Connect with us

technologia

Amazon właśnie uruchomił Fakespot ze sklepu Apple iOS App Store

Published

on

Amazon właśnie uruchomił Fakespot ze sklepu Apple iOS App Store

Fakespot, znany z rozszerzeń przeglądarki internetowej, które próbują wyeliminować fałszywe recenzje produktów, nagle nie ma już aplikacji na iPhone’a lub iPada – ponieważ Amazon wysłał do Apple prośbę o dezaktywację, zarówno Amazon, jak i Fakespot potwierdzają, a Apple zdecydowało się zatwierdzić aplikację usunąć.

Gigant detaliczny twierdzi, że jest zaniepokojony tym, jak nowa aktualizacja aplikacji Fakespot „pakuje” jego witrynę bez pozwolenia i jak teoretycznie może to zostać wykorzystane do kradzieży danych klientów Amazon. Ale założyciel Fakespot, Saoud Khalifah, mówi nam Krawędź że Apple nagle usunął aplikację dzisiaj bez żadnego wyjaśnienia. Apple nie odpowiedział na wiele próśb o komentarz.

Ruszyła nowa aplikacja Fakespot nieco ponad miesiąc temu 3 czerwca, i potwierdzam, że możesz zalogować się do Amazon, przeglądać i kupować przedmioty z nakładką Fakespot na górze. Pobrałem i wypróbowałem go kilka tygodni temu, aby sprawdzić, czy może pomóc wykryć fałszywe recenzje niektórych nowych zakupów, ale nie doszedłem do wniosku, czy to rzeczywiście pomogło.

Ale w połowie czerwca, jak mówi założyciel Fakespot, Amazon zainicjował ogłoszenie o usunięciu. A zaledwie kilka godzin temu Apple w końcu wysłał dosadnego maila w trzywierszowym mailu, w którym żałuje, że sytuacji nie udało się rozwiązać polubownie i że Fakespot został teraz usunięty z App Store. „Apple nie dało nam nawet możliwości rozwiązania tego problemu” – mówi Khalifah. „W tę aplikację zainwestowaliśmy tylko miesiące zasobów, czasu i pieniędzy”.

Amazon informuje nas, że uważa, że ​​Fakespot naruszył zasady Apple 5.2.2, które brzmią:

5.2.2 Strony internetowe / usługi stron trzecich: Jeśli Twoja aplikacja używa, uzyskuje dostęp, zarabia na dostępie lub wyświetla treści z usługi innej firmy, upewnij się, że masz do tego specjalne upoważnienie zgodnie z warunkami korzystania z usługi. Na żądanie należy przedstawić upoważnienie.

Amazon informuje nas również, że Fakespot umieszcza kod na swojej stronie internetowej, otwierając wektor ataku i narażając dane klientów (w tym adresy e-mail, adresy, informacje o karcie kredytowej i historię przeglądania) na ryzyko, chociaż twierdzi, że tak naprawdę nie wie, czy Fakespot wykorzystuje te informacje.

READ  Cyfrowy chip na paznokieć

„Omawiana aplikacja dostarcza klientom mylące informacje o naszych sprzedawcach i ich produktach, szkodzi firmom naszych sprzedawców i stwarza potencjalne zagrożenia bezpieczeństwa. Z zadowoleniem przyjmujemy recenzję tej aplikacji przez Apple zgodnie z wytycznymi Appstore ”- powiedziało oświadczenie Amazon.

Ale chociaż Fakespot przyznaje, że aplikacja wstrzykuje kod, aby wyświetlić własne wyniki, kategorycznie zaprzecza jakiejkolwiek luki w zabezpieczeniach, wskazując, że aplikacje z widokiem przeglądarki internetowej są szeroko rozpowszechnione – w tym aplikacje kuponowe, z którymi Amazon najwyraźniej „nie ma problemu”, zawijając widok sieciowy ”. . Przeglądarka. „

Bez względu na powód, jest to cios dla jednego z największych krytyków systemu ratingowego Amazona, ponieważ Fakespot jest regularnie cytowany w raportach o oszustwach recenzyjnych na Amazon. Amazon kupił nawet reklamy w wyszukiwarce dla słowa kluczowego „fakespot” w App Store, aby zmniejszyć potencjalny wpływ aplikacji:

„Amazon jest gotowy zastraszać małe firmy, takie jak nasza, które wykazują luki w swojej działalności”, mówi Khalifah, sugerując, że Amazon musiał zdać sobie sprawę, że ludzie wolą ich aplikację od aplikacji Amazon. Mówi, że Fakespot zebrał 150 000 instalacji z iOS App Store bez wydawania pieniędzy na marketing.

Amazon twierdzi, że regularnie przegląda firmy próbujące kwestionować fałszywe recenzje i twierdzi, że recenzje Fakespot są w większości fałszywe: „Regularnie sprawdzamy produkty, które Fakespot ocenił produkt jako niewiarygodny, a ich wyniki są w ponad 80% przypadków błędne. Po prostu nie mają informacji, które posiadamy – takich jak recenzenci, sprzedawcy i historia produktu – aby wskazać autentyczność recenzji Miliony z nich przeanalizowały, chociaż wyraźnie nie powstrzymało to podrabiania i Zachęty w przypadku problemów z weryfikacją wciąż – coś, co wciąż badamy Krawędź.

Amazon nie powiedziałby, gdyby skontaktował się z Google w sprawie wersji aplikacji na Androida, ale ta aplikacja nie była aktualizowana od 2019 roku.

Założyciel Fakespot mówi, że firma rozważa teraz swoje opcje prawne, ponieważ wierzy, że telefon komórkowy to przyszłość zakupów. „Widzimy, że 60/40 procent zmienia się teraz na korzyść telefonu komórkowego” – mówi Khalifah.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *