technologia
Apple przeprasza za reklamę „miażdżącą” iPada Pro po odpowiedzi twórców
Apple ma długą historię kultowych reklam, ale niedawna reklama wideo opublikowana w YouTube i X promująca nowego iPada Pro była dla niektórych przesadzona, ponieważ zadała druzgocący cios wielu dziedzinom sztuki.
Tim Cook prezentuje nowe iPady w ogłoszeniu na żywo
Apple zaprezentowało nową gamę iPadów i akcesoriów mających na celu przyspieszenie zadań związanych ze sztuczną inteligencją.
Najnowsza reklama Apple go zabiła – i to nie w dobry sposób.
Jednominutowa reklama, mająca podkreślić smukłość nowego iPada Pro, poruszyła część społeczności twórców – być może dlatego, że analogia trafiła zbyt blisko w czasie, gdy twórcom zagraża sztuczna inteligencja.
W reklamie wyimaginowane urządzenie przypominające zgniatarkę śmieci miażdży instrumenty muzyczne, gramofon, telewizor, automat do gier wideo, rzeźbę i obraz, szachownicę, komputery, książki, szkice i puszki z farbą – tworząc tęczę tęczy. kolory rozlewające się jak krew po strumieniach Page – aby stworzyć iPada.
Reklama zatytułowana „Crush!” wylądowała na YouTube we wtorek Konto dyrektora generalnego Tima Cooka na platformie X, platforma mediów społecznościowych znana wcześniej jako Twitter. Miało to promować środowe wydarzenie technologicznego giganta dotyczące wszystkich nowych rozwiązań dla iPada.
Uważaj na duchy: Wykrywacze ukrytych kamer i wskazówki, na które warto zwrócić uwagę
Reakcja była jednak na tyle negatywna, że w czwartek spółka wydała mea culpa.
„Kreatywność jest wpisana w nasze DNA w Apple i niezwykle ważne jest dla nas tworzenie produktów, które wspierają twórców na całym świecie” – powiedział w oświadczeniu Tor Myhren, wiceprezes ds. marketingu Apple Wiek reklamy. „Naszym celem jest zawsze celebrowanie niezliczonych sposobów, w jakie użytkownicy wyrażają siebie i wcielają swoje pomysły w życie za pośrednictwem iPada. W tym filmie nie dotarliśmy do celu i jest nam przykro”.
Firma Apple nie odpowiedziała na prośbę USA TODAY o komentarz.
Co było nie tak z nową reklamą Apple iPad Pro?
Niektórzy dosłownie traktowali sposób, w jaki Apple niszczy narzędzia kreatywności i sztuki, a wielu uważało, że Apple powinno być na to wyczulone.
„Niszczenie ludzkiego doświadczenia. Dzięki uprzejmości Doliny Krzemowej” – aktor Hugh Grant opublikował post w serwisie X.
Reklama „wywróciła mi żołądek. Potem niesamowicie mnie rozzłościła. Potem było mi po prostu smutno” – mówi Shelly Palmer, konsultantka ds. technologii, mediów i marketingu oraz profesor zaawansowanych mediów w SI Newhouse School of Public Communications na Uniwersytecie Syracuse. napisał w swoim biuletynie i dalej jego blogu Piątek.
Mimo że reklama rzekomo miała „pokazać, jak wszystkie narzędzia, których używamy do tworzenia i konsumowania dzieł sztuki i muzyki, łączą się, tworząc iPada” – stwierdził Palmer. „Dla mnie to szokujące stwierdzenie na temat tego, jak Apple myśli o społeczności kreatywnej”.
Cookowi powiedział: „Pytam cię bezpośrednio: czy to właśnie myślisz o społeczności kreatywnej? Czy Twoim celem jest nas zniszczyć? Aby zniszczyć życie w naszych instrumentach? Dosłownie zniszczyć nasze dusze?”
Zdobywca nagrody Pulitzera, rysownik redakcyjny Nick Anderson, opublikował rysunek na X emoji przedstawiający zgniatanie kreacji.
W kolumnie Juliana Sanctona, starszy redaktor naczelny dziennika „The Hollywood Reporter” napisał: „Można sobie wyobrazić stwierdzenie: «Całe dzieło człowieka skompresowane w jednym niewiarygodnie smukłym tablecie». Ale efekt końcowy bardziej przypomina: „Całe ludzkie stworzenie zostało poświęcone dla pozbawionego życia urządzenia”.
Sancton, główny powód w jednym Pozew zbiorowy za naruszenie praw autorskich przez OpenAI i Microsoft, dodał: „Rzeczywiście, w czasach ponadpartyjnego sceptycyzmu wobec technologii i jej destrukcyjnego wpływu na społeczeństwo – a w przypadku generatywnej sztucznej inteligencji – bezdusznego lekceważenia ludzkich twórców – wydaje się, że ma to na celu obrazić”. jak najwięcej osób.”
Garr Reynolds, profesor zarządzania i projektowania komunikacji na Uniwersytecie Kansai Gaidai w Osace w Japonii, autor książki Prezentacja Zenkama takie porównanie bez pierwszych 57 sekund: Ostatnie 3 sekundy były świetne.
Nie wszyscy byli zachwyceni reklamą. „Uważam zarówno, że promocja nowego iPada Pro była ogromną porażką, jak i reakcję na Twitterze po prostu głupią” – mówi Jack Appleby, autor książki Przyszły biuletyn społecznościowy do strategii mediów społecznościowych, Opublikowano w X.
„Tak, to zła reklama” – kontynuował. „Ale wszyscy rozumiecie sens reklamy. A nawet gorzej? Nikt z Was nie mógłby wykonywać swojej pracy bez produktów Apple”.
Wkład: Reuters.
Obserwuj Mike’a Snidera na X i wątkach: @mikesnider & Mikegsnider.
O czym wszyscy mówią? Zapisz się do naszego newslettera dotyczącego trendów, aby otrzymywać najświeższe informacje dnia