Zabawa
Aleksandra Terpińska • Dyrektor Innych Ludzi
– Polski reżyser nakręcił nowoczesny musical o młodym człowieku, który swoje pragnienie miłości i uczucia tłumi alkoholem i banalną przygodą
Ten artykuł jest dostępny w języku francuskim.
polski reżyser Aleksandra Terpińska zaprezentowała swój pierwszy film fabularny, Inni ludzie [+lire aussi :
critique
interview : Aleksandra Terpińska
fiche film], w tym roku Festiwal Filmowy Czarne Noce w Tallinie, odpowiedni w konkursie na pierwszy film fabularny. W ten sposób stworzyła nowoczesny musical o młodym mężczyźnie, który swoją tęsknotę za miłością i przywiązaniem tłumi alkoholem i błahym romansem. Rozmawialiśmy z reżyserką o wyzwaniach, jakie napotkała podczas adaptacji Dorota Masłowskapowieść w film.
Cineuropa: Dlaczego? życzenie adaptować powieść Doroty Masłowskiej?
Aleksandra Terpińska: Autor jest dobrze znany w Polsce; jej język jest wyjątkowy i zawsze chciałem z nią pracować. Przyszła do mnie z powieścią i zaproponowała, żebym zrobił z niej film. Ale kiedy po raz pierwszy przeczytałem powieść, nie byłem zbyt szczęśliwy, ponieważ myślałem, że nie da się zrobić filmu z materiału. Następnie przygotowaliśmy zwiastun książki i film promujący sprzedaż książki i ustaliliśmy, jak właściwie może wyglądać jej film. Mieliśmy pomysł, jak opowiedzieć tę historię i to dało mi odwagę, by ją wypróbować.
Jak układała się twoja relacja z autorem?
Dała mi dużo swobody. Sam napisałem scenariusz, ale była blisko jako swego rodzaju konsultantka i partnerka do sparingów. To było ważne dla sprawdzenia rzeczywistości.
Jakie były najważniejsze aspekty, które chciałeś przekazać?
Powieść napisana jest tekstami rapowymi i rymami. Nie ma dialogów, nie ma opisów. Trudność polegała na przekształceniu wiersza w film. Najważniejsze było przełożenie poezji wierszy na poezję obrazów. Chciałem zachować rapowe teksty i zachować ten sam flow. Rezultat musiał być jednocześnie książką i filmem, ponieważ miał dramatyczny przepływ. Z tego powodu film ma formę półmuzyczną. Jeśli chodzi o fabułę, chciałem skupić się na postaciach i ich walce o miłość.
Muzyka jest istotnym elementem filmu. Jak ty? przejść przez tworzenie ścieżki dźwiękowej?
Ścieżka dźwiękowa musiała być mroczna i ponura i reprezentować zimę w Warszawie, która jest bardzo szara. Przygnębiająca atmosfera miasta musiała odzwierciedlać stan ducha bohaterów. Kiedy szukałem muzyków, znalazłem to, czego szukałem Z wyjątkiemktóry robi beaty dla jednego z najsłynniejszych raperów w Polsce, PeZet. Chciał zaryzykować i spędził dużo czasu na pisaniu całej partytury. Każda piosenka musiała towarzyszyć szczególnej chwili i przekazywać określone uczucia i emocje. Wszystkie piosenki były gotowe przed zdjęciami. Muzyka wymagała ogromnych przygotowań, ponieważ aktorzy musieli wykonywać piosenki na planie i znać je wcześniej.
Czy możesz nam powiedzieć więcej o najważniejszych aspektach estetyki, które chciałeś osiągnąć?
Film musiał być realistyczny i jednocześnie zawierać elementy fantastyczne. Atmosfera musiała być mroczna, ponura i przygnębiająca. Nawet w tym ekskluzywnym, eleganckim mieszkaniu samotność i tęsknota za miłością musiały być bardzo obecne.
Czy to, że film jest o Bożym Narodzeniu coś dla Ciebie znaczy?
Książka była już o Bożym Narodzeniu. Ważną częścią tego jest poświąteczny nastrój: to czas pewnego smutku. Święta Bożego Narodzenia się skończyły, a wraz z nimi wszystkie dobre rzeczy, które się z nimi wiążą. Styczeń to dla większości trudny czas.
Jak znalazłeś swoją obsadę?
Przeszliśmy przez ogromny proces castingowy, który trwał sześć miesięcy. Wybór aktorów był trudny, bo komponent rapu musiał przekonać. Wiedzieliśmy, że aktorom nie będzie łatwo rapować i grać jednocześnie. wiedziałam Jacek Belerktóry wystąpił w roli głównej, odkąd byliśmy studentami. Zagrał już małą postać w jednym z moich filmów krótkometrażowych. Jest bardzo znanym aktorem teatralnym, ale rzadko pojawiał się w polskich kinach. Myślę, że był idealny do tej roli, ponieważ potrafi przekazać pewną delikatność i delikatność zarówno w jego oczach, jak i sposobie, w jaki wygląda. Bardzo dobrze się do tego przygotował.
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.