Po Krytyka z Facebooka dzisiajApple ponownie podwaja swoją nadchodzącą funkcję App Tracking Transparency. Funkcja będzie dostępna dla użytkowników w 2021 roku, a Apple twierdzi, że Facebook „nie musi zmieniać swojego podejścia do śledzenia użytkowników”.
W oświadczeniu też 9to5MacWedług Apple firmy takie jak Facebook muszą tylko „dać użytkownikom wybór”, jeśli chodzi o śledzenie. Funkcja, jak wyjaśnia Apple, to „prosta kwestia obrony naszych użytkowników”.
Pełne oświadczenie:
„Uważamy, że łatwo jest bronić naszych użytkowników. Użytkownicy powinni wiedzieć, kiedy ich dane są gromadzone i udostępniane innym aplikacjom i stronom internetowym – i powinni mieć możliwość wyboru, czy zezwolić na to. Aby zapewnić przejrzystość śledzenia aplikacji w iOS 14, Facebook nie musi zmieniać swojego podejścia do śledzenia użytkowników i tworzenia ukierunkowanych reklam. Wystarczy, że użytkownicy mają wybór. „
Ponadto Apple podkreśla, że nowe funkcje kontroli śledzenia dotyczą w równym stopniu wszystkich programistów, w tym samego Apple.Firma zauważa również, że reklama jest nadal możliwa dzięki nowej funkcji przezroczystości śledzenia aplikacji. Celem jest zapewnienie użytkownikom większej kontroli nad swoimi danymi poprzez wyraźną zgodę.
Gdy będą dostępne w 2021 r., Dostęp do funkcji przejrzystości śledzenia aplikacji można uzyskać, otwierając aplikację Ustawienia, a następnie szukając menu Prywatność i sekcji Śledzenie. Tutaj użytkownicy mogą zobaczyć, które aplikacje wymagają uprawnień do śledzenia i cofania lub udzielania uprawnień, jeśli to konieczne.
Użytkownicy zobaczą również wyskakujący komunikat przy pierwszym otwarciu aplikacji po wprowadzeniu tej funkcji. Użytkownicy widzą powiadomienia o nowych aplikacjach, a także o aplikacjach, które już mają na swoich urządzeniach. W tym wyskakującym okienku firmy takie jak Facebook mogą wyjaśnić użytkownikom, dlaczego powinny włączyć śledzenie.
Na koniec Apple ostrzega, że jeśli deweloper dowie się o aplikacji, która narusza zasady App Store, w tym zasady prywatności i śledzenia, musi rozwiązać problem lub usunąć aplikację.
Firma Apple niedawno wprowadziła w App Store nowe etykiety prywatności aplikacji, które wymagają od programistów informowania użytkowników, jakie dane zbierają i jak będą wykorzystywane.
Kontynuuj czytanie:
FTC: Używamy automatycznie generujących dochody linków afiliacyjnych. Więcej.
Aby uzyskać więcej wiadomości Apple, sprawdź 9to5Mac na YouTube: