Connect with us

technologia

Aston Martin Vantage 2025 otrzymuje odważne nowe nadwozie i duży wzrost mocy

Published

on

Aston Martin Vantage 2025 otrzymuje odważne nowe nadwozie i duży wzrost mocy
Powiększać / Obecny Aston Martin Vantage został po raz pierwszy zaprezentowany w 2017 roku i właśnie przeszedł metamorfozę stylistyczną i techniczną.

Astona Martina

Najwyższy czas, aby Aston Martin miał zwycięzcę w swoich rękach. W zeszłym roku DB12 otrzymał nową, elegancką twarz, dużą moc i system informacyjno-rozrywkowy, jakiego można oczekiwać od luksusowego GT. Vantage, „podstawowy” samochód firmy, został potraktowany w podobny sposób w nadziei, że uda mu się odciągnąć jeszcze kilka osób od dealerów Porsche.

Aston nie tylko chce budować lepsze samochody, ale także zmienić swój wizerunek – firma chce być postrzegana jako bardziej luksusowa niż kiedykolwiek wcześniej i zapewniać samochodom jak największe osiągi. Na pierwszy rzut oka wygląda na to, że Aston wymyślił coś naprawdę uroczego.

Nowy samochód jest o ponad 150 KM (112 kW) mocniejszy od poprzedniego modelu, osiągając moc 656 KM (490 kW) i moment obrotowy 590 Nm (800 Nm) generowany przez wspaniale wyposażony 4,0-litrowy turbodoładowany silnik V8. Przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę wynosi 3,4 sekundy, a Aston uważa, że ​​przy wystarczającej ilości miejsca (i bez ograniczeń prędkości) zobaczysz drugą stronę 200 mil na godzinę (321 km/h). To nie jest powolne.

Aston nigdy tak naprawdę nie miał problemu z produkcją dobrze wyglądających samochodów, ale nowy Vantage stanowi duży krok naprzód w stosunku do swojego bezpośredniego poprzednika. W przypadku starego samochodu pomysł był taki, że każdy model w tej linii będzie wyglądał odpowiednio inaczej, w zależności od jego funkcji. Powinien wyglądać jak atletyczny, celowy samochód sportowy. I tak się stało. Ale nie trafiło to w sedno w przypadku jego Astona Martinessa.

Modernizacja nie tylko zapewniła świeży wygląd, ale także poprawiła chłodzenie i właściwości aerodynamiczne samochodu.
Powiększać / Modernizacja nie tylko zapewniła świeży wygląd, ale także poprawiła chłodzenie i właściwości aerodynamiczne samochodu.

Astona Martina

Nowość radzi sobie z tym bardzo dobrze. Od nowych reflektorów po osłonę chłodnicy, boczne wloty powietrza, osłony, poczwórne rury wydechowe i jeden z najlepszych tylnych końcówek dostępnych obecnie na rynku – nowy samochód wygląda w każdym calu jak Aston Martin. Oczywiście część zmian jest konieczna – przedni grill jest o 38 procent większy niż wcześniej, bo V8 o dużej mocy potrzebuje lepszego chłodzenia. Jeśli przyjrzysz się uważnie, odkryjesz szereg sztuczek, które Aston zastosował w celu poprawy chłodzenia i przepływu powietrza w całym samochodzie. Gdybym był typem osoby noszącej okulary na czubku nosa, zacząłbym mamrotać coś o „harmonizacji formy i funkcji”, ale tak nie jest, więc tego nie zrobię.

READ  Jednoosobowa firma, która tworzy narzędzie do statystyk League of Legends, otrzymuje przejęcie za 55 milionów dolarów

Aston podkreślił, że nie będzie kolejnego V12 Vantage i że wersja ostatniej generacji to koniec drogi. Oznaczało to, że inżynierowie nie musieli się martwić o dodanie tak dużej mocy do V8. Stary V8 Vantage mógł być prawie tak samo mocny, ale potrzeba odróżnienia się od V12 oznaczała, że ​​byłoby to nieroztropne.

Wygląd zewnętrzny będzie przyciągał uwagę, wnętrze powinno wywoływać uśmiech. Fotele i deska rozdzielcza jego bezpośredniego poprzednika były ładne i wygodne, ale konsola środkowa i system informacyjno-rozrywkowy? Niedobrze. Należał do generacji tabletów typu „wciśnij tablet do deski rozdzielczej” i działał na poprawionej wersji systemu COMAND firmy Merc, który zdecydowanie był na czasie i nie był łatką dla obecnych systemów. Dzisiejszy Vantage ma te same funkcje co DB12 – 12,5-calowy ekran dotykowy połączony z rzeczywistymi przyciskami realizującymi rzeczywiste zadania.

Dobry wygląd rzadko był problemem dla Astona Martina.
Powiększać / Dobry wygląd rzadko był problemem dla Astona Martina.

Astona Martina

Sam ekran reaguje i jest szybki, a przyciski wydają się „odpowiednie” do tego, co muszą zrobić. Duże pokrętło na środku konsoli umożliwia przełączanie pomiędzy trybami Sport (standardowy tryb Vantage), Sport+, Individual, Track i Wet. Co ciekawe, Aston zadbał o to, aby rzeczy, do których potrzebujesz łatwego dostępu, były zawsze pod ręką.

Z dużą mocą wiąże się duży hałas, szczególnie podczas uruchamiania. Każdy, kto twierdzi, że turbodoładowanie wyciszyło hałas wydechowy, powinien spędzić trochę czasu z tym samochodem. Istnieją trzy ustawienia wydechu: normalny, głośny lub bardzo głośny. Bardzo głośno jest prawdopodobnie Twoim szczęśliwym miejscem. Twoi sąsiedzi już nie bardzo.

Na drodze łatwo się nim prowadzi pomimo dużej mocy. Z przodu dobrze widać, chociaż słupki A są nieco nieporęczne. Lusterka są wystarczająco duże, aby zapewnić szeroki widok na to, co dzieje się za tobą, a żadne elementy sterujące nie są w żaden sposób skomplikowane. Został zaprojektowany tak, aby mogły z niego korzystać również osoby lubiące prowadzić samochód.

READ  Xbox Game Pass Tease zachwyca fanów w tym tygodniu
Naszym zdaniem ten samochód jest równie dobry w prowadzeniu, jak i w wyglądzie.
Powiększać / Naszym zdaniem ten samochód jest równie dobry w prowadzeniu, jak i w wyglądzie.

Astona Martina

Skieruj go na wprost, dodaj gazu, a zauważysz, że wydajesz ciekawe dźwięki (z których większość składa się z czterech liter). Dostarczanie mocy jest stałe, ale w razie potrzeby może być dość intensywne. Jest o wiele bardziej karkołomny niż 911 Turbo S i dzięki temu czuje się jeszcze lepiej. Niezależnie od tego, który tryb wybierzesz, układ kierowniczy jest nieco lekki, ale zapewnia wspaniałe sprzężenie zwrotne. Przy zmianie z lewej na prawą odbija się prawidłowo i sprytnie przesuwa przód pojazdu od wierzchołka do wierzchołka.

Domyślne ustawienie Sport jest w przybliżeniu odpowiednie dla zwykłego asfaltu – zawieszenie nie wydaje się zbyt ostre, a układ napędowy jest odpowiednio dziki. Przełączenie na trudniejsze tryby Sport+ lub Track sprawia, że ​​proces ten jest nieco niewygodny i być może niepotrzebny na autostradzie. Przyjemność sprawia także ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów ZF.

Można go trochę zwiedzić po drodze. Szybko zauważasz, jaki jest kompetentny i komunikatywny. Samochód ruszy, zareaguje na leczenie i poinformuje Cię, co się wydarzy. Oznacza to, że wkrótce będziesz nie mógł się doczekać samochodu i będziesz się dobrze bawić. Trzeba jednak pamiętać, że pod maską faktycznie jest więcej niż wystarczająca moc. Dlatego rozsądną decyzją może być nie wyłączanie zbyt wcześnie dziewięciostopniowej kontroli trakcji.

W przeszłości Vantage zawsze odgrywał drugie skrzypce w stosunku do znacznie liczniejszego Porsche 911 i był domyślnym wyborem jako samochód sportowy do codziennego użytku dla kogoś, kto chce wydać sześciocyfrowe pieniądze. Biorąc jednak pod uwagę ogromny wzrost wydajności nowego samochodu i oczekiwaną cenę na poziomie około 200 000 dolarów, spodziewamy się, że model na rok 2025 będzie nieco bardziej ekskluzywny.

READ  Call of Duty: Vanguard — cud techniki pełen błędów i zacięć • Eurogamer.net

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *