Nauka
A400M demonstruje możliwości tankowania śmigłowców powietrze-powietrze – Military Logistics
Nocne tankowanie helikoptera samolotem A400M. (Zdjęcie: Airbus)
Airbus planuje teraz ukończyć pełną certyfikację do tankowania śmigłowców w powietrzu na samolotach A400M do końca 2021 roku.
Airbus Defence and Space zrealizował większość celów związanych z rozwojem i certyfikacją A400M airlifter, po pomyślnym przeprowadzeniu czegoś, co opisał jako „dużą kampanię tankowania śmigłowców w powietrzu”.
Testy w locie, przeprowadzone we współpracy z francuską agencją zakupową DGA, obejmowały operacje dzienne i nocne z udziałem dwóch francuskich sił powietrznych i kosmicznych. H225M helikoptery.
Firma planuje uzyskać pełną certyfikację tankowania śmigłowców powietrze-powietrze do końca 2021 roku, po zakończeniu wszystkich obowiązkowych testów nocnych – poinformowała 19 kwietnia.
Tankowanie helikoptera w powietrzu to wyjątkowa zdolność wojskowa, która jest szczególnie istotna w operacjach SOF z udziałem statków powietrznych o różnych profilach lotu i posiadających bardzo ograniczoną wspólną obwiednię lotu, wymagającą wzorców lotu w formacji zamkniętej na małych wysokościach iw nocy.
„Dzięki takim możliwościom A400M staje się jednym z nielicznych tankowców na świecie zdolnych do takich operacji” – powiedział Airbus.
Dodał, że H225M to jeden z nielicznych śmigłowców na świecie, który może tankować w locie, rozszerzając standardowy zasięg 700 nm nawet do 10 godzin lotu.
W ramach naszej obietnicy zapewnienia kompleksowego zasięgu naszym subskrybentom Defense Insight i Premium News, nasze wyselekcjonowane wiadomości dotyczące obrony zawierają najnowsze aktualizacje branżowe, nagrody kontraktowe i kamienie milowe programu.
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”