Connect with us

Zabawa

aactWorldFest powraca w tym miesiącu do weneckiego teatru

Published

on

aactWorldFest powraca w tym miesiącu do weneckiego teatru


Ciągle zmieniające się kwestie związane ze światową polityką, wizami i środkami ostrożności Covid sprawiły, że w tym miesiącu pojawiły się nominacje aactWorldFest w Teatr w Wenecji większe wyzwanie niż zwykle (VT gościł odbywający się co dwa lata międzynarodowy festiwal teatralny społeczności kilka razy od 2010 roku; musiał zostać odwołany dwa lata temu z powodu szalejącej pandemii).

Kiedy rozmawialiśmy z Murrayem Chase, producentem wykonawczym VT, właśnie rozmawiał przez telefon z zespołem teatralnym z Bangladeszu, który wciąż ma nadzieję wystąpić na festiwalu 20-26 czerwca. Ale komplikacje związane z papierkową robotą związaną z podróżami po świecie sprawiły, że planowanie stało się bardziej przedsięwzięciem w ostatniej chwili niż kiedykolwiek.

„Mamy kolejną grupę z Republiki Środkowoafrykańskiej, która chce przyjechać i byłaby wspaniałym dodatkiem do festiwalu” – mówi Chase. „Ale CAR nie wydaje wiz na występy, więc muszą jechać po nie do Kamerunu – a powiedziano im, że pierwsza szansa na spotkanie będzie w połowie lipca” – po zakończeniu festiwalu. „Teraz mają nową datę 13 czerwca, więc nie dowiemy się do tygodnia wcześniej”, czy im się uda.

Tymczasem na WorldFest weźmie udział 13 teatrów z 11 krajów, prezentujących łącznie 14 różnych spektakli. Jak zawsze festiwal stara się udowodnić, że język nie jest barierą, ponieważ trupy mieszają muzykę, lalkarstwo, klaunady i projekcje wideo, by opowiadać historie o uniwersalnym charakterze.

Teraz w składzie:

Erywański Państwowy Teatr Lalek powraca z Armenii z dwoma spektaklami. Wilk to armeńska bajka ożywiona dzięki lalkom, cieniom, oświetleniu i nie tylko; Ciekawski Incydent z psem w nocy to adaptacja popularnej powieści brytyjskiej, przetłumaczona na język ormiański za zgodą autora Marka Haddona.



Pochodzący z Brazylii wielokrotnie nagradzany lalkarz i muzyk Caio Stolai przedstawia powtórkę Circo Poeira (cyrk kurzu)). Ten jednoosobowy pokaz, w którym stary mistrz cyrku opowiadał o swoich wspomnieniach z minionych dni, był hitem festiwalu w 2010 roku.

Francuzi Nez Nets et Cie wykonują mieszankę bełkotu i francuskiego błazeństwa. La Vie Revee de Nous (życiowe marzenia o nas). Niemiecka The Wild Bunch wraca z Berlina Narrator kina („The Movie Teller”), z udziałem trzech aktorów, saksofonisty i perkusisty, którzy opowiadają historię dziadka, który nie chce być stracony.



Teatro delle Ombre we Włoszech prezentuje Klan Makbet, surrealistyczna produkcja oparta na szekspirowskim klasyku, która skupia się na szkockim generale i jego pani, ale dodaje też nową, przerażającą postać Jokera. Również z Włoch: trupa Maner Manush prezentująca produkcję Commedia dell’arte To Wspaniała podróż.

Polski Teatr Zapadnia powraca na festiwal symbiozazainspirowany powieścią Pianino nauczycieli oczekuje się, że będzie oszałamiający wizualnie. Szwajcarski Teatr Beloe prezentuje spektakl pt Poświęcenie, a Wielka Brytania odsyła Scrambled Egg Theatre Company z wykonaniem tej komedii Człowiek bez znaczenia, z wyczuciem czasu, muzyką i efektami dźwiękowymi, aby zanurzyć się w świecie szpiega. USA będzie reprezentowane przez Katori Hall Szczyt góryfabularyzowany portret Ostatniej nocy na Ziemi Martina Luthera Kinga Jr., wyreżyserowany przez Lexington Players z Nowej Anglii.

Ukraiński Splash Theatre Company zaprezentuje swój wirtualny spektakl Skradzione szczęście, z pieśniami, tańcami i strojami z ukraińskiego folkloru. Chase mówi, że firmie udało się uciec z rozdartej wojną Ukrainy na Słowację, ale niestety nadal nie będzie w stanie wystąpić tutaj osobiście.

A tak przy okazji, ten zespół z Bangladeszu, Loco Natyadal, będzie mają wykonać bengalski dramat klasyczny z mitologii hinduskiej pt Tapaswi-O-Trangini.

Chase dodaje, że biorąc pod uwagę środki ostrożności Covid i planowanie będzie nieco mniej oblegane niż w przeszłości, festiwal będzie obejmował warsztaty edukacyjne i spotkania towarzyskie podczas biegu. Chociaż VT nie wymagało od uczestników noszenia masek w ostatnich tygodniach, teatr będzie nadal monitorować rosnący wskaźnik przypadków przed rozpoczęciem festiwalu, aby sprawdzić, czy maski mogą zostać ponownie wprowadzone.

READ  Niestrudzony Daniel Martyniuk ponownie atakuje Ewelinę von Russocic: „Zadbała o pieniądze i życie w BLASKU MAJTEK”.

Kilka pakietów rejestracyjnych jest dostępnych publicznie; Aby uzyskać pełne informacje, zadzwoń (941) 488-1115 lub odwiedź nas venicetheatre.org/international.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *