technologia
Alstom i KUKE podpisują pakt o wartości 1 mld euro na przyspieszenie realizacji projektów w Polsce
Grupa Alstom zrealizowała strategię o wartości 1 miliarda euro umowa współpracy z polską agencją kredytów eksportowych KUKE w celu przyspieszenia projektów eksportowych w Polsce.
Oczekuje się, że posunięcie to pomoże Alstomowi w realizacji kontraktów i zapewnieniu finansowania nabywcom międzynarodowych przetargów rynkowych.
Ustalając limit 1 miliarda euro, umowa wzmocni strategiczny wkład polskich interesariuszy przemysłowych w ramach ramowych kontraktów eksportowych Alstomu, ubezpieczonych przez KUKE.
Sławomir Cyza, CEO i Dyrektor Zarządzający Alstomu na Polskę, Ukrainę i kraje bałtyckie, powiedział: „Polska jest kluczowym rynkiem dla Alstomu, odgrywa ważną rolę w naszej globalnej strategii rozwoju i jest idealnym miejscem do naszej ekspansji. Nowoczesne pociągi metra i komponenty produkowane przez Alstom w Polsce są użytkowane na całym świecie, a wartość eksportu z polskich oddziałów z roku na rok rośnie.
„Dzięki partnerstwu z KUKE rozwój i inwestycje Alstomu w kraju prawdopodobnie szybko wzrosną”.
Alstom jest zaangażowany w budowę szybkich kolei i bezemisyjnych systemów transportowych na całym świecie, a jednym z tych projektów jest rozwój nowoczesnych pociągów metra, takich jak ICNG dla Holandii.
Producent pojazdów szynowych koncentruje się również na korzystaniu ze wsparcia KUKE w różnych projektach na całym świecie.
Alstom, który oferuje również rozwiązania sygnalizacyjne dla polskiego rynku kolejowego, planuje zatrudnić w Polsce kolejnych 400 ekspertów.
Oddzielnie Alstom anulował zamówienie na dostawę autokarów dla Mumbai Metro-4 w indyjskim stanie Maharashtra.
Alstom przejął Bombardier Transportation, który otrzymał kontrakt od Mumbai Metropolitan Region Development Authority (MMRDA) na dostawę 234 autokarów lub 39 pociągów dla projektów Metro 4 i Metro 4A.
ten Czasy Indii zacytował wysokiego rangą urzędnika MMRDA, który powiedział: „Alstom nie chce już być częścią tego projektu. Poinformowali nas ustnie w styczniu, że nie ma ustalonych rozkładów jazdy dla tego korytarza, a kraj zajezdni nie jest jeszcze własnością MMRDA, więc wykonanie rozkazów byłoby trudne”.
W grudniu 2019 r. Île-de-France Mobilités i RATP przyznały konsorcjum utworzonego przez Alstom i Bombardier kontrakt o wartości 530 mln euro na dostawę 44 pociągów metra.