technologia
Akiem zamawia 30 lokomotyw elektrycznych Newag Dragon-2
Wypożyczalnia taboru Akiem zamówiła u polskiego producenta taboru Newag 30 najnowszych sześcioosiowych lokomotyw elektrycznych Newag Dragon-2.
Zamówienie obejmuje 10 lokomotyw wielosystemowych Dragon 2 i 20 lokomotyw Dragon 2 DC wyposażonych w moduły ostatniej mili. Kontrakt obejmuje także opcję na dostawę do 50 dodatkowych lokomotyw.
Kontrakt obejmuje także świadczenie przez Newag usług utrzymania lokomotyw przez osiem lat, począwszy od daty dostarczenia pierwszych 30 lokomotyw.
Maksymalna łączna wartość zamówienia, obejmująca usługi serwisowe świadczone przez Newag, wynosi około 500 milionów Є.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Akiem, wiodąca europejska firma wynajmu lokomotyw, wybrała naszą platformę sześcioosiowych elektrycznych lokomotyw towarowych Dragon-2, składając największe pod względem wartości zamówienie na lokomotywę w historii naszej firmy” – powiedział Zbigniew Konieczek , Prezes Zarządu Der Newag.
„Cieszymy się, że możemy powitać firmę Akiem w gronie naszych strategicznych klientów. Wierzymy, że nasze niezawodne lokomotywy Dragon 2 spełnią oczekiwania handlowe klientów Akiem.”
Uzyskaj dostęp do najbardziej kompleksowych profili firm na rynku, obsługiwanych przez GlobalData. Zaoszczędź godziny badań. Zdobądź przewagę konkurencyjną.
Profil firmy – bezpłatna próbka
Wkrótce otrzymasz wiadomość e-mail dotyczącą pobierania
Jesteśmy przekonani o wyjątkowej jakości profili naszej firmy. Ponieważ jednak zależy nam na tym, abyś podjął jak najbardziej korzystną dla swojego biznesu decyzję, oferujemy Ci bezpłatną próbkę, którą możesz pobrać wypełniając poniższy formularz
Przez GlobalData
10 lokomotyw wielosystemowych Dragon 2 jest dopuszczonych do ruchu na terenie Polski, Czech i Słowacji, a 20 lokomotyw Dragon 2 DC jest dopuszczonych do ruchu w Polsce oraz posiada zezwolenie na transgraniczny dostęp do stacji w Czechach i na Słowacji.
„Lokomotywy Dragon 2 umożliwią naszym klientom z Europy Środkowej rozwój nowych usług kolejowego transportu towarowego, w ramach których cięższe pociągi będą kursować z większymi prędkościami i będą oferować najwyższe standardy niezawodności i bezpieczeństwa” – powiedział Fabien Rochefort, dyrektor generalny Akienm.
„Moduły ostatniej mili kompatybilne z HVO o mocy 0,5 MW przyspieszą przejście z napędu diesla na bardziej przyjazną dla środowiska trakcję elektryczną podczas eksploatacji na trasach częściowo zelektryfikowanych”.
Platforma Dragon 2 reprezentuje najnowszą generację lokomotyw towarowych Newag. Polska firma twierdzi, że zostały zaprojektowane tak, aby umożliwiały zrównoważony, energooszczędny transport i umożliwiały ciągnięcie pociągów towarowych o masie do 4200 ton.
Spełniają się również moduły mocy ostatniej mili Dragon-2 Normy emisji spalin Stage V i są wyposażone w silniki obsługujące HVO.
Akiem ma za sobą aktywny rok pod względem przejęć: w lipcu Alstom potwierdził zamówienie na 65 lokomotyw Traxx o wartości 500 mln euro oraz aktualizację umowy z firmą Siemens na rozbudowę floty Vectron do 100 sztuk.