Connect with us

technologia

Aston Martin Vantage 2025 otrzymuje odważne nowe nadwozie i duży wzrost mocy

Published

on

Aston Martin Vantage 2025 otrzymuje odważne nowe nadwozie i duży wzrost mocy
Powiększać / Obecny Aston Martin Vantage został po raz pierwszy zaprezentowany w 2017 roku i właśnie przeszedł metamorfozę stylistyczną i techniczną.

Astona Martina

Najwyższy czas, aby Aston Martin miał zwycięzcę w swoich rękach. W zeszłym roku DB12 otrzymał nową, elegancką twarz, dużą moc i system informacyjno-rozrywkowy, jakiego można oczekiwać od luksusowego GT. Vantage, „podstawowy” samochód firmy, został potraktowany w podobny sposób w nadziei, że uda mu się odciągnąć jeszcze kilka osób od dealerów Porsche.

Aston nie tylko chce budować lepsze samochody, ale także zmienić swój wizerunek – firma chce być postrzegana jako bardziej luksusowa niż kiedykolwiek wcześniej i zapewniać samochodom jak największe osiągi. Na pierwszy rzut oka wygląda na to, że Aston wymyślił coś naprawdę uroczego.

Nowy samochód jest o ponad 150 KM (112 kW) mocniejszy od poprzedniego modelu, osiągając moc 656 KM (490 kW) i moment obrotowy 590 Nm (800 Nm) generowany przez wspaniale wyposażony 4,0-litrowy turbodoładowany silnik V8. Przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę wynosi 3,4 sekundy, a Aston uważa, że ​​przy wystarczającej ilości miejsca (i bez ograniczeń prędkości) zobaczysz drugą stronę 200 mil na godzinę (321 km/h). To nie jest powolne.

Aston nigdy tak naprawdę nie miał problemu z produkcją dobrze wyglądających samochodów, ale nowy Vantage stanowi duży krok naprzód w stosunku do swojego bezpośredniego poprzednika. W przypadku starego samochodu pomysł był taki, że każdy model w tej linii będzie wyglądał odpowiednio inaczej, w zależności od jego funkcji. Powinien wyglądać jak atletyczny, celowy samochód sportowy. I tak się stało. Ale nie trafiło to w sedno w przypadku jego Astona Martinessa.

Modernizacja nie tylko zapewniła świeży wygląd, ale także poprawiła chłodzenie i właściwości aerodynamiczne samochodu.
Powiększać / Modernizacja nie tylko zapewniła świeży wygląd, ale także poprawiła chłodzenie i właściwości aerodynamiczne samochodu.

Astona Martina

Nowość radzi sobie z tym bardzo dobrze. Od nowych reflektorów po osłonę chłodnicy, boczne wloty powietrza, osłony, poczwórne rury wydechowe i jeden z najlepszych tylnych końcówek dostępnych obecnie na rynku – nowy samochód wygląda w każdym calu jak Aston Martin. Oczywiście część zmian jest konieczna – przedni grill jest o 38 procent większy niż wcześniej, bo V8 o dużej mocy potrzebuje lepszego chłodzenia. Jeśli przyjrzysz się uważnie, odkryjesz szereg sztuczek, które Aston zastosował w celu poprawy chłodzenia i przepływu powietrza w całym samochodzie. Gdybym był typem osoby noszącej okulary na czubku nosa, zacząłbym mamrotać coś o „harmonizacji formy i funkcji”, ale tak nie jest, więc tego nie zrobię.

READ  Potrzeba całej wioski, aby zainteresować uczniów nauką i technologią

Aston podkreślił, że nie będzie kolejnego V12 Vantage i że wersja ostatniej generacji to koniec drogi. Oznaczało to, że inżynierowie nie musieli się martwić o dodanie tak dużej mocy do V8. Stary V8 Vantage mógł być prawie tak samo mocny, ale potrzeba odróżnienia się od V12 oznaczała, że ​​byłoby to nieroztropne.

Wygląd zewnętrzny będzie przyciągał uwagę, wnętrze powinno wywoływać uśmiech. Fotele i deska rozdzielcza jego bezpośredniego poprzednika były ładne i wygodne, ale konsola środkowa i system informacyjno-rozrywkowy? Niedobrze. Należał do generacji tabletów typu „wciśnij tablet do deski rozdzielczej” i działał na poprawionej wersji systemu COMAND firmy Merc, który zdecydowanie był na czasie i nie był łatką dla obecnych systemów. Dzisiejszy Vantage ma te same funkcje co DB12 – 12,5-calowy ekran dotykowy połączony z rzeczywistymi przyciskami realizującymi rzeczywiste zadania.

Dobry wygląd rzadko był problemem dla Astona Martina.
Powiększać / Dobry wygląd rzadko był problemem dla Astona Martina.

Astona Martina

Sam ekran reaguje i jest szybki, a przyciski wydają się „odpowiednie” do tego, co muszą zrobić. Duże pokrętło na środku konsoli umożliwia przełączanie pomiędzy trybami Sport (standardowy tryb Vantage), Sport+, Individual, Track i Wet. Co ciekawe, Aston zadbał o to, aby rzeczy, do których potrzebujesz łatwego dostępu, były zawsze pod ręką.

Z dużą mocą wiąże się duży hałas, szczególnie podczas uruchamiania. Każdy, kto twierdzi, że turbodoładowanie wyciszyło hałas wydechowy, powinien spędzić trochę czasu z tym samochodem. Istnieją trzy ustawienia wydechu: normalny, głośny lub bardzo głośny. Bardzo głośno jest prawdopodobnie Twoim szczęśliwym miejscem. Twoi sąsiedzi już nie bardzo.

Na drodze łatwo się nim prowadzi pomimo dużej mocy. Z przodu dobrze widać, chociaż słupki A są nieco nieporęczne. Lusterka są wystarczająco duże, aby zapewnić szeroki widok na to, co dzieje się za tobą, a żadne elementy sterujące nie są w żaden sposób skomplikowane. Został zaprojektowany tak, aby mogły z niego korzystać również osoby lubiące prowadzić samochód.

READ  Ostatnia wojna na Ukrainie: Rosja „uniemożliwia atak” na most krymski; Moskwa „zaniepokojona przełomem na Ukrainie” na „kruchym” froncie | Wiadomości ze świata
Naszym zdaniem ten samochód jest równie dobry w prowadzeniu, jak i w wyglądzie.
Powiększać / Naszym zdaniem ten samochód jest równie dobry w prowadzeniu, jak i w wyglądzie.

Astona Martina

Skieruj go na wprost, dodaj gazu, a zauważysz, że wydajesz ciekawe dźwięki (z których większość składa się z czterech liter). Dostarczanie mocy jest stałe, ale w razie potrzeby może być dość intensywne. Jest o wiele bardziej karkołomny niż 911 Turbo S i dzięki temu czuje się jeszcze lepiej. Niezależnie od tego, który tryb wybierzesz, układ kierowniczy jest nieco lekki, ale zapewnia wspaniałe sprzężenie zwrotne. Przy zmianie z lewej na prawą odbija się prawidłowo i sprytnie przesuwa przód pojazdu od wierzchołka do wierzchołka.

Domyślne ustawienie Sport jest w przybliżeniu odpowiednie dla zwykłego asfaltu – zawieszenie nie wydaje się zbyt ostre, a układ napędowy jest odpowiednio dziki. Przełączenie na trudniejsze tryby Sport+ lub Track sprawia, że ​​proces ten jest nieco niewygodny i być może niepotrzebny na autostradzie. Przyjemność sprawia także ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów ZF.

Można go trochę zwiedzić po drodze. Szybko zauważasz, jaki jest kompetentny i komunikatywny. Samochód ruszy, zareaguje na leczenie i poinformuje Cię, co się wydarzy. Oznacza to, że wkrótce będziesz nie mógł się doczekać samochodu i będziesz się dobrze bawić. Trzeba jednak pamiętać, że pod maską faktycznie jest więcej niż wystarczająca moc. Dlatego rozsądną decyzją może być nie wyłączanie zbyt wcześnie dziewięciostopniowej kontroli trakcji.

W przeszłości Vantage zawsze odgrywał drugie skrzypce w stosunku do znacznie liczniejszego Porsche 911 i był domyślnym wyborem jako samochód sportowy do codziennego użytku dla kogoś, kto chce wydać sześciocyfrowe pieniądze. Biorąc jednak pod uwagę ogromny wzrost wydajności nowego samochodu i oczekiwaną cenę na poziomie około 200 000 dolarów, spodziewamy się, że model na rok 2025 będzie nieco bardziej ekskluzywny.

READ  Imager AI Midjourney v5 zadziwia fotorealistycznymi obrazami - i 5-palcowymi dłońmi - Ars Technica

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *