technologia
Audi S3 2025 nie wydaje się już osłabione
Kiedy w 2021 r. wypuszczono na rynek czwartą generację S3, nastroje nie były najlepsze. Volkswagen Golf R nie tylko zwyciężył dzięki niesamowitemu nowemu mechanizmowi różnicowemu, ale był o tysiące dolarów tańszy, miał nieco większą moc i jeździł na tej samej platformie. Jako propozycja wartości, stare Audi S3 straciło swój blask w porównaniu do swojego młodszego brata i znalazło się w niezręcznej sytuacji. Teraz jednak Audi dodało dobre rzeczy i nowe Audi S3 2025 wydaje się dorównywać ultra hatchbackiem Volkswagena pod względem wydajności.
Zaczyna się od absolutnego imprezowego elementu, elektronicznie sterowanego mechanizmu różnicowego z RS3 i Golfa R, który Audi nazywa „rozdzielaczem momentu obrotowego”. Dzięki dwóm pakietom sprzęgieł ten mechanizm różnicowy może nie tylko przenieść 100 procent momentu obrotowego tylnej osi na jedno tylne koło, ale także umożliwia Volkswagenowi Golfowi R mocne ślizganie się na suchym asfalcie. Spodziewaj się więc podobnego zachowania na S3. W nowym S3 Audi usztywniło także niektóre tuleje zawieszenia, zwiększyło ujemny pochylenie przodu, zoptymalizowało kalibrację dostępnych amortyzatorów adaptacyjnych, poszerzyło przednie tarcze hamulcowe o 4 mm i dodało kilka nowych opcji opon, w tym jedną wykonaną z Falken .
To szaleństwo widzieć producenta opon znanego z solidnego stosunku jakości do ceny, sponsoringu zespołu Formuły Drift i lepkiej gumy o 200 bieżnikach na rynku wtórnym dostarczającej oryginalne wyposażenie dla Audi, ale to tylko najnowszy limit w naciskach Falken na OEM. W miarę ciągłego rozwoju technologii opon i ciągłego ulepszania swoich osiągów przez nowszych dostawców, oczekuje się, że w branży będzie ich coraz więcej.
Dwulitrowy, czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem S3 zapewnia dodatkowe wzmocnienie wynikające z ulepszeń podwozia, wytwarzając obecnie 328 koni mechanicznych i 310 Nm. momentu obrotowego, wzrost o 22 KM i 15 Nm. Moment obrotowy. Nie brzmi to zbyt imponująco, ale w połączeniu z mocniejszymi pakietami sprzęgła i szybszą zmianą biegów z siedmiobiegowej przekładni DCT, a także inteligentną kalibracją silnika, która gwarantuje, że turbosprężarka wytwarza stałe ciśnienie doładowania przy częściowym obciążeniu, powinno to zrobić prawdziwą różnicę.
Modernizacji zwykle towarzyszy zoptymalizowany design, Audi upiększyło niektóre detale. Przednia osłona chłodnicy jest bardziej zaokrąglona niż wcześniej, podczas gdy w przednim pasie pionowe czarne akcenty znikają pomiędzy główną osłoną chłodnicy z pojedynczą ramą a zewnętrznymi osłonami zderzaka, upraszczając grafikę skierowaną w dół drogi. Z tyłu fałszywe wloty powietrza w tylnym zderzaku skurczyły się, chociaż lukę zdaje się wypełniać nowy teksturowany pas tylny. Ogólnie rzecz biorąc, efektem końcowym jest nieco dojrzalszy S3, zgodny z atrakcyjnością młodszego kierownictwa w tym segmencie.
Wewnątrz uproszczona, niskoprofilowa elektroniczna dźwignia zmiany biegów, ulepszone nastrojowe oświetlenie, dodatkowe otwory wentylacyjne i więcej tkanin dodają dodatkowego uroku kabinie premium klasy podstawowej. Deska rozdzielcza nadal nie jest tak pięknie rzeźbiona jak w Mazdzie 3, ale jest to zdecydowanie szybszy samochód. Chociaż chciałbym, aby Audi zastąpiło pojemnościowe pokrętło regulacji głośności, które działa trochę jak kółko przewijania we wczesnych iPodach, fizycznym przyciskiem, ale spojrzenie do wnętrza Volkswagena Golfa R sugeruje, że w rzeczywistości mogło być gorzej.
W roku modelowym 2025 Audi S3 nie wydaje się już zadowolone z pozostawania w cieniu Volkswagena Golfa R. Nowy tylny mechanizm różnicowy (na zdjęciu powyżej), dodatkowa moc i zoptymalizowane zawieszenie powinny pomóc przekonać starych właścicieli S3 do powrotu do domu czterech pierścieni, a jednocześnie przyciągnąć nowych właścicieli, którzy nie chcą mieć wrażenia, że brakuje im samochodu opartego na Volkswagenie na tej samej platformie jest niewystarczająca. Na papierze jest to samochód, jaki zawsze miał być i powinien sprawić wielu entuzjastom Audi wielką radość.
(Zdjęcie: Audi)
Wesprzyj naszą misję promowania kultury motoryzacyjnej poprzez Zostań oficjalnym członkiem Autopian.
Czy masz gorącą wskazówkę? Wyślij to do nas tutaj. Możesz też zapoznać się z historiami na naszej stronie głównej.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”