Świat
Argentyńczycy tłumnie gromadzą się na ulicach miast, by dążyć do większej liczby miejsc pracy i jedzenia
BUENOS AIRES, 7 sierpnia (Reuters) – Dziesiątki tysięcy Argentyńczyków wyszło w sobotę na ulice Buenos Aires, aby zaprotestować przeciwko ubóstwu i niedoborom pracy podczas długiego kryzysu gospodarczego, który tylko pogłębił się wraz z pandemią koronawirusa.
Organizacje pracujące z bezrobotnymi i lewicowymi grupami kierowały protestem, który rozpoczął się w kościele na zachodzie stolicy Argentyny, do którego co roku przybywają tysiące pielgrzymów, aby odwiedzić sanktuarium San Cayetano, patrona pracy, którego święto Sobota to modlitwa. Skończyło się na Plaza de Mayo, ogromnym placu przed siedzibą rządu, gdzie regularnie odbywają się protesty.
„Przychodzę w imieniu ludzi, którzy nie mają pracy: mojego brata, moich sąsiadów i wielu ludzi, którzy naprawdę walczą wszędzie” – powiedział Reuterowi Néstor Pluis, 41-letni asystent edukacyjny.
Protesty wybuchły również w innych częściach kraju, w tym w drugim co do wielkości mieście Argentyny, Kordobie i zachodnim mieście Mendoza.
Poseł Juan Carlos Alderete, lider lewicowej partii Corriente Clasista y Combativa, powiedział, że potrzeby mieszkańców niektórych dzielnic są „ogromne”.
„Całe rodziny przychodzą do jadłodajni, a wiele dzieci musi być pod opieką pracowników służby zdrowia, ponieważ są niedożywione” – powiedział.
Łącznie 19 milionów ludzi, 42% populacji Argentyny, zostało sklasyfikowanych jako żyjących poniżej granicy ubóstwa w drugiej połowie 2020 roku, a bezrobocie wynosi obecnie 10,2%.
Prezydent Argentyny Alberto Fernandez powiedział w piątek, że widzi przed sobą lepsze dni i pierwsze od trzech lat w tym roku ożywienie gospodarcze, ze wzrostem na poziomie 7%.
„Argentyna rozwija się, zyskuje pracę i zyskuje dochody” – obiecał Fernandez.
Przed listopadowymi wyborami rząd ogłosił również w piątek, że złagodzi ograniczenia COVID w nadziei na przyspieszenie ożywienia gospodarczego.
Reportaż Nicolasa Misculina, napisany przez Aislinn Laing; Adaptacja Diane Craft
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Organizator. Entuzjasta podróży. Rozwiązuje problemy. Miłośnik muzyki. Oddany uczony kulinarny. Nieuleczalny fan internetu. Zwolennik popkultury.”