Connect with us

Zabawa

„All the Beauty…”, „Banshees of Inisherin” i „Bones and All” to wielkie hity na weneckim blogu

Published

on

„All the Beauty…”, „Banshees of Inisherin” i „Bones and All” to wielkie hity na weneckim blogu

przez Nathaniela R

Cate Blanchett, reżyserka Laura Poitras i Colin Farrell zabrali do domu nagrody

Podczas gdy Wieloryb oraz nie martw się kochanie zdobyli dużo prasy w Ameryce, nie byli faworytami tegorocznego jury w Wenecji, obaj poszli do domu z pustymi rękami. Julianne Moore przewodniczyła tegorocznemu jury, w skład którego weszli Mariano Cohn, Leonardo Di Costanzo, Audrey Diwan (zeszłoroczna zdobywczyni Złotego Lwa – nasz wywiad!), Leila Hatami, Kazuo Ishiguro i Rodrigo Sorogoyen. Główną nagrodę przyznali żywemu dokumentowi o Nan Goldin, Całe piękno i rozlew krwi. Chociaż nie zdobyli głównej nagrody, obaj Martin McDonaghs Banshee autorstwa Inisherin i Luca Guadagninos kości i wszystko zabrali do domu po dwie nagrody…

NAGRODY GŁÓWNE W KONKURSIE (Linki do naszych recenzji)

ZŁOTY LEW za najlepszy film do: CAŁE PIĘKNO I PRZELEW KRWI Laura Poitras (USA)

SREBRNY LEW – NAGRODA WIELKIEGO JURY do: ŚWIĘTY OMER Alice Diop (Francja)

SREBRNY LEW – NAGRODA DLA NAJLEPSZEGO REŻYSERA do: Luca Guadagnino do filmu KOŚCI I WSZYSTKO (USA, Włochy)

COPPA VOLPI dla najlepszej aktorki: Cate Blanchett w filmie SMOŁA przez Todda Fielda (USA)

COPPA VOLPI dla najlepszego aktora: Colin Farell w filmie BANSHEES INSHERIN Martin McDonagh (Irlandia, Wielka Brytania, USA)

NAGRODA ZA NAJLEPSZY SCENARIUSZ do: Martina McDonagh do filmu BANSHEES INSHERIN Martin McDonagh (Irlandia, Wielka Brytania, USA)

NAGRODA SPECJALNA JURY do: NIE MISIE Jafar Panahi (Iran)

NAGRODA MARCELLO MASTROIANNI dla najlepszego młodego aktora lub aktorki do: Taylor Russell
w filmie KOŚCI I WSZYSTKO Luca Guadagnino (USA, Włochy)

LEW PRZYSZŁOŚCI

ŚWIĘTY OMER

Specjalne jury, przyglądając się debiutanckim filmom z każdej sekcji, wybiera tę nagrodę, honorując reżysera za jego pierwszy film fabularny (lub pierwszy film fabularny w tym roku, ponieważ zwycięzca wcześniej robił filmy dokumentalne). Jury w tym roku przewodniczył Michelangelo Frammartino, aw jego skład weszli także Jan Matuszyński, Ana Rocha de Sousa, Tessa Thompson i Rosalie Varda.

NAGRODA WENECJI „LUIGI DE LAURENTIIS” ZA DEBIUTOWANY FILM do: ŚWIĘTY OMER Alice Diop (Francja)

ORIZZONTI ()

Dyrektor Isabel Coixet przewodniczyła jury, w skład którego weszli również Laura Bispuri, Antonio Campos, Sofia Djama i Edouard Waintrop. Wielkimi zwycięzcami w tej sekcji, która skupia się na nowych filmowcach i współczesnych trendach estetycznych, były filmy irańskie III wojna światowa Chodzi o robotnika na placu budowy, który kończy w filmie o Hitlerze i II wojnie światowej oraz w filmach austriackich wiara Opowiada o córce sławnego mężczyzny, która po wypadku samochodowym związała się z mężczyzną i jego rannym dzieckiem.

NAGRODA ORIZZONTI DLA NAJLEPSZEGO FILMU do: Jang-e Jahani Sevom (III WOJNA ŚWIATOWA)
autor: Houman Seyedi (Iran)

READ  Film branżowy Davida Polskiego w Internecie City News

NAGRODA ORIZZONTI DLA NAJLEPSZEGO REŻYSERA Tizza Covi oraz Rainer Frimmel do filmu VERA (Austria)

NAGRODA SPECJALNA JURY ORIZZONTI do: CHLEB I SÓL (CHLEB I SÓL) Damian Kocur (Polska)

NAGRODA ORIZZONTI DLA NAJLEPSZEJ AKTORKI do: Vera Gemma w filmie VERA autorzy: Tizza Covi i Rainer Frimmel (Austria)

NAGRODA ORIZZONTI DLA NAJLEPSZEGO AKTORA do: Mohsen Tanabandeh w filmie JANG-E JAHANI SEVOM (TRZECIA WOJNA ŚWIATOWA) autor: Houman Seyedi (Iran)

NAGRODA ORIZZONTI ZA NAJLEPSZY SCENARIUSZ do: Fernando Guzzoni do filmu BLANQUITA Fernando Guzzoni (Chile, Meksyk, Luksemburg, Francja, Polska)

NAGRODA ORIZZONTI DLA NAJLEPSZEGO FILMU KRÓTKOMETRAŻOWEGO do: ŚNIEG WE WRZEŚNIU Lkhagvadulam Purev-Ochir (Francja, Mongolia)

NOMINACJA FILMU KRÓTKOMETRAŻOWEGO WENECJI DO EUROPEJSKIEJ NAGRODY FILMOWEJ 2022 do: ŚNIEG WE WRZEŚNIU Lkhagvadulam Purev-Ochir (Francja, Mongolia)

NAGRODA PUBLICZNA ARMANI BEAUTY do: NEZOUH Soudade Kaadan (Wielka Brytania, Syria, Francja)

KLASYKA WENECKA

Giulio Base przewodniczył jury, które składało się z 21 studentów wybranych przez profesorów z programów filmowych włoskiego uniwersytetu.

NAGRODA KLASYKI WENECJI DLA NAJLEPSZEGO DOKUMENTU do: FRAGMENTY RAJU KD Davison (USA)

NAGRODA KLASYKI WENECJI DLA NAJLEPSZY ODNOWIONY FILM do: Koroshi no Rakuin (Marka do zabicia) Suzuki Seijun (Japonia, 1967)

WENECJA WCIĄGAJĄCA

Trzyosobowe jury w składzie May Abdalla, David Adler i Blanca Li wyłoniło tych zwycięzców spośród 30 projektów konkursowych.

NAJLEPSZE DOŚWIADCZENIE W WENECJI do: CZŁOWIEK, KTÓRY NIE MOGŁ CHODZIĆ przez Singing Chen (Tajpej)

WIELKA NAGRODA JURY WCIĄGAJĄCEJ WENECJI do: Z RYNKU GŁÓWNEGO Pedro Harres (Niemcy)

SPECJALNA NAGRODA JURY W IMERSJA WENECJI do: JAJKO niemiecki Heller (Argentyna)

NASTĘPUJĄCE NAGRODY SĄ NIEZALEŻNYMI NAGRODAMI NIEZWIĄZANYMI BEZPOŚREDNIO Z FESTIWALEM

Większość z tych nagród ma swoje własne zasady, a niektóre mają również własne jury.

powierzchowny

Nagroda Queer Lions | Associazione di Promozione Sociale Queer Lion
powierzchowny autor: Alex Schad

Film opowiada o pozornie szczęśliwej młodej parze, której tożsamość zaczyna się zmieniać, gdy odwiedzają odległą wyspę. Czy kiedykolwiek będą takie same?

Nagroda ARCA Cinema Giovani | ARCA CinemaGiovani
Najlepszy film Venezia 79: ATHENA autor: Romain Gavras
Najlepszy włoski film w Wenecji: MONICA reż. Andrea Pallaoro

Autorzy do 40 lat | dedykowana reżyserce Valentinie Pedicini z „Venezia a Napoli. Il cinema esteso”
Najlepszy reżyser: ISABELLA CARBONELL za pies urodzony; CRISTINA GROŞAN za Bĕžná Selhány – zwykłe awarie
Wyróżnienie specjalne: EL AKHIRA. LA DERNIÈRE REINE (OSTATNIA KRÓLOWA) Damiena Ounouriego i Adili Bendimerad; DA LI STE VIDELI OVU ŽENU (CZY WIDZIAŁEŚ TĘ KOBIETĘ?) Dušana Zoricia i Matiji Gluščević; NIEBIESKI JEANS od Georgia Oakley.

cena Briana | UAAR (Union degli Atei e degli Agnostici Razionalisti)
PAN mrówek przez Gianniego Amelio

CICT – Nagroda UNESCO „Enrico Fulchignoni” | Conseil International du Cinéma, de la Télévision et de la Communication Audiovisual (CICT-UNESCO)
JĄDROWY Olivier Stein

Kino i sztuka Przebaczyć | Associazione Kalambur Teatro we współpracy z Ateatro i Teatro Electro Stanislavsky
Złota Musa: [TIE] MUZYKA DLA CZARNYCH GOŁĘBI autorstwa Jørgena Letha, Andreasa Koefoeda
ŚWIĘTY OMER autorstwa Alice Diop

Kino Premio Sara | Cineteca Italiana z Mediolanu
WIELORYB autor: Darren Aronofsky
Wyróżnienie specjalne: BEZ NIEDŹWIEDZI przez Jafara Panahi

Edipo Re cena | Edipo Re Srl Sociale
ŚWIĘTY OMER przez Alice Diopt

Nagroda Fondazione Fai Persona Lavoro Ambiente | Fai Cisl Studio i Fundacja Ricerche
LISTA SYNDYKÓW LA przez Jean Paul Salome
Wyróżnienie specjalne (traktowanie kwestii środowiskowych): PRINCESS autorstwa Roberto De Paolis
Wyróżnienie specjalne (leczenie problemów związanych z pracą): JANAIN MUALAQA (WISZĄCE OGRODY) Ahmed Yassin Al Daradji

Nagroda Fanheart3| Stowarzyszenie Fanheart3
Graffetta d’Oro za najlepszy film: DON’T WORRY DARLING, reż. Olivia Wilde
Nave d’Argento dla najlepszego OTP: za postacie Charlesa Eismayera i Mario Falaka w EISMAYER Davida Wagnera
XR Fan Experience: LUSTRATION, Ryan Griffen
Specjalne wyróżnienie XR: WALCZ Z POWROTEM autorstwa Celine Tricart

Nagroda FEDIC | Federazione Italiana dei Cineclub
Najlepszy film: GLI ULTIMI GIORNI DELL’UMANITÀ autorstwa Enrico Ghezziego i Alessandro Gagliardo
Specjalne wyróżnienie FEDIC: I EAT YOUR HEART autorstwa Pippo Mezzapesa
Specjalne wyróżnienie FEDIC dla najlepszego filmu krótkometrażowego: ALBERTINE GDZIE JESTEŚ? przez Marię Guidone

Nagroda FIPRESCI | FIPRESCI (Międzynarodowa Federacja Krytyków Filmowych)
ARGENTYNA, 1985 autorstwa Santiago Mitre
Najlepszy film Orizzonti i sekcje równoległe: AUTOBIOGRAFIA autorstwa Makbula Mubaraka

Nagroda Francesco Pasinetti | Sindacato Nazionale Giornalisti Cinematografici Italiani
SICCITÀ autorstwa Paolo Virzì

Nagroda Europa Cinemas Label | Giornate degli Authori
BRUDNE TRUDNE NIEBEZPIECZNE autor: Wissam Charaf

Nagroda za reżyserię GdA | Giornate degli Authori
LOBO E CO przez Claudię Varejao

Premio del Pubblico/Nagroda Popularnego Wyboru| Giornate degli Authori
NIEBIESKI JEANS przez Georgię Oakley

Nagroda Publiczności BNL Gruppo BNP Paribas | Giornate degli Authori
DZIEWCZYNA przez Grahama Foy

Nagroda Zielona Kropla | Zielony Krzyż Włochy
BIAŁY SZUM autor: Noah Baumbach
Wyróżnienie: SICCITA przez Paolo Virzi

X Nagroda INTERFILM za promowanie dialogu międzyreligijnego
WIELORYB autor: Darren Aronofsky

magiczna latarnia Przebaczyć | Stowarzyszenie Nazionale CGS
NEZOUH przez Soudade Kaadan

Nagroda Leoncino d’Oro | Agiscuola, UNICEF
WIELORYB autor: Darren Aronofsky
Kino dla UNICEF: ATENY autor: Romain Gavras

Nagroda Lizzani | ANAC (Association Nazionale Autori Cinematografic)
CHIARA przez Susannę Nicchiarelli
Wyróżnienie specjalne: A GUERRA FINITA autorstwa Simone Massi

READ  Korekty: 1 marca 2023 r. — The New York Times

PAN mrówek

NAGRODA TALENTÓW NUOVOIMAIE | NUOVOIMAIE – I diritti degli artisti; we współpracy z Sindacato Nazionale Giornalisti Cinematografici Italiani oraz Sindacato Nazionale Critici Cinematografici Italiani
Najlepszy młody aktor: LEONARDO MALTESE za film Pan mrówek przez Gianniego Amelio
Najlepsza Nowa Nadchodząca Aktorka: MARGHERITA MAZZUCCO za film Chiara przez Susannę Nicchiarelli

Nagroda La Pellicola d’Oro | Ass.ne Culturale „Articolo 9 Cultura & Spettacolo” i kino SAS”
Najlepsze efekty wizualne: MAURIZIO CORRIDORI za film wariuje autorstwa Gabriele Mainetti
Najlepszy kierownik produkcji: BARBARA BUSSO za film Pan mrówek przez Gianniego Amelio
Najlepszy operator: CESARE PASCARELLA za film Pan mrówek przez Gianniego Amelio
Najlepszy krawiec kostiumów: LAURA MONTALDI do filmu Chiara przez Susannę Nicchiarelli

RB Casting Award | Odlewanie RB
LEONARDO MALTAŃSKI za film Pan mrówek

WSPANIAŁA nagroda główna| Międzynarodowy Tydzień Krytyków Filmowych w Wenecji
ICE MAER autorstwa Davida Wagnera

Wyróżnienie Specjalne Jury | Settimana Internazionale della Critica
ANHELL69 przez Theo Montoya

Nagroda Publiczności Klubu Filmowego| Settimana Internazionale della Critica
MARGINI przez Niccolo Falsetti

Nagroda Klubu Filmowego w Weronie | Międzynarodowy Tydzień Krytyków Filmowych w Wenecji
ANHELL69 przez Theo Montoya

Mario Serandrei – | Międzynarodowy Tydzień Krytyków Filmowych w Wenecji
ANHELL69 przez Theo Montoya

Nagroda dla najlepszego filmu krótkometrażowego SIC@SIC 2021 | Międzynarodowy Tydzień Krytyków Filmowych w Wenecji
PUIET Lorenzo Fabbro i Bronte Stahl

Nagroda dla najlepszego reżysera SIC@SIC 2021 | Międzynarodowy Tydzień Krytyków Filmowych w Wenecji
ALBERTINE GDZIE JESTEŚ? przez Marię Guidone

Nagroda za najlepszy wkład techniczny SIC@SIC 2020 | Międzynarodowy Tydzień Krytyków Filmowych w Wenecji
REGINETTA przez Federico Russotto

Nagroda SIGNIS | SIGNIS International (Światowe Katolickie Stowarzyszenie Komunikacji Społecznej)
CHIARA przez Susannę Nicchiarelli
Wyróżnienie specjalne: ARGENTYNA, 1985 autorstwa Santiago Mitre

Nagroda Ambasadorów Nadziei Fundacji Smithers | Fundacja Smithersa
CAŁE PIĘKNO I PRZELEW KRWI autorstwa Laury Poitras

„Nagroda Sorriso Diverso Venezia” XI. wyjście | Stowarzyszenie Studentca UCL (L’università cerca lavoro)
Najlepszy film włoski: CHIARA w reżyserii Susanny Nicchiarelli
Najlepszy film zagraniczny: WIELORYB Darrena Aronofsky’ego

Nagroda Premium Soundtrack Stars | Wydarzenie bezpłatne i Sindacato Nazionale Giornalisti Cinematografici Italiani
Najlepsza ścieżka dźwiękowa: SICCITA Ścieżka dźwiękowa Franco Piersanti
Nagroda za całokształt twórczości: STEFANO BOLLANI
Wyróżnienie specjalne: SERGIO LEONE – L’ITALIANO CHE INVENTÒ L’AMERICA Ścieżka dźwiękowa Rodrigo D’Erasmo

Cena UNIMED | UNIMED (Unione delle Università del Mediterraneo)
BARDO, FAŁSZYWA KRONIKA RĘCZNEJ PRAWDY Alejandro González Iñárritu

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *