Connect with us

Gospodarka

Pociąg towarowy Lux-China nie może się zabezpieczyć – Delano

Published

on

Pociąg towarowy Lux-China nie może się zabezpieczyć – Delano

Pociąg towarowy między Luksemburgiem a Chinami stoi w obliczu niepewnej przyszłości, ponieważ partnerzy z Państwa Środka nie zobowiązali się jeszcze do ustanowienia stałego połączenia.

Testy pociągu między Wielkim Księstwem a Chengdu, stolicą południowo-zachodniej prowincji Syczuan, rozpoczęły się znakomicie w 2019 r., Ale od tego czasu projekt pozostaje w toku.

„Ostateczna decyzja o uruchomieniu nowych połączeń kolejowych między terminalami chińskimi i europejskimi należy do chińskich partnerów” – odpowiedział minister transportu François Bausch na pytanie parlamentarne. „Ponieważ chińscy partnerzy nie wybrali Luksemburga, CFL początkowo koncentruje się na rozwoju swojej intermodalnej sieci europejskiej”.

Dwutygodniowa trasa połączenia miała na celu transport towarów między Luksemburgiem a Chinami przez Niemcy, Polskę, Białoruś i Rosję, w celu odbioru i wysadzenia towarów. Plany zakładały cotygodniowy wyjazd, ale to się nie spełniło.

Koncentrując się na Europie, przewoźnik kolejowy CFL rozpoczął trzy tygodniowe wycieczki powrotne do niemieckich miast portowych Kilonii i Rostocku w celu nawiązania połączenia ze Skandynawią. CFL planuje nowe połączenia do Polski i Węgier do końca tego roku lub na początku 2022 roku – powiedział Bausch.

Rozbudowana sieć europejska ostatecznie umożliwi firmom wysyłanie towarów z Luksemburga do Chin, „ponieważ niektóre z tych krajów mają regularne połączenia z Azją” – powiedział Bausch.

Ponad dziesięć lat temu, pod rządami ówczesnego ministra gospodarki Jeannota Krecké, Luksemburg wybrał logistykę jako priorytetowy obszar dywersyfikacji swojej gospodarki. Firma rozszerzyła swój kolejowy węzeł towarowy w Bettembourg-Dudelange i reklamuje się jako tani cel w centrum Europy Zachodniej.

Dostawcy usług logistycznych, tacy jak Dachser, DHL i Kuehne + Nagel, działają z Luksemburga, siedziby przewoźnika cargo Cargolux. Chińska grupa inwestorów HNCA posiada 35% udziałów w spółce od 2014 r., A linia lotnicza obsługuje pięć kierunków w Chinach kontynentalnych: Pekin, Szanghaj, Shenzhen, Xiamen i Zhengzhou.

READ  Okrągły stół gospodarczy Katar-Polska pokazuje możliwości inwestycyjne
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *