Gospodarka
Alior Bank w Polsce wprowadza Alior Pay w ramach nowej strategii
4 listopada (Reuters) – Alior Bank w Polsce (ALRR.WA) planuje wejść na szybko rozwijający się rynek płatności cyfrowych z Alior Pay na przełomie roku, co jest kluczowym elementem dwuletniej strategii, która zostanie ogłoszona na początku 2023 roku, powiedział w piątek prezes Grzegorz Olszewski.
Bank nie podał szczegółów nowej usługi, którą zapowiedział wraz ze stratą netto w trzecim kwartale w wysokości 62,6 mln zł (13,1 mln USD).
Częściowo było to spowodowane wstrzymaniem wypłat przez polski rząd, aby pomóc kredytobiorcom radzić sobie z wyższymi stopami procentowymi, w porównaniu do 150,4 mln zł zysku rok wcześniej. rywal Pekao (PEO.WA) również odnotował stratę w czwartek.
Pomimo pogarszającego się otoczenia gospodarczego Alior powiedział, że nie spodziewa się, że jego koszt ryzyka w 2022 r. – pieniądze przeznaczone na ryzykowne pożyczki – przekroczą 1,6% odnotowane w zeszłym roku.
„Pod względem kosztów ryzyka skumulowany za trzy kwartały 2022 r. (mamy) poziom 1,47% (…) Spodziewamy się, że ten rok zakończymy na poziomie ok. 1,6% pomimo pogarszającej się sytuacji gospodarczej” – powiedział Tomasz Miklas, wiceprezes ds. zarządzanie ryzykiem.
Dodał, że w przypadku „umiarkowanego kryzysu gospodarczego” nie spodziewa się wzrostu kosztów ryzyka powyżej 2% w nadchodzących kwartałach.
(1 USD = 4,7939 zł)
Reportaż Marii Gieldon i Mateusza Rabiegi w Gdańsku Montaż Mark Potter
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”