Najważniejsze wiadomości
The Gauge™: Polska | kwiecień 2024
Kwiecień to pierwszy pełny miesiąc wiosny, co oprócz słonecznej pogody oznacza także, że widzowie spędzają mniej czasu przed telewizorem. Nie inaczej było w tym roku, ponieważ w kwietniu widzowie w Polsce oglądali średnio o 14 minut treści wideo mniej dziennie niż w marcu, co odpowiada średniemu łącznemu dziennemu czasowi oglądania telewizji wynoszącemu 3 godziny i 46 minut.
W telewizji tradycyjnej największą oglądalność w kwietniu miały polskie seriale, programy rozrywkowe i informacyjne.
Streaming odnotował w kwietniu nieco wyższą oglądalność na ekranach telewizorów (8,2% wobec 8,1% w marcu). Netflix i YouTube nadal przodują na platformach streamingowych, chociaż ich udziały spadły w kwietniu. Jednocześnie platformy takie jak Amazon Prime Video i CDA odnotowały w tym miesiącu znaczne zyski, ponieważ nadal przyciągają rosnącą oglądalność.
Informacje o mierniku™
The Gauge™ ma na celu dostarczanie branży medialnej miesięcznych analiz oglądalności telewizji na głównych platformach telewizyjnych. Nielsen wydał swoje pierwsze wydanie The Gauge™ w USA w maju 2021 r.
Informacje o metodologii Gauge™
Dane pochodzą z jednoźródłowego panelu Nielsena, który obejmuje 3500 gospodarstw domowych i prawie 9700 panelistów. The Gauge™: Poland opiera się na miesięcznych danych dotyczących udziału w widowni AMR (średnia ocena minutowa). Dane prezentowane są dla osób powyżej 4. roku życia w podziale na telewizję kablową, satelitarną, naziemną (zarówno liniową, jak i opóźnioną do 7 dni) oraz oglądalność transmisji strumieniowych (oglądalność kanałów telewizyjnych transmitowanych na żywo na platformach OTT klasyfikowana jest jako ). oglądalność transmisji strumieniowej). Kategoria „Inne” obejmuje wyświetlenia nierozpoznanych treści.
Nielsen Polska stworzył tę wersję narzędzia The Gauge™, korzystając z porównań metod.
„Zapalony odkrywca. Miłośnik piwa. Miłośnik bekonu. Fanatyk sieci. Przedsiębiorca. Pisarz”.