Connect with us

Najważniejsze wiadomości

Arabskie napisy pojawiają się w polskim kurorcie w związku z napływem turystów z Bliskiego Wschodu

Published

on

Arabskie napisy pojawiają się w polskim kurorcie w związku z napływem turystów z Bliskiego Wschodu

Znaki stworzone przy użyciu sztucznej inteligencji w języku arabskim pojawiły się w całym polskim kurorcie górskim – Zakopane. Lokalni przedsiębiorcy przygotowują się na tegoroczną rekordową liczbę turystów z Bliskiego Wschodu.

Zakopane, położone u podnóża Tatr w południowej Polsce, stało się w ostatnich latach popularnym celem podróży arabskich gości. W zeszłym roku osiągnięto rekordową liczbę, gdy stanowili oni największą grupę turystów zagranicznych – podaje portal Gazety Wyborczej codziennie. A w tym roku rezerwacje są jeszcze wyższe.

„Mamy około 20% więcej rezerwacji z tego kierunku [the Middle East] niż w tym samym okresie ubiegłego roku” – powiedział dziennikowi w zeszłym miesiącu Karol Wagner z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej. Szacuje się, że obecnie około 15% turystów w regionie pochodzi z krajów arabskich.

W oczekiwaniu na przyjazd gości z takich krajów jak Bahrajn, Zjednoczone Emiraty Arabskie czy Katar – którzy wydają średnio więcej pieniędzy niż turyści z Polski czy pozostałych europejskich turystów – lokalne firmy przygotowały materiały w języku arabskim.

W całym mieście pojawiły się tabliczki reklamujące restauracje w języku arabskim, wskazujące między innymi, że serwują one dania halal. (Polska jest właściwie jednym z największych producentów mięsa halal i koszernego w Europie.)

„To konsekwencja wrodzonych umiejętności podhalańskich przedsiębiorców połączonych z najnowocześniejszymi rozwiązaniami AI” – powiedział Wagner Gazety Wyborczejna podstawie nazwy historycznego regionu Podhala, w którym leży Zakopane.

„Dzięki narzędziom, które umożliwiają bezbłędną komunikację w języku arabskim, możemy szybko i całkowicie bezpłatnie tworzyć reklamy, menu i informacje w języku arabskim” – dodał.

Przewodnicząca Rady Powiatu Zakopiańskiego Agata Wojtowicz powiedziała gazecie, że kiedy do miasta przybyli pierwsi arabscy ​​turyści, początkowo wśród mieszkańców pojawiło się „łagodne oburzenie”. „Każdy początkowo boi się czegoś, czego nie zna.”

READ  Przeprojektowanie Zielonego Trójkąta Weimarskiego – Euractiv

W 2019 r. lokalna gazeta ostrzegała Polaków, aby „nie panikowali”, gdy arabscy ​​turyści dają pieniądze miejscowym dzieciom. Twierdzą, że to tylko część tradycji dawania prezentów podczas Eid.

Teraz – mówi Wojtowicz – goście są mile widziani. „Te billboardy [in Arabic] to kolejny krok w naszej elastyczności” – dodała.

W zeszłym roku Emilia Glista z lokalnej agencji doradczo-marketingowej zauważyła, że ​​turyści z Bliskiego Wschodu pomogli Zakopanemu „wypełnić lukę pozostawioną przez gości z Białorusi i Rosji, której nie mieliśmy tu od czasu inwazji na Ukrainę. zobacz więcej”.

Tymczasem polskie media donoszą, że arabscy ​​goście interesują się także innym popularnym kierunkiem turystycznym Polski: północnym wybrzeżem Bałtyku.

„Większy jest udział gości zagranicznych [than before] w Świnoujściu – powiedziała w zeszłym miesiącu Agnieszka Maszner-Paprocka z Krajowej Izby Gospodarczej Hotelarstwa Wirtualna Polska, odnosząc się do popularnej miejscowości turystycznej.

„To głównie turyści z Niemiec, ale jesteśmy także atrakcyjnym kierunkiem turystycznym dla Szwedów i Czechów. Są także wstępne zapytania od obywateli Arabii Saudyjskiej” – dodała.

Notatki z Polski są prowadzone przez niewielki zespół redakcyjny i wydawane przez niezależną fundację non-profit utrzymywaną z datków naszych czytelników. Bez Waszego wsparcia nie jesteśmy w stanie wykonywać naszej pracy.

Główne źródło zdjęć: Marek Podmokly / Agencja Wyborcza.pl

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *