Connect with us

technologia

Sukcesy eksportowe PAIH – Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu

Published

on

Sukcesy eksportowe PAIH – Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu

Tysiące spotkań B2B, setki kontraktów eksportowych o wartości milionów złotych i dziesiątki wydarzeń promocyjnych. Tak wyglądał rok 2023 dla Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Dzięki ciężkiej pracy ekspertów PAIH produkty z Polski stały się znane na całym świecie, a coraz więcej polskich przedsiębiorców zaczęło odważnie wkraczać na rynki zagraniczne.

Od 2020 roku systematycznie rośnie liczba kontraktów eksportowych podpisanych przez polskie firmy. W 2023 roku przy wsparciu PAIH zawarto ponad 600 umów o łącznej wartości ponad 205 mln zł. A kontraktów eksportowych może być w przyszłości jeszcze więcej, gdyż agencja stale i znacząco zwiększa liczbę spotkań B2B pomiędzy polskimi przedsiębiorcami a potencjalnymi zagranicznymi partnerami handlowymi. W 2023 r. odbyło się ich prawie 5500, czyli dwukrotnie więcej niż w 2022 r. i pięciokrotnie więcej niż w 2021 r.

Coraz więcej przedsiębiorców zagranicznych jest zainteresowanych współpracąN

Rośnie widoczność i ogólna rozpoznawalność Polski i PAIH na świecie, zapytania ze strony zagranicznych firm o polski rynek wzrosły w ostatnich latach niemal dwukrotnie. Tylko w zeszłym roku agencja wsparła prawie 3000 przedsiębiorców zainteresowanych Polską. Na tak znaczący wzrost rozpoznawalności z pewnością wpływają liczne wydarzenia i misje branżowe organizowane przez PAIH, a także obecność pracowników agencji na najważniejszych i największych światowych konferencjach i targach. W 2023 roku liczba wydarzeń organizowanych przez PAIH w Polsce i za granicą, promujących Polskę i polski eksport, przekroczyła 600.

Liczba wydarzeń rośnieG

Dzięki PAIH tysiące polskich przedsiębiorców mogło wziąć udział w licznych wydarzeniach na całym świecie. W ramach misji agencji do Bostonu ponad 30 polskich firm biotechnologicznych zaprezentowało swoje produkty światu na jednym z największych i najważniejszych wydarzeń w tej branży – Międzynarodowej Konwencji BIO. Polskie firmy były także obecne na największym na świecie wydarzeniu poświęconym nowoczesnym technologiom finansowym – Singapore Fintech Festival – i jednej z najważniejszych międzynarodowych konferencji technologicznych – Portugal Web Summit – a także na największych targach kosmetycznych w Europie – Cosmoporf Bologna.

Dzięki PAIH odbyło się także I Polsko-Kenijskie Forum Ekonomiczne, V edycja Brytyjsko-Polskiego Forum Technologicznego oraz misja gospodarcza na Tajwan z okazji targów SEMICON 2023, a ponad 5000 osób mogło kupić polskie produktów rolno-spożywczych podczas Nocy Polskiej w MaBru w Brukseli. Dla firm udział w takim wydarzeniu to nie tylko reklama ich produktów czy usług, ale może także przynieść realne korzyści finansowe. Podczas Caucasus Build 2023 trzy polskie firmy podpisały kontrakty eksportowe z gruzińskimi wykonawcami.

Organizacja misji biznesowych i spotkań B2B jest dla nas bardzo ważna, ale potrafimy też znacznie więcej. Poprzez naszą codzienną pracę pomagamy zainteresowanym przedsiębiorcom w weryfikacji partnerów biznesowych, przełamywaniu barier językowych, doradzamy w całym procesie internacjonalizacji ich biznesu, szkolimy w obszarze kodów kulturowych oraz przygotowujemy analizy potencjału eksportowego. Dzięki prawie 60 zagranicznym biurom handlowym PAIH rozmieszczonym na całym świecie, jesteśmy także na miejscu dla zagranicznych przedsiębiorców. Im także pomagamy i przekazujemy niezbędne informacje o potencjale naszego kraju oraz organizujemy wizyty studyjne w Polsce – powiedział Łukasz Grabowski, dyrektor Departamentu Eksportu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

* * *

O Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). Jest to pierwszy punkt kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno na terenie Polski, jak i poprzez sieć biur na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na rynkach międzynarodowych, promuje krajowe produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne z Polski. Agencja pomaga przedsiębiorcom wybrać optymalną ścieżkę ekspansji zagranicznej. Wspiera także napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski i realizację polskich inwestycji w kraju. PAIH współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, zapewniając m.in. szkolenia, badanie i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.

READ  Uzbrojony polski HUNTER-UGV – po testach bojowych
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *