Najważniejsze wiadomości
Alstom dostarczy firmie PCC Intermodal w Polsce cztery nowe lokomotywy wielosystemowe Traxx
Alstom, światowy lider rynku inteligentnej i zrównoważonej mobilności, dostarczył do końca czerwca cztery nowe lokomotywy wielosystemowe Traxx MS3 wiodącemu operatorowi intermodalnemu – PCC Intermodal SA.
Kontrakt, który obejmuje dostawę czterech lokomotyw elektrycznych, a także certyfikację, szkolenie personelu PCC Intermodal oraz świadczenie pełnej obsługi serwisowej, został zrealizowany w ramach działania „Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko” mającego na celu promocję i wprowadzenie lokomotyw niskoemisyjnych ma na celu rozwiązania transportowe.
Transport intermodalny w Polsce i przez Polskę rozwija się od drugiej dekady. Dzięki
Dzięki świadomemu wyborowi producentów nowoczesnych rozwiązań logistycznych, determinacji, cierpliwości i dalekowzroczności operatorów intermodalnych, branża zyskała stabilną pozycję na rynku i jest ważnym elementem kształtowania polityki transportowej w kraju i za granicą. W Polsce działają obecnie nowoczesne terminale przeładunkowe, najważniejsze gospodarczo regiony Polski są połączone z ważnymi gospodarczo regionami naszych sąsiadów sieciami codziennych usług intermodalnych, a kolej przeżywa drugą młodość w postaci dostaw kontenerowych.
„W celu dalszego rozwoju i otwierania nowych korytarzy dla transportu intermodalnego potrzebne są nie tylko inwestycje w pełni sprawne terminale przeładunkowe, ale również odpowiednie wyposażenie techniczne: lokomotywy, urządzenia przeładunkowe, wagony, podwozia i samochody ciężarowe”. więcej lokomotyw Traxx, PCC Intermodal, która na własnych licencjach eksploatuje łącznie 15 lokomotyw elektrycznych, rozszerzy i uelastyczni swoją ofertę dziennych połączeń intermodalnych w międzynarodowych korytarzach.” – powiedział Adam Adamek, Wiceprezes Zarządu PCC Intermodal SA.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że lokomotywy Traxx 3 MS stały się częścią PCC Intermodal SA.” Pojazdy te bazują na najnowszej, najnowocześniejszej i najbardziej innowacyjnej platformie lokomotyw i charakteryzują się energooszczędnością, sprawdzoną zdolnością do ciągnięcia cięższych ładunków niż porównywalne lokomotywy, uproszczony interfejs do europejskiego systemu sterowania pociągiem i ulepszona łatwość konserwacji. „Jesteśmy przekonani, że lokomotywa Traxx 3 MS wzmocni pozycję PCC na rynku intermodalnym i przyczyni się do dalszego rozwoju zrównoważonej i niskoemisyjnej europejskiej sieci transportowej” – skomentował Sławomir Cyza, dyrektor zarządzający Alstom na Polskę, Ukrainę i kraje bałtyckie .
Platforma Traxx nieustannie ewoluuje od lat 90-tych. Jego silne, modułowe podejście do platformy prowadzi do różnych korzyści zarówno w zastosowaniach w jednym, jak iw wielu krajach. Lokomotywa Traxx trzeciej generacji oferuje zwiększoną wydajność operacyjną i niezawodność, a także większą efektywność energetyczną. Ich okresy międzyobsługowe zostały wydłużone o 33% w porównaniu z poprzednimi wersjami, aby skrócić czas pracy bez przestojów i ograniczyć konserwację. W ciągu ostatnich 20 lat sprzedano ponad 2500 sztuk. Są zarejestrowane w 20 krajach i pokonują łącznie ponad 300 milionów kilometrów rocznie. Od 2000 roku do użytku zostało oddanych ponad 5700 lokomotyw Alstom, które są wykorzystywane w transporcie kolejowym w wielu krajach Europy, a także w Azji, Ameryce Północnej i Afryce.
Kontakt:
Samuela Millera
Telefon: +33 (0)6 65 47 40 14
E-mail: [email protected]
(C) 2023 Electronic News Publishing, źródło ENP Newswire
„Zapalony odkrywca. Miłośnik piwa. Miłośnik bekonu. Fanatyk sieci. Przedsiębiorca. Pisarz”.