Connect with us

technologia

Asahi Linux świętuje pierwszy trójkąt na Apple M1 ze sterownikami w pełni open source

Published

on

Asahi Linux świętuje pierwszy trójkąt na Apple M1 ze sterownikami w pełni open source
JABŁKO --

Chociaż nastąpił postęp kod Mesa skierowany do Apple M1 Tradycyjnie uruchamianie podstawowych testów, takich jak glmark2, było obciążeniem dla systemu macOS ze sterownikiem jądra. W tym tygodniu ekipa Asahi Linux świętowała swój pierwszy wyrenderowany trójkąt działający na w pełni otwartym stosie sterowników.

Od zeszłego roku istnieje wczesny kod Apple M1 w Mesa przez programistów Asahi Linux z Alyssą Rosenzweig, która kieruje tym wysiłkiem inżynierii wstecznej grafiki. Wiele z tych wczesnych prac nad sterownikami OpenGL zostało wykonanych w systemie macOS, ponieważ tam wykonywano prace związane z inżynierią wsteczną, a Apple nie udostępniało specyfikacji ani sterowników z innych platform. Plus, ponieważ Gallium3D/Mesa działa jak uruchomienie kompilatora shaderów i porównywanie wyników ze stosem sterowników macOS, podczas gdy można wykorzystać sterownik jądra macOS, aż z pewnością przyda się sterownik DRM/KMS Linux.

Dla tych, którzy używają Asahi Linux dzisiaj, jest tylko prosty sterownik bufora ramki, a akceleracja OpenGL używa tylko LLVMpipe. Ale w tym tygodniu, gdy programiści Asahi pracują nad najnowszym eksperymentalnym jądrem Linuksa i kodem Mesa, udało im się teraz pomyślnie wyrenderować swój pierwszy trójkąt za pomocą tego w pełni otwartego stosu sterowników. (Aktualizować: Okazuje się, że ten pierwszy trójkąt wydaje się pochodzić z ich środowiska opartego na m1n1 i nie jest jeszcze odpowiednim stosem sterowników Linuksa.)

Deweloper Asahi Lina podzielił się dobrą wiadomością o pierwszym trójkącie tego w pełni otwartego jeźdźca.

Asahi Linux świętuje pierwszy trójkąt na Apple M1 ze sterownikami w pełni open source
Asahi Lina pokazuje pierwszy wyrenderowany trójkąt Apple M1 na stosie sterowników typu open source – w przeciwieństwie do poprzednich osiągnięć, które nie opierają się na istniejącym sterowniku jądra macOS.

Jednak minie jeszcze trochę czasu, zanim będzie można oczekiwać grania w gry OpenGL na sprzęcie Apple M1 z nowoczesnymi możliwościami GL i dobrą wydajnością, ale załoga Asahi Linux robi duże postępy i miejmy nadzieję, że także ładny stos sterowników open-source Vulkan kurs.

READ  DLC Mass Effect Pinnacle Station zostaje utracone na zawsze z powodu uszkodzenia danych

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *