Connect with us

technologia

Komentarz tagu: Fiasko cyberpunku sprawi, że gry będą droższe

Published

on

Komentarz tagu: Fiasko cyberpunku sprawi, że gry będą droższe

Kupowanie gry wideo w dzisiejszych czasach często przypomina latanie tanią linią lotniczą. Jeśli weźmiesz pod uwagę pakiety rozszerzeń, skrzynki z łupami i opłaty za gry online, cena naklejki z grą może stanowić ułamek ostatecznego kosztu.

Dlatego producent gier CD Projekt znalazł szczególne miejsce w sercach miłośników gier. W przeciwieństwie do dużych konkurentów Electronic Arts, Activision Blizzard i Take-Two Interactive Software, warszawskie studio zarobiło większość swoich pieniędzy w staroświecki sposób: sprzedało grę, którą możesz w pełni cieszyć się bez spędzania całego czasu. musieć.

Ta strategia sprawiła, że ​​seria Wiedźmin stała się hitem – i pasowała do serialu Netflix. W ciągu ostatnich pięciu lat akcje polskiej spółki wzrosły o 1800%.

Teraz to podejście wydaje się już nie działać.

Wzrost akcji był również spowodowany zapierającym dech w piersiach oczekiwaniem na Cyberpunk 2077, RPG akcji z Keanu Reevesem, który zapewnił osiem milionów zamówień w przedsprzedaży. Wydany w zeszłym tygodniu gracze wcielają się w miejskiego najemnika, którego umiejętności wzmacniają implanty cyberware. Jednak „Cyberpunk” jest nękany przez złe recenzje użytkowników i usterki techniczne, szczególnie na konsolach Sony Playstation i Microsoft Xbox.

Skala problemów spowodowała, że ​​Sony w piątek wycofało grę ze swojego sklepu internetowego. Według wiadomości, akcje CD Projekt spadły aż o 22%, przyczyniając się do spadku liczby inwestorów od 4 grudnia. Firma jest obecnie wyceniana na 25 miliardów złotych (6,8 miliarda dolarów).

To trudna do przełknięcia pigułka dla graczy i akcjonariuszy. „Cyberpunk” powinien położyć podwaliny pod nowe usługi online, które mogą generować bardziej przewidywalne dochody. Obecnie usługi te stanowią zaledwie 8% rocznych obrotów CD Projekt, które w tym roku miały wzrosnąć ponad czterokrotnie do 2,8 mld zł. W EA usługi na żywo stanowią 51% sprzedaży, podczas gdy zakupy gier stanowią mniej niż 40%, co daje gigantowi z Redwood City w Kalifornii większą amortyzację, gdyby zepsuł nowe wydania tytułów.

READ  Te 8 firm oferuje obecnie specjalne zniżki dla nauczycieli i uczniów

Matthew Kanterman, analityk Bloomberg Intelligence, szacuje, że naprawienie Snafusa zajmie CD Projekt od trzech do sześciu miesięcy. Jeśli programiści będą to robić, może to zaszkodzić wdrożeniu usług na żywo i obiecanym cyklicznym dochodom.

Niestety dla graczy doświadczenie pokazuje, dlaczego studia muszą ulepszać te dodatkowe oferty. Kiedy nowa wersja idzie źle i mniej osób kupuje grę, ma to większy wpływ na przychody, jeśli studio nie ma wiarygodnych dochodów z usług na żywo. Faul CD Projekt na „Cyberpunk 2077” oznacza, że ​​inwestorzy w gry nie będą mieli dużo cierpliwości do prostszej strategii sprzedaży.

Jeśli wybierzesz niskobudżetową trasę i dodasz dodatkowe koszty, studio będzie prawdopodobnie latać wysoko.

– – –

Ta kolumna niekoniecznie odzwierciedla poglądy redaktorów lub Bloomberg LP lub jego właścicieli. Webb jest felietonistą Bloomberg Opinion zajmującym się europejską branżą technologiczną, medialną i komunikacyjną.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *