firmą medialną” – powiedział Frydenberg. Zacytował list intencyjny z Siedem zachodnich mediów, która jest właścicielem sieci nadawczej Seven, dostarczającej wiadomości na Facebooku.

„Sprawy idą w dobrym kierunku, chociaż była to dość długa i trudna seria negocjacji” – powiedział skarbnik.

READ  Negocjacje w sprawie Brexitu. Johnson i von der Leyen: Obecnie nie ma żadnych warunków umownych

Często porównywana jest reakcja Facebooka na kod mediów Reakcja Google.

Google również mocno odepchnął i zagroził wycofaniem swojej funkcji poszukiwawczej z kraju – ale przecież firma włamany i Umowa na edycję multimediów, w tym Seven West Media i Rodzina Murdochów należała do News Corp.

Frydenberg powiedział, że „nie ma wątpliwości”, że inne kraje obserwują rozwój wydarzeń związanych z australijskim prawem dotyczącym nowych mediów.

Uchwalenie ustawy uczyniło Australię pierwszym krajem, w którym wyznaczony przez rząd arbiter może zdecydować o ostatecznej cenie, jaką platformy cyfrowe zapłacą wydawcom wiadomości, jeśli umowa handlowa nie zostanie niezależnie zawarta.

Kraje takie jak Francja podjęły Niektóre środki zmuszające firmy technologiczne do płacenia za wiadomościpodczas gdy inne, takie jak Kanada i Wielka Brytania, rozważają kolejne kroki.

– Wkład w powstanie tego raportu miał Saheli Roy Choudhury z CNBC.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *