Nauka
Around Town: Asheville Artist otwiera przestrzeń studyjną w kreatywnym kampusie Roots + Wings
Do artysty Asheville Imbir Huebnerotwarcie nowego studia i przestrzeni warsztatowej na ich kreatywnym kampusie Roots + Wings było spełnieniem marzeń – dosłownie.
„Śniło mi się, że moje studio znajdowało się w jednej z klas” – mówi. „To było takie dziwne, ale wciąż do mnie wracało. Podzieliłem się tym z kilkoma osobami i wszyscy powiedzieli: „Dlaczego nie?”.
Huebner uczci nową przestrzeń, Ginger Huebner Art, ze studiem otwartym w środę, 22 czerwca od 17:00 do 19:00 w Roots + Wings School of Art and Design, 573 Fairview Road.
Roots + Wings oferuje programowanie przedszkolne i pozaszkolne, zajęcia semestralne i obozy letnie. Początkowo z siedzibą w Katedrze Wszystkich Dusz, szkoła zaczęła od programowania dla dzieci w wieku 3-6 lat, ale teraz jest przeznaczona dla każdego, kto ma 3 lata i więcej.
Nowe studio pozwoli Huebnerowi zaprezentować swoją oryginalną sztukę oraz poprowadzić warsztaty i kręgi Create + Connect. W przeszłości musiała wypożyczać sale lekcyjne lub dzielić przestrzeń z jedną z klas przedszkolnych lub letnich.
W ramach procesu Create + Connect prowadzi warsztaty, cotygodniowe kręgi i rozmowy z osobami, rodzinami, szkołami, zespołami biznesowymi, organizacjami społecznymi, organizacjami non-profit, zajęciami na uczelni i nie tylko.
Huebner wygłosił przemówienie na TEDx Asheville w lutym na temat sztuki wizualnej jako medium. Jak mówi, wybranie przez organizatorów wydarzeń pomogło jej zrozumieć wartość jej własnej sztuki studyjnej i pracy Create + Connect.
„Zdałem sobie sprawę, że muszę stworzyć bardziej publiczną, bardziej widoczną przestrzeń” – mówi. „Muszę pozwolić sobie i tej pracy zobaczyć”.
Aby uzyskać więcej informacji, dostęp avl.mx/boe.
A potem były trzy
w ciągu 25 lat Stephanie Hickling Beckman mieszkała w Asheville, widziała tylko osiem produkowanych lokalnie programów napisanych przez czarnych dramaturgów. Ta liczba odzwierciedla rzeczywistość widzianą na całej scenie teatru narodowego.
„Wciąż przed nami długa droga, aby uzyskać większą równość i widoczność dla artystów teatralnych BIPOC, zwłaszcza dramaturgów”, mówi Hickling Beckman, założyciel i dyrektor artystyczny Different Strokes! Kolektyw sztuk performatywnych.
Mając to na uwadze, Different Strokes połączyło siły z American Myth Center for A Different Myth z siedzibą w Asheville, programem mającym na celu promowanie wschodzących czarnych dramaturgów w tworzeniu i produkcji nowych sztuk.
Inauguracyjna kohorta programu, wybrana przez Hicklinga Beckmana i AMC’s Aaron Snookzawiera trzech dramaturgów:
- Melvin AC Howellchoreograf i dyrektor kreatywny kultury międzynarodowej z siedzibą w Asheville.
- Mildred Inez Lewis z Los Angeles, który pisze i reżyseruje dla teatru, filmu i przestrzeni cyfrowej.
- Lisa Langford, dramaturg z Buffalo w stanie Nowy Jork, mieszkający w Cleveland. jej gra Rastus i Hattie otrzymał nagrodę Joyce Award i wyróżnienie z The Kilroys’ List.
„Zabijamy [the initial list of applicants] dla mniej niż 10 kandydatów i zaproś ich do porozmawiania z nami na temat programu i jego prezentacji” – mówi Snook, który jest również dramatopisarzem. „Szczególnie chcieliśmy usłyszeć, jak ich praca skupiała się na idei czarnej radości, która jest centralnym elementem misji Innego mitu”.
Inny mit zaoferuje dramatopisarzom możliwość rozwijania swojej pracy z mentorami, reżyserami, doświadczonymi aktorami, a ostatecznie z publicznością. Po zakończeniu sztuki dramaturg otrzyma prowizję w wysokości 1000 USD za swoją pracę i przejdzie do produkcji z Different Strokes! Kolektyw sztuk performatywnych.
Aby uzyskać więcej informacji, dostęp avl.mx/bog.
Bogini tylko wie
Dla większości Szczęście Rachel RobertsW dorosłym życiu była zajęta utrzymaniem rodziny. Kobieta z Asheville napisała książkę literaturową w 1996 roku, ale odłożyła na bok swoje marzenia o byciu pisarką.
„Teraz wszystkie moje dzieci są same, a ja mam czas, aby zaryzykować pisanie powieści i być może przekazać wiadomość o tym, jak ważne jest, aby kobiety stały się liderami i przewodnikami” — mówi Bliss, 76-letnia babcia. „Zarządzanie tym, jak świat powinien być zarządzany, pozostawiono wielu ludziom na przestrzeni dziejów. Teraz jest czas, aby kobiety robiły to, co potrafią najlepiej”.
romans szczęścia, Bogini Ziemi Obiecanej: Genesiszostał niedawno opublikowany przez Jan-Carol Publishing Inc. z Johnson City, Tennessee. Pierwsza z planowanej, czteroczęściowej serii, opowiada historię Bogini Ducha jako noworodka, który znajduje się na dawnych pastwiskach plantacyjnych swojej rodziny i jej anarchistycznej przybranej matce.
kolejne książki, w tym Biadolenie oraz Objawieniebędzie śledzić historię bogini i jej przesłanie dla świata.
„Jestem liberalną chrześcijanką, która często myślała, że kiedy Jezus wcielił się jako człowiek, ludzkość nie potraktowała poważnie jego przesłania, a nasz system patriarchalny odegrał kluczową rolę w błędnym zinterpretowaniu jego przesłania” – mówi. „W ten sposób Duch Święty, którego wielu wczesnych chrześcijan postrzegało jako kobiece oblicze Boga, ma szansę przynieść nam boski, kobiecy sposób prowadzenia świata”.
Aby uzyskać więcej informacji lub kupić książkę, odwiedź avl.mx/bod.
Witamy zmęczonych podróżników
Miasto Hendersonville niedawno odsłoniło historyczny punkt orientacyjny przy 710 First Ave. W. rozpoznać Landina Guest House, który gościł Afroamerykanów w czasach Jim Crow.
W latach 1960-61 dom był wymieniony w O Zielona Księga Czarnego Kierowcycoroczny przewodnik dla czarnoskórych podróżników uwieczniony w nagrodzonym Oscarem filmie z 2018 roku Zielona Książka. Przewodnik został opublikowany przez New York Postman Zwycięzca Hugo Verde 1936-66.
Pensjonat Landina został opisany w O Zielona Księga Czarnego Kierowcy jako miejsce, w którym można „wynająć pokój z łazienką z wyżywieniem do zaspokojenia”. Pensjonat, znajdujący się za główną rezydencją, był obsługiwany przez Hollis oraz Ozzie Landrum.
Rada Miejska Hendersonville, Komitet ds. Różnorodności i Włączenia oraz Komitet Ochrony Zabytków zatwierdziły instalację tego punktu orientacyjnego.
„Komitet ds. Różnorodności i Włączenia zdaje sobie sprawę, że istnieje ograniczona liczba historycznych znaczników, które rozpoznają ważne zabytki afroamerykańskie w Hendersonville” – powiedział kierownik miasta. John Connet napisał w liście do zarządu. „Dlatego wierzą, że instalacja tego historycznego znacznika jest pozytywnym krokiem w uznaniu wkładu Afroamerykanów w naszą społeczność”.
po więcej informacji odwiedź avl.mx/bot.
głośny sukces
Czy chcesz, przynajmniej symbolicznie, zdemontować systemy opresji? Oto twoja szansa.
Odditorium będzie gospodarzem Smash the Cistem w sobotę, 25 czerwca od 15:00 do 19:00. Idea imprezy Pride jest prosta: za 1 dolara możesz użyć młota do obrócenia samochodu przeznaczonego na złomowisko. Możesz kupić tyle huśtawek, ile chcesz lub zapłacić 10 USD za minutę.
Muzyka zostanie zapewniona przez DJ Malintzin, a w Odditorium będzie można kupić jedzenie i picie. Po tym sensacyjnym wydarzeniu odbędzie się pokaz drag and burlesque.
Wszystkie dochody trafią do Tranzmission, grupy wsparcia dla osób niebinarnych, transpłciowych i płciowych w zachodniej Karolinie Północnej.
Aby kupić bilety z wyprzedzeniem lub uzyskać więcej informacji, odwiedź avl.mx/boj.
pomagać Ukrainie
Członkowie Hendersonville Music Community zagrają Koncert dla Ukrainy w sobotę 25 czerwca od 19:00 do 21:30 w Trinity Presbyterian Church.
W ramach korzyści wystąpią gościnni prelegenci, a także prezentacje autorstwa Aaron Burdetta, Klacz Carmody oraz Ellen Trunk, Tom Fisch, Jeff Michels Folkadelic Jam i Ukraiński Artysta Gości Specjalnych Julia (Julia) Kaszits.
Cały dochód z pokazu trafi do Międzynarodowego Komitetu Ratunkowego, który pomaga ukraińskim uchodźcom w Polsce, a także do grupy wolontariuszy Razom, która zajmuje się dostarczaniem apteczek potrzebującym na Ukrainie.
Trinity Presbyterian Church znajduje się przy 900 Blythe St., Hendersonville. Bilety kosztują 25 BRL i można je kupić w avl.mx/boi.
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”