Polska Agencja Antymonopolowa i Ochrony Konsumentów nałożyła na PayPal Europe karę w wysokości 106,6 mln zł (27,3 mln dolarów) za niepoinformowanie konsumentów w klauzulach umownych, za jakie działania mogą zostać ukarani – poinformował w poniedziałek UOKiK.
Zdaniem UOKiK działania zabronione, które mogą skutkować karami, są opisane niejasno, a użytkownicy mogą nie do końca rozumieć, co jest niedozwolone i jakie działania może podjąć firma w takich przypadkach.
„Klauzule Paypal są ogólne, niejednoznaczne i niezrozumiałe. Czytając te przepisy, konsument nie jest w stanie przewidzieć, które z jego działań może zostać uznane za zabronione lub jakie sankcje może nałożyć na niego przedsiębiorca” – stwierdził w oświadczeniu szef UOKiK Tomasz Chrostny.
„Dlatego PayPal ma pełną możliwość decydowania według własnego uznania, czy użytkownik dopuścił się czynu zabronionego i jaka grozi mu za to kara, jaką może być np. blokada środków na koncie.”
(Zapisz się do naszego biuletynu technicznego Today’s Cache, aby otrzymywać najważniejsze wiadomości techniczne danego dnia.)
Decyzja nie jest ostateczna i PayPal ma możliwość odwołania się do sądu – wyjaśnił UOKiK.
„PayPal stara się uczciwie traktować swoich klientów i zapewniać im dokładne, łatwe do zrozumienia i przejrzyste informacje” – stwierdziła firma w komentarzu przesłanym pocztą elektroniczną.
„W trakcie śledztwa ściśle współpracowaliśmy z UOKiK i analizujemy dzisiejszy komunikat. Jak wyjaśnia UOKiK, decyzja ta nie jest ostateczna i przysługuje od niej odwołanie” – dodał.
Jest to artykuł premium dostępny wyłącznie dla naszych subskrybentów. Co miesiąc możesz przeczytać ponad 250 takich artykułów premium.
Wyczerpałeś limit bezpłatnych przedmiotów. Prosimy o wsparcie dobrego dziennikarstwa.
Wyczerpałeś limit bezpłatnych przedmiotów. Prosimy o wsparcie dobrego dziennikarstwa.
Przeczytałeś {{data.cm.views}} poza {{data.cm.maxViews}} darmowe przedmioty.
To jest Twój ostatni darmowy artykuł.